Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bestille et spiselig bilde til en kake, men kan ingenting om det 😅 noen som har tips? Noe jeg bør vite når det skal håndteres? Anbefalt underlag?

Jeg hadde egentlig sett for meg en bløtkake, men av alle bilder jeg har kommet over nå så ser det ut til at bildet må ligge på fondant/marsipan. Stemmer det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Amatariel skrev:

Skal bestille et spiselig bilde til en kake, men kan ingenting om det 😅 noen som har tips? Noe jeg bør vite når det skal håndteres? Anbefalt underlag?

Jeg hadde egentlig sett for meg en bløtkake, men av alle bilder jeg har kommet over nå så ser det ut til at bildet må ligge på fondant/marsipan. Stemmer det? 

Ja, det er for å forhindre at bildet smelter/går i oppløsning. Marsipan/fondant fungerer som et beskyttende lag mellom bildet og kremen 🙂

Endret av KittyNose
Skrevet

Jeg ville prøvd å kjevle ut sukkerpasta og lagt det som et underlag til kakebildet. 

Skrevet
6 minutter siden, Spretterten said:

Jeg ville prøvd å kjevle ut sukkerpasta og lagt det som et underlag til kakebildet. 

Marsipan fungerer like bra, og til bløtkake syns jeg det passer best. Fondant (sukkerpasta) egner seg bedre til sjokoladekake.

Skrevet
På 18.5.2020 den 19.30, Brunhilde skrev:

Marsipan fungerer like bra, og til bløtkake syns jeg det passer best. Fondant (sukkerpasta) egner seg bedre til sjokoladekake.

*rødmer*  Det tipset skal jeg huske på til neste gang.Jeg  hadde hell med en sjokoladekake, og tenkte at dette kanskje kunne fungere på en bløtkake også. Men så er det dette med kremen ...Du har helt rett😃

Skrevet
7 hours ago, Spretterten said:

*rødmer*  Det tipset skal jeg huske på til neste gang.Jeg  hadde hell med en sjokoladekake, og tenkte at dette kanskje kunne fungere på en bløtkake også. Men så er det dette med kremen ...Du har helt rett😃

Jeg skjønner deg godt, for til sjokoladekake er fondant helt perfekt. For meg går det nok litt på smak, men også konsistens. Jeg har laget flere marsipankaker med bilde på lokket, det har fungert veldig bra. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...