AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Hva er grunnen? Mener å ha lest det, eller kan man? Anonymkode: 0469d...74b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Det kan bli for sterkt for huden din. Greit å holde seg til én av gangen. Anonymkode: 3b887...2af 2
*Blåbær* Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan bli for sterkt for huden din. Greit å holde seg til én av gangen. Anonymkode: 3b887...2af Jeg skjønner ikke det om begge er på si 1% retinol? Om jeg tar to pump av den ene eller en pump av hver?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Men hvis det er effekten av retinol du er ute etter, hvorfor holder det ikke med en? Anonymkode: 23f7c...2c7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis det er effekten av retinol du er ute etter, hvorfor holder det ikke med en? Anonymkode: 23f7c...2c7 Jeg har en mild som og en sterk, den sterke bruker jeg bare litt av og ikke i hele ansiktet. Den milde tar jeg over for å dekke alt og da den gir god fuktighet. Anonymkode: 0469d...74b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 Hvilke produkter er det? Anonymkode: 3b887...2af
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Du kan ende opp med å overbehandle huden din. Det tar lang tid å venne seg til retinol. Jeg bruker det 3 ganger i uken. Bruker jeg mer blir jeg knallrød i fjeset. Kanskje du tåler mer men du gjør lurt å holde deg til ett produkt om gangen. Anonymkode: 89d43...d07
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ende opp med å overbehandle huden din. Det tar lang tid å venne seg til retinol. Jeg bruker det 3 ganger i uken. Bruker jeg mer blir jeg knallrød i fjeset. Kanskje du tåler mer men du gjør lurt å holde deg til ett produkt om gangen. Anonymkode: 89d43...d07 Jeg har brukt retinol i mange måneder, har aldri hatt noen reaksjoner Anonymkode: 0469d...74b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke produkter er det? Anonymkode: 3b887...2af TO 2% retinoide og Exuvianse innkapslet retinol 1%. Anonymkode: 0469d...74b
Roci Skrevet 19. mai 2020 #11 Skrevet 19. mai 2020 TS, jeg kan ikke finne noen informasjon som tilsier at du ikke kan blande to ulike retinoider. Det finnes noen retinolprodukter på markedet som faktisk inneholder to ulike former for retinoider, f.eks. Retinol og HPR (Granactive Retinoid). Du kan gjøre et forsøk, du vil jo merke om det blir for kraftig kost for huden. Det er først og fremst syrer og c-vitamin man ikke bør blande med Retinoider, selv om man kan bruke disse sammen under visse forutsetninger.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #12 Skrevet 19. mai 2020 8 minutter siden, Roci skrev: TS, jeg kan ikke finne noen informasjon som tilsier at du ikke kan blande to ulike retinoider. Det finnes noen retinolprodukter på markedet som faktisk inneholder to ulike former for retinoider, f.eks. Retinol og HPR (Granactive Retinoid). Du kan gjøre et forsøk, du vil jo merke om det blir for kraftig kost for huden. Det er først og fremst syrer og c-vitamin man ikke bør blande med Retinoider, selv om man kan bruke disse sammen under visse forutsetninger. Takk, det var bok her jeg leste at man ikke skal blande. Ser TO skriver det på flere av sine produkter, lurer på hva de har i dem som gir unntak fra ellers🤔 https://www.vita.no/the-ordinary-retinoids-granactive-retinoid-2-emul Anonymkode: 0469d...74b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #13 Skrevet 19. mai 2020 Kan nevne at jeg prøvde i går før jeg la meg og opplever huden som litt mer tørr i dag. Men jeg har vanligvis tørr hud, så vanskelig å si om det er tilfeldig eller pga. produktene. Ellers ingen irritasjon eller annet. Har brukt retinol siden midten av mars, når har enda ikke opplevd noen forbedring. Heller tvert i mot, mer og tydeligere linjer. Har ikle brukt hver dag i tilvenning. Hatt noen utbrudd, men det har jeg også vanligvis og det kan også skyldes niacinamide jeg bruker. Burde jeg ha sett forbedring til nå? Er redd for å få dårligere hud. Noen med erfaringer rundt når huden skal bli bedre og om jeg burde merket det nå? Anonymkode: 0469d...74b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #14 Skrevet 19. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, det var bok her jeg leste at man ikke skal blande. Ser TO skriver det på flere av sine produkter, lurer på hva de har i dem som gir unntak fra ellers🤔 https://www.vita.no/the-ordinary-retinoids-granactive-retinoid-2-emul Anonymkode: 0469d...74b nok* ikke bok. Anonymkode: 0469d...74b
Roci Skrevet 19. mai 2020 #15 Skrevet 19. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, det var bok her jeg leste at man ikke skal blande. Ser TO skriver det på flere av sine produkter, lurer på hva de har i dem som gir unntak fra ellers🤔 https://www.vita.no/the-ordinary-retinoids-granactive-retinoid-2-emul Anonymkode: 0469d...74b Det er nok en såkalt "disclaimer", eller ansvarsfraskrivelse, dvs at de forsikrer seg om at ingen kan stille dem til ansvar dersom noe skjer ved bruk av deres produkter utover anbefalingene. For å være på den sikre siden kan du jo ta en "patch test" - bland litt av de to produktene og smør på et lite område på innsiden av armen der huden er tynn. Får du en reaksjon, lar du være å blande produktene. 1
Roci Skrevet 19. mai 2020 #16 Skrevet 19. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan nevne at jeg prøvde i går før jeg la meg og opplever huden som litt mer tørr i dag. Men jeg har vanligvis tørr hud, så vanskelig å si om det er tilfeldig eller pga. produktene. Ellers ingen irritasjon eller annet. Har brukt retinol siden midten av mars, når har enda ikke opplevd noen forbedring. Heller tvert i mot, mer og tydeligere linjer. Har ikle brukt hver dag i tilvenning. Hatt noen utbrudd, men det har jeg også vanligvis og det kan også skyldes niacinamide jeg bruker. Burde jeg ha sett forbedring til nå? Er redd for å få dårligere hud. Noen med erfaringer rundt når huden skal bli bedre og om jeg burde merket det nå? Anonymkode: 0469d...74b Du må pøse på med fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende produkter ved bruk av Retinol, ellers kan du faktisk oppleve å få tørrhetsrynker. Niacinamide skal vanligvis være fordelaktig å kombinere med Retinol, men hvis du bruker TO Niacinamide, så inneholder det sinkoksid som kan virke uttørrende på huden. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #17 Skrevet 19. mai 2020 29 minutter siden, Roci skrev: Du må pøse på med fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende produkter ved bruk av Retinol, ellers kan du faktisk oppleve å få tørrhetsrynker. Niacinamide skal vanligvis være fordelaktig å kombinere med Retinol, men hvis du bruker TO Niacinamide, så inneholder det sinkoksid som kan virke uttørrende på huden. Jeg bruker masse fuktighetskrem morgen og kveld. Kan ikke smøre midtpå dagen også pga. sminken. Bruker solkrem over fuktighetskremen morgen. Merker at solkremen bidrar til å gjøre huden tørr. Kanskje det er den som gjør meg tørr? Er det noen som har forslag til solkrem som ikke tørker ut huden? Opplever andre det samme som meg med retinol? Hvordan løser dere tørrheten og når så dere resultater? Anonymkode: 0469d...74b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #18 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå bruker jeg denne solkremen som skal gi fuktighet, men opplever ikke det. Har prøvd andre også. https://www.kicks.no/hawaiian-tropic/hudpleie/solbeskyttelse/ansikt/spf-mellom/silk-hydration-air-soft-face-sun-lotion-spf30-50-ml Anonymkode: 0469d...74b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #19 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Akkurat nå bruker jeg denne solkremen som skal gi fuktighet, men opplever ikke det. Har prøvd andre også. https://www.kicks.no/hawaiian-tropic/hudpleie/solbeskyttelse/ansikt/spf-mellom/silk-hydration-air-soft-face-sun-lotion-spf30-50-ml Anonymkode: 0469d...74b Kan også advare andre om at den er veldig oljete/fet og glinsende på huden. Skulle ikke tro det etter beskrivelsen. Anonymkode: 0469d...74b
Roci Skrevet 19. mai 2020 #20 Skrevet 19. mai 2020 (endret) 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker masse fuktighetskrem morgen og kveld. Kan ikke smøre midtpå dagen også pga. sminken. Bruker solkrem over fuktighetskremen morgen. Merker at solkremen bidrar til å gjøre huden tørr. Kanskje det er den som gjør meg tørr? Er det noen som har forslag til solkrem som ikke tørker ut huden? Opplever andre det samme som meg med retinol? Hvordan løser dere tørrheten og når så dere resultater? Anonymkode: 0469d...74b Det handler ikke bare om mengde, men også om ingredienser. Gyserin/glyserol, panthenol, hyaluronsyre, aloe, melkesyre (Lactic Acid) og karbamid/urea er gode fuktighetsgivende ingredienser å se etter. I tillegg bør fuktighetskremen din inneholde mykgjørende iog fuktighetsbevarende ingredienser som f.eks. ceramider, sheasmør, kakaosmør eller planteoljer (ikke eteriske oljer). Kanskje bør du bruke et fuktserum i tillegg til fuktighetskremen om morgenen, og en ansiktsolje i tillegg om natten. Endret 19. mai 2020 av Roci
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå