Gå til innhold

Lyve til megleren ved kjøp av bolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om megleren kan ta oss på noe hvis vi sier at vi leier i stedet for eier når man skal KJØPE? Liker ikke tanken på at megleren kan sjekke om adressen mot navnet vårt, for så å vite sånn cirka hva boligen vår kan selges for.

Anonymkode: 4c488...857

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det noe?

Anonymkode: 7d21a...1a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør det noe?

Anonymkode: 7d21a...1a7

Jeg håper ikke det, det er derfor jeg spør om noen vet. Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle? Om megler kan gjette hva dere kan selge for, vet han/hun uansett ingenting om hvor mye lån dere har på boligen osv.

Anonymkode: a53bd...78e

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper ikke det, det er derfor jeg spør om noen vet. Ts.

Det gjør ingenting om du lyver til megler, nei. Men de kjenner som regel hverandre og har oversikt over boliger som selges, så kanskje litt kleint om du blir oppdaget, men ikke ulovlig.

AnonymBruker
Skrevet

Et raskt søk, så har megler både hva du kjøpte for, eierandeler, og hva pantsatt beløp er (og med det klar indikasjon på hva dere har i lån). Hjelper ingenting å lyve. En skikkelig megler tar runden i registrene. 

Anonymkode: ba28b...fec

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et raskt søk, så har megler både hva du kjøpte for, eierandeler, og hva pantsatt beløp er (og med det klar indikasjon på hva dere har i lån). Hjelper ingenting å lyve. En skikkelig megler tar runden i registrene. 

Ok, takk for svar! Akkurat det jeg lurte på! Mvh. Ts!

AnonymBruker
Skrevet

Megler er ikke din venn, men så lenge du ikke lar deg lure av megleren til å by mer enn boligen er verdt så spørs det hvor mye vits det er i å prøve å lure han/henne.

Megleren har nok mye mer erfaring med sleipe triks enn det du noen gang kommer til å få.

Anonymkode: 71511...459

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

seeiendom.no er en åpen for alle å se, hvem eier huset på adressen. 

Anonymkode: 25a0b...eae

AnonymBruker
Skrevet

Megler kan ikke vite at dere skal selge det dere eier fra før... Er flere i dag som eier både to, tre og fire boliger 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 01c25...2e8

AnonymBruker
Skrevet
På 18.5.2020 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke gi noen indikasjon overhode. Vi pantsatte hele boligverdien, men lånte jo langt fra det.

Anonymkode: 2496e...ca2

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet (endret)
På 18.5.2020 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om megleren kan ta oss på noe hvis vi sier at vi leier i stedet for eier når man skal KJØPE? Liker ikke tanken på at megleren kan sjekke om adressen mot navnet vårt, for så å vite sånn cirka hva boligen vår kan selges for.

Du kan jo bare holde kjeft.....?

Endret av DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke gi noen indikasjon overhode. Vi pantsatte hele boligverdien, men lånte jo langt fra det.

Anonymkode: 2496e...ca2

Vi gjorde det samme. Megler ville i vårt tilfelle da tenke at vi har veldig høyt lån, og er desperate etter å få solgt fort hvis vi kjøper før vi selger. Sånn sett er det positivt at ikke megler vet at vi har mye større betalingsevne enn han tror 😎 

Anonymkode: 8e0df...3ca

AnonymBruker
Skrevet

Det har vel ingen ting å si. Du byr det du byr uavhengig av megler vet. Megler må vise til budlisten så han kan ikke lyve om at høye bud har kommet inn som ikke er det.

Ikke by mer enn du syns boligen er verdt uansett.

Anonymkode: 951c5...f36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...