AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #41 Skrevet 19. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke sann! Alle over 80-åringene jeg kjenner og vet om, og det er en del, holdes aldeles ikke kunstig i live, og er oppegående, fine, friske og varme mennesker som har særdeles mye å fare med. I motsetning til enkelte andre. Merkelig at du får ture fram her inne med propagandaen din. Anonymkode: fe5e0...e0e Har lagt merke til at dere som støtter alt regjeringen gjør har en tendens til å hate ytringsfriheten blant annet. Det passer jo bra ettersom vi har en regjering som jobber aktivt for å bygge ned demokratiet vårt. Bare husk at den dagen selv dere synes regjeringen har gått for langt så er det pga. sånne som dere selv som aktivt støtter totalitær politikk at de har fått det til. Anonymkode: 8c303...e05 6
Example Skrevet 19. mai 2020 #42 Skrevet 19. mai 2020 Ikke enig i alt. Samtidig er jeg ikke direkte uenig i hovedpoenget. Denne nedstengingen har på mange måter vært de yngre generasjonene som har ofret seg for de eldre. Ja, mange vil nok si at yngre dør av dette også, men de er relativt få. Blir spennende å se hvordan dette slår ut politisk. Jeg håper svaret blir prioriteringer i form av de yngre generasjoner. Det blir harde tak, ettersom handlingsrommet er brukt for noen år fremover, vil jeg tro. Det betyr kutt mange steder. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #43 Skrevet 19. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tviler sterkt på at du og flere andre her i tråden bryr dere om fattige og verden virker som litt av en selvopptatt gjeng her inne. Anonymkode: 9cdc0...1ae Er man selvopptatt fordi man bryr seg om menneskerettigheter og verdensøkonomien? Det er idioter som mener det er "verdt det" å ruinere økonomien i flere år fremover som er egoister. Dere er så livredde for å dø av viruset, eller at noen av de dere kjenner gjør det, at dere ikke evner å se at tiltakene vil føre til mere død og elendighet på sikt. Anonymkode: 8c303...e05 7
hlidskjalf Skrevet 19. mai 2020 #44 Skrevet 19. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er man selvopptatt fordi man bryr seg om menneskerettigheter og verdensøkonomien? Det er idioter som mener det er "verdt det" å ruinere økonomien i flere år fremover som er egoister. Dere er så livredde for å dø av viruset, eller at noen av de dere kjenner gjør det, at dere ikke evner å se at tiltakene vil føre til mere død og elendighet på sikt. Anonymkode: 8c303...e05 Helt riktig. Det virker som folk har blitt så fremmedgjort fra naturen og virkeligheten at sykdom og død gir dem panikk. Enda dødeligheten er ekstremt lav og nesten utelukkende rammer eldgamle folk. 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #45 Skrevet 19. mai 2020 1 time siden, Bombibit skrev: Du kan jobbe som tomatplukker, bærplukker eller morgenbud. Mulighetene er mange. Har ikke noe imot slike jobber, men å tro at sesongjobber og lavtlønnede budjobber er en fullgod erstatning for de jobbene som fantes før alt dette tullet er ren ignoranse. Dessuten, som noen andre har påpekt, har regjeringen åpnet for å importere billig arbeidskraft til sesongjobbene. Men sånne som deg har ingen sympati, det er visst kun covid-19 som er farlig nå. Får håpe du opplever det kraftig på lommeboka selv etterhvert. Det er lett å fnyse av problemer man ikke opplever selv. Anonymkode: 8c303...e05 4
Energidronning Skrevet 19. mai 2020 #46 Skrevet 19. mai 2020 20 minutter siden, Example skrev: Denne nedstengingen har på mange måter vært de yngre generasjonene som har ofret seg for de eldre. hva kommer til å skje? utvandring. (fra 2021). svakere kronekurs, lavere oljepriser fører til økt utvandring. til Sverige, Danmark, USA, Italien osv. lavere eiendomspriser.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #47 Skrevet 19. mai 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lagt merke til at dere som støtter alt regjeringen gjør har en tendens til å hate ytringsfriheten blant annet. Anonymkode: 8c303...e05 For noe svada. Jeg er sterk tilhenger av ytringsfrihet og demokrati. Anonymkode: fe5e0...e0e
Gjest Sprettballen Skrevet 19. mai 2020 #49 Skrevet 19. mai 2020 (endret) 1 time siden, Krantz95 skrev: Propaganda fra regjeringen bekjempes med motpropaganda fra meg 🙂 Men du vil ikke dokumentere påstandene dine? Jeg kan hjelpe deg litt på vei. 1. Norge har ikke 44 000 sykehjemsplasser ( 39 572 plasser per 20.april 2020) 2. Sykehjem er ikke utstyrt til å holde mennesker kunstig i live. Må de holdes kunstig i live er sykehus eneste mulighet. Så hvordan kan 44 000 eldre holdes kunstig i live, de fleste mot sin vilje, på sykehjem? Endret 19. mai 2020 av Sprettballen
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #50 Skrevet 19. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe svada. Jeg er sterk tilhenger av ytringsfrihet og demokrati. Anonymkode: fe5e0...e0e Da er det jo merkelig at du synes det var rart at noen med en annen oppfatning enn deg "fikk ture frem med propagandaen sin". Hele poenget med demokrati og ytringsfrihet er at alle skal få uttrykke sin mening uavhengig om den er korrekt eller kontroversiell. Hvis man skal bestemme hva som er "propaganda" og hva som er "OK" så har man sensur. Anonymkode: 8c303...e05 4
Gjest Sprettballen Skrevet 19. mai 2020 #51 Skrevet 19. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har lagt merke til at dere som støtter alt regjeringen gjør har en tendens til å hate ytringsfriheten blant annet. Det passer jo bra ettersom vi har en regjering som jobber aktivt for å bygge ned demokratiet vårt. Bare husk at den dagen selv dere synes regjeringen har gått for langt så er det pga. sånne som dere selv som aktivt støtter totalitær politikk at de har fått det til. Anonymkode: 8c303...e05 Det går an å være uenig med regjeringen uten å komme med falske påstander, og konstruere problemstillinger som ikke har rot i virkeligheten. Jeg vet det går an, for jeg har sett mange uttrykke uenighet på en utmerket og saklig måte.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #52 Skrevet 19. mai 2020 Nei vi skulle heller bare holdt det åpent så kunne vi og stablet døde i gatene, det hadde vært gøy det. Anonymkode: 97d08...c6d
Krantz95 Skrevet 19. mai 2020 Forfatter #53 Skrevet 19. mai 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei vi skulle heller bare holdt det åpent så kunne vi og stablet døde i gatene, det hadde vært gøy det. Anonymkode: 97d08...c6d Sverige har det meste åpent og de har ikke stabler med lik i gatene. Hva får deg til å tro at viruset er så farlig? Endret 19. mai 2020 av Krantz95 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #54 Skrevet 19. mai 2020 40 minutter siden, Sprettballen skrev: Det går an å være uenig med regjeringen uten å komme med falske påstander, og konstruere problemstillinger som ikke har rot i virkeligheten. Jeg vet det går an, for jeg har sett mange uttrykke uenighet på en utmerket og saklig måte. Falske påstander og kontruerte problemstillinger kommer da vitterlig fra offentlige organer og vanlig media også, i stor stil. Merkelig nok pleier de å slippe unna med det ved å si de "tok feil", selv om slike "feil" for eksempel har kostet utallige menneskeliv og destabilisert hele regioner. Som FN og NATOs overgrep mot Libya . Det at man som vanlig borger innimellom kommer med påstander som viser seg å være helt eller delvis feil fører sjelden med seg økonomisk eller kroppslig skade for andre folk. Og skulle det gjøre det så får man sviende straff for det, i motsetning til politikere og media. Anonymkode: 8c303...e05 3
Gjest Sprettballen Skrevet 19. mai 2020 #55 Skrevet 19. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Falske påstander og kontruerte problemstillinger kommer da vitterlig fra offentlige organer og vanlig media også, i stor stil. Anonymkode: 8c303...e05 To feil blir ikke en rett i min verden. At media og offentlige organer gjør "feil" fratar ikke ts ansvaret for det h*n kommer med av påstander i denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #56 Skrevet 19. mai 2020 6 minutter siden, Sprettballen skrev: To feil blir ikke en rett i min verden. At media og offentlige organer gjør "feil" fratar ikke ts ansvaret for det h*n kommer med av påstander i denne tråden. Hvilke påstander er det som er feil da? Anonymkode: 8c303...e05
Bombibit Skrevet 19. mai 2020 #57 Skrevet 19. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: lavtlønnede budjobber Det må da være bedre å ha en jobb en ingenting. Godt at noen gidder å utføre slike jobber da, sånn at du kan få trygden din.
Gjest Sprettballen Skrevet 19. mai 2020 #58 Skrevet 19. mai 2020 15 timer siden, Krantz95 skrev: Norge har de siste 20 årene skapt en befolkning på 180.000 personer over 80 år. 44.000 av dem holdes kunstig i live i sykehjem med døgnpris på 3.800,- kroner, ofte mot sin vilje. 1 time siden, Sprettballen skrev: Men du vil ikke dokumentere påstandene dine? Jeg kan hjelpe deg litt på vei. 1. Norge har ikke 44 000 sykehjemsplasser ( 39 572 plasser per 20.april 2020) 2. Sykehjem er ikke utstyrt til å holde mennesker kunstig i live. Må de holdes kunstig i live er sykehus eneste mulighet. Så hvordan kan 44 000 eldre holdes kunstig i live, de fleste mot sin vilje, på sykehjem? 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke påstander er det som er feil da? Anonymkode: 8c303...e05 Påstanden om at 44 000 eldre blir holdt kunstig i live på sykehjem, ofte mot sin vilje.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #59 Skrevet 19. mai 2020 Mye rare "tiltak". Vi vanlige skal ikke ta kollektivtransport mens til det lokale syshjemmet her kommer det folk til jobb med trikke hver morgen. Anonymkode: 7de62...5cf
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #60 Skrevet 19. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye rare "tiltak". Vi vanlige skal ikke ta kollektivtransport mens til det lokale syshjemmet her kommer det folk til jobb med trikke hver morgen. Anonymkode: 7de62...5cf Em, du skjønner at de ansatte på sykehjemmet må komme seg på jobb? Da er det en fordel at trikken ikke er full av vanlige folk på kosetur som kan smitte dem. Anonymkode: 9b106...711 3
Fremhevede innlegg