Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hvert på svangerskape kontroll hos legen, fastlegen min er på mamma parm så jeg blir fulgt opp av en turnuslege i svangerskapet. 

Legen brukte doppler for å høre hjertelyd, hun mente hvis jeg ikke hører noe så er det fordi jeg er ( alt for tidlig på vei ) Jeg er i uke 26+ 🤦‍♀️ med engang hun prøvde ut doppleren så hørte man høyt et normal hjerteslag rytme da ble hun overasket. 

Tillegg så sier hun det er en stund til fødselen du er jo så tidlig på vei. Da svarte jeg nei det er jo 3 mnd og noen uker til termin. 

Hva er for tidlig på vei? Syntes dere uke 25-27 er å være for tidlig i svangerskapet 🙄

Jeg er ikke høygravid men alt for tidlige på vei er jeg ikke.

Anonymkode: d4245...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for tidlig for hva mener du? Du er som du sikkert vet, over halvveis. Blir litt meningsløst å diskutere om dette er tidlig eller sent. Du er der du er, altså uke 26.

Selvfølgelig skal du kunne høre hjerteslag på denne tiden i svangerskapet. Mange uker før dette også. Ikke heng deg opp i legens klønete formuleringer. Anbefaler deg å gå til jordmor hvis du kan. De er ofte mye flinkere med gravide damer. 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, spegel skrev:

Alt for tidlig for hva mener du? Du er som du sikkert vet, over halvveis. Blir litt meningsløst å diskutere om dette er tidlig eller sent. Du er der du er, altså uke 26.

Selvfølgelig skal du kunne høre hjerteslag på denne tiden i svangerskapet. Mange uker før dette også. Ikke heng deg opp i legens klønete formuleringer. Anbefaler deg å gå til jordmor hvis du kan. De er ofte mye flinkere med gravide damer. 😉

Legen mente hvis vi ikke hørte hjerte slag så er det fordi jeg er for tidlig på vei🙃 det er jo helt feil. 

Spurte om bekreftelse på termi for å søke på engangs stønaden da mente hun også jeg er alt for tidlig på vei 😅 jeg måte gå inn på nav sine sider og vise henne at man kan søke i uke 22 allerede.

Det er jo snakk om en ung lenge så litt skremmende at hun ikke vet så mye om gravide. 

Pga Corona så er jordmor sjeldent til stede her jeg bor. 

Anonymkode: d4245...fd2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil råde deg til å ta det som kommer ut av en uerfarne turnusleger med en klype salt. Har selv opplevd flere merkelige episoder ifbm svangerskap med turnusleger som ikke aner hva det snakker om 🙄

Anonymkode: 5b8b3...77e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil råde deg til å ta det som kommer ut av en uerfarne turnusleger med en klype salt. Har selv opplevd flere merkelige episoder ifbm svangerskap med turnusleger som ikke aner hva det snakker om 🙄

Som?

Anonymkode: c8f69...95f

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som?

Anonymkode: c8f69...95f

-Jeg hadde en senabort i uke 16, med mye friskt blod og smerter. Ble sendt hjem siden der var så usannsynlig at det var en abort så sent i svangerskapet. Kom tilbake på legevakten senere samme dag, som resulterte i at det ikke var nok tid til å sende meg til sykehuset. En mer erfaren lege måtte ta i mot den døde babyen på legevakten. Han var rasende siden jeg ikke hadde blitt sendt på sykehuset tidligere samme dag. 

-Fikk høyt blodtrykk og protein i urinen med andremann, turnuslegen reagerte ikke på at jeg hadde et undertrykk på 120 og 1+ i protein. Jeg ba henne om å henvise meg videre siden jeg åpenbart hadde tegn på svangerskapsforgiftning, da måtte hun google hva det var for noe 🙄 (jeg ble heldigvis sendt på sykehuset da hun hadde lest seg opp!) 

• Liker 2
Skrevet

Min fastlege hadde vikar når jeg skulle på min første svangerskapskontroll - vikaren var en 70 år gammel mann 🙄 han mente blant annet at jeg skulle ha gynekologisk undersøkelse på kontrollen, jeg bare eeh nei takk.... 😂 men uff, synd for de som ikke vet bedre. Sånn skal det jo ikke være når man går til legen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...