AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Noen idretter er like store på kvinnesiden som på herresiden når det kommer til publikum, medieinteresse og penger i omløp. F. eks Tennis, golf, langrenn, svømming, friidrett, gymnastikk, skøyter, alpint, skisyting, vollyball, landhockey, turn osv. Og så er det noen kvinneidretter som ikke er i nærheten av å være like populær som sin mannlige versjon. Sykling, fotball, skihopp, basketball, boksing, motorsport. Særlig innen fotball sies det at det skyldes at kvinnene er dårligere enn menn, og derfor er interessen laber. Men gjelder ikke det da alle idretter? Noen som har noen teorier om hvorfor det er sånn? Anonymkode: 4bf8c...4b8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Jeg vet ikke den eksakte grunnen, men jeg vet at hvite, heterofile menn har skylden! Anonymkode: b8b62...e9e 2
Brunello Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 De fleste idretter er mer populære for herrer. Det er imidlertid noen idretter der forskjellene er mindre enn i andre idretter. Eksempelvis er kvinnehåndball populært i Norge. Dels fordi vi gjør det bra, og dels fordi det er gøy å se på. Men nivået er selvsagt veldig mye lavere enn for herrer. Var det nivået en gikk etter, hadde det vært bedre å sende noen runder fra 2. Divisjon menn fremfor VM for kvinner.
Brunello Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen idretter er like store på kvinnesiden som på herresiden når det kommer til publikum, medieinteresse og penger i omløp. F. eks Tennis, golf, langrenn, svømming, friidrett, gymnastikk, skøyter, alpint, skisyting, vollyball, landhockey, turn osv. Og så er det noen kvinneidretter som ikke er i nærheten av å være like populær som sin mannlige versjon. Sykling, fotball, skihopp, basketball, boksing, motorsport. Særlig innen fotball sies det at det skyldes at kvinnene er dårligere enn menn, og derfor er interessen laber. Men gjelder ikke det da alle idretter? Noen som har noen teorier om hvorfor det er sånn? Anonymkode: 4bf8c...4b8 Skihopp er nok bare holdninger. Det er lange hopp folk vil se, og da er det bare å gi høy nok fart til kvinnene. I Norge er kvinneboksing med Cecilia antakelig mer populært enn herreboksing. Har å gjøre med at nordmenn ser på alt vi gjør det bra i. Gleder meg til å se seertallene på live sjakk-VM uten norsk deltaker. Skøyter er det vel nesten ingen som ser på lenger, så bare de største patriotene ser. De ser på både kvinner og herrer.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Jeg er mer interessert i kvinnefotball enn herrefotball. 😕 Jeg syns mannfolka ligger seg ned og griner alt for lett. De tåler jo ingenting, og de prøver alltid å få frispark, selv når de ikke fortjener det. Dessuten så er de norske kvinnene veldig gode internasjonalt. De vinner faktisk kamper. I Norge er herrefotball en stor greie, men de er jo null internasjonalt. Tanken på at de norske herrene skal vinne en mesterskap er latterlig. Anonymkode: bfa56...23b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 Jeg liker kvinneidretter der de har lite klær på seg. Iskockey er lite kvinnelig Anonymkode: d688a...200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå