Gå til innhold

Hunden lekker urin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en stor 8 år gammel hannhund. 
han drypper daglig urin inne. Gjennomsnittlig finner jeg ca 10 flekker på gulvet hver dag. 
vi har vært hos dyrlegen uten at de fant noe. 
Noen andre som har erfaring m dette? Og hva kan man Evt gjøre?? 
Jeg synes det er utrolig ekkelt og uhygienisk. Samboeren min bryr seg lite. 
Hunden har tilgang til gang, kjøkken og stue. Pga planløsning i huset er det vanskelig å begrense mer. 
Og på gulvet skal barna også kunne leke. 

jeg ber samboer vaske gulv hver dag (Det er hans hund), men d blir kun gjort ca 2 ganger i uken. 
pga skade kan jeg ikke selv vaske gulv.  
what to do?? 

Anonymkode: 8acf4...067

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel vaske bort flekkene? Har en hund som gjør det samme her, og vi var faktisk hos veterinæren i dag! Hunden har fått grå stær, og "lekker"  Alt kommer pga alderen sa veterinæren. Hunden er 12 år. 

Ja, det er litt ekkelt, men tørker og vasker bort flekkene med en gang. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker også flekker hele tiden, men er aldri helt i forkant. 
Får litt noia når barna da leker på gulvet 😬 

Vurderer bleie til hunden... 😬😅

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker også flekker hele tiden, men er aldri helt i forkant. 
Får litt noia når barna da leker på gulvet 😬 

Vurderer bleie til hunden... 😬😅

ts

Magebelte 

Anonymkode: fbe08...6db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Magebelte 

Eller det heter kanskje noe annet? 🤔 veit hvertfall at det finnes sånne belter du setter på hunder som har for vane å skvette der de ikke skal feks 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Da er magebelte bestilt 😁🦋 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Da er magebelte bestilt 😁🦋 

ts

Det er en liten hjelp hvertfall 😅

Skrevet

Her må det da være noe veldig galt. En voksen hund skal da ikke lekke urin. Om veterinæren ikke fant noe hadde jeg funnet meg en ny veterinær. Eneste det magebeltet hjelper på er jo flekkene på gulvet. Dere har fremdeles en voksen hund som pisser på seg. Denne hunden har det ikke godt, hverken fysisk eller psykisk. Den vet veldig godt at å pisse inne ikke er lov. Sakte men sikkert bryter dere ned psyken til hunden.

Med mindre en får bort problemet med at den ikke klarer å holde på urinen, så burde hunden få slippe.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Min_hund_er_Grå skrev:

Her må det da være noe veldig galt. En voksen hund skal da ikke lekke urin. Om veterinæren ikke fant noe hadde jeg funnet meg en ny veterinær. Eneste det magebeltet hjelper på er jo flekkene på gulvet. Dere har fremdeles en voksen hund som pisser på seg. Denne hunden har det ikke godt, hverken fysisk eller psykisk. Den vet veldig godt at å pisse inne ikke er lov. Sakte men sikkert bryter dere ned psyken til hunden.

Med mindre en får bort problemet med at den ikke klarer å holde på urinen, så burde hunden få slippe.

Å dryppe dråper med urin på gulvet er ikke det samme som å pisse på seg, og hunder får ikke nedbrutt psyke av å dryppe en dråpe her og der. Dette er ganske vanlig hos enkelte hunder når de blir eldre. 

Overhode ingen grunn til å avlive hunden. Bellyband er en flott løsning 👍

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Min_hund_er_Grå skrev:

For noe tull.

Skrevet

Er du sikker på at det er urin? For mange hannhunder har forhudskatarr og legger igjen små dråper med hvit gul "utflod" 

Hvis det er urin har han fått sjekket prostata? Vår hannhund begynte å lekke, og der var prostata veldig stor. Ble bra etter behandling. 

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, Myrmica said:

Å dryppe dråper med urin på gulvet er ikke det samme som å pisse på seg, og hunder får ikke nedbrutt psyke av å dryppe en dråpe her og der. Dette er ganske vanlig hos enkelte hunder når de blir eldre. 

Overhode ingen grunn til å avlive hunden. Bellyband er en flott løsning 👍

2 hours ago, AnonymBruker said:

For noe tull.

2 hours ago, Ulven said:

Er du sikker på at det er urin? For mange hannhunder har forhudskatarr og legger igjen små dråper med hvit gul "utflod" 

Hvis det er urin har han fått sjekket prostata? Vår hannhund begynte å lekke, og der var prostata veldig stor. Ble bra etter behandling. 

TS skriver da faktisk flekker ikke dråper. Flekker er større enn dråper. Og bikkja skal holde tett, det er faktisk noe galt om den legger igjen en flekk her og en flekk der.

Forhudskatarr? eller faktisk sæd? Det er faktisk en kroppsvæske som naturlig kan lekke hos hanhunder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Ulven skrev:

Han har også kronisk forhudskatarr..  Ser stor forskjell på de ulike dråpene. Mannen skyller forhuden med saltvann daglig, og han har fått medisin mot dette. Ingenting hjelper mer enn noen dager. 
Vet har sett på dette også. 
beskjeden er den samme- lite å gjøre noe med. 
For meg er dette en stor utfordring med tanke på hygiene! 
Får brekninger av å se huset så ekkelt! 
At hund gir mere rengjøring er helt greit i form av sand, hår, skitt etc er helt OK. Men urin og betennelse... 🤮🤮🤮 Der går grensen... 

ts

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Min_hund_er_Grå skrev:

TS skriver da faktisk flekker ikke dråper. Flekker er større enn dråper. Og bikkja skal holde tett, det er faktisk noe galt om den legger igjen en flekk her og en flekk der.

Forhudskatarr? eller faktisk sæd? Det er faktisk en kroppsvæske som naturlig kan lekke hos hanhunder.

Jo det er dråper. Beklager misvisende forklaring. 
MEN- ofte kommer det mange dråper i slengen og da blir det jo større flekker... 

har observert hvordan han kan stå og dryppe dråpe etter dråpe i flere minutter... 

🤢 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Grøss. Hadde gått til en annen veterinær for ny vurdering.

Og gitt mannen klar beskjed om å vaske etter bikkja si eller flytte den ut i hundegård. Helt uaktuelt å la en voksen hund gå rundt å dryppe gjennom hele huset hvor barna også skal kunne leke.

Anonymkode: cb807...bc3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet du om det er tatt ultralyd av hunden? Urinveier og prostata?

Anonymkode: eeab3...0ee

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tatt UL- bare utvendig undersøkelse og prostata undersøkelse med hånden 

Skrevet

Rengjørings biten er vel det som betyr minst oppi detta her?

Her snakker dere om ei bikkje som det tydelig er noe feil med. Kronisk forhudskatar og den kan stå i minutter å dryppe urin. OG det som bekymrer dere er at det blir ekstra og vaske på?!? Bellyband er løsninga på vaskinga, men det er jo faktisk ingen løsning for problemet til hunden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Problemet er at det ikke er min hund, og selv om jeg har bedt ham få hunden til Ordentlig undersøkelse 100 ganger skjer det ingenting.. 

Det har tatt 1 år å få ham til å ta hunden t dyrlege 1 gang. Han slo seg helt til ro med dyrlegens svar om at ingenting er galt. 
knapt noen undersøkelser gjort 🤯

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...