AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #21 Skrevet 19. mai 2020 Hallo. De åpner IKKE opp for kjærester. Nå kan dere se hvor dumt det er med kjærester i andre land. Norge sier de vil ha stengt for utenlandsreiser til 1.januar 2021. Så slik er det bare. Deal with it. Anonymkode: 08db4...136
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #22 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hallo. De åpner IKKE opp for kjærester. Nå kan dere se hvor dumt det er med kjærester i andre land. Norge sier de vil ha stengt for utenlandsreiser til 1.januar 2021. Så slik er det bare. Deal with it. Anonymkode: 08db4...136 Igjen, leseforståelsen er fraværende. Det kommer nye retningslinjer om fritidsreiser i Norden 15. juni. Allerede nå har de lettet opp på innreisereglene for utlendinger med familie her, at de skal åpne ytterligere den 15. juni er derfor ikke helt usannsynlig. Hvis ikke drar jeg på meg ei karantene, det er ikke så nøye Anonymkode: 32710...3a6 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #23 Skrevet 19. mai 2020 Som jeg har forstått det er det foreløpig sånn at du får ingen karantene i Sverige etter du kommer inn dit, men du må sitte i karantene 10 dager når du kommer tilbake til Norge. Jeg snakket med Helsedirektoratet og de sa at det foreløpig er sånn fram til 20. august. Men så har jeg hørt at det kommer oppdateringer den 15. juni, så kanskje ting endrer seg da. Anonymkode: a2aa3...bd4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #24 Skrevet 19. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hallo. De åpner IKKE opp for kjærester. Nå kan dere se hvor dumt det er med kjærester i andre land. Norge sier de vil ha stengt for utenlandsreiser til 1.januar 2021. Så slik er det bare. Deal with it. Anonymkode: 08db4...136 Slutt å spre tull, det finnes folk som tror på det. 10 minutter siden, AnonymBruker said: Som jeg har forstått det er det foreløpig sånn at du får ingen karantene i Sverige etter du kommer inn dit, men du må sitte i karantene 10 dager når du kommer tilbake til Norge. Jeg snakket med Helsedirektoratet og de sa at det foreløpig er sånn fram til 20. august. Men så har jeg hørt at det kommer oppdateringer den 15. juni, så kanskje ting endrer seg da. Anonymkode: a2aa3...bd4 Det ble sagt at hvis de åpner opp for Norden 15. juni så bortfaller også karantenen. Noe som jo er logisk, for det er jo i prinsippet åpent nå, bare at man må i karantene ved hjemkomst. Anonymkode: aa088...45e 2
K.B. Skrevet 19. mai 2020 #25 Skrevet 19. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det hemmelig frem til 15.juni? Er det for at de vil at vi skal feriere i Norge? Sånn at de vil ha pengene selv? Som folk bruker på ferie i Norge kontra andre land. Det virker sånn. Fordi da begynner skoleferien. Anonymkode: 00177...2f0 Det er ikke "hemmelig" det er en situasjon som endrer seg fra dag til dag, så da er det farlig å spå i fremtiden. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #27 Skrevet 19. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ble sagt at hvis de åpner opp for Norden 15. juni så bortfaller også karantenen. Noe som jo er logisk, for det er jo i prinsippet åpent nå, bare at man må i karantene ved hjemkomst. Anonymkode: aa088...45e Det har jeg hørt også. Får vi ikke vite dette som så sent som 15.juni? Anonymkode: 00177...2f0
missmcbeal Skrevet 19. mai 2020 #28 Skrevet 19. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg hørt også. Får vi ikke vite dette som så sent som 15.juni? Anonymkode: 00177...2f0 Kanskje man faktisk skal lytte til pressekonferansene og sjekke opp i ting, så plukker man ikke opp feil informasjon og tolker det som en sannhet? 3 timer siden, K.B. skrev: Det er ikke "hemmelig" det er en situasjon som endrer seg fra dag til dag, så da er det farlig å spå i fremtiden. Dette svaret summerer det rimelig greitt hva det handler om. 15.juni kan vi gjøre vurdering av å åpne grensene. Da vet vi mer om hvordan situasjonen har utviklet seg etter gjenåpning og hva smittenivået ligger i de ulike landene. En får bare vente til denne datoen. Ikke sikkert de nye bestemmelsene fører til at man får reise fra 15.juni, men kanskje en dato frem i tid. 1
Anbefalte innlegg