Gå til innhold

Hvordan er det å vokse opp på Karlsrud i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver meg i dette underforumet, da det jo handler om barn og oppvekst. Hvordan er Karlsrud i bydel Nordstrand? Har inntrykk av at det «finere» enn Lambertseter, men mindre fint enn Nordstrand? Hvordan er skolen? Hvordan er oppvekstmiljøet? Er det snobbete der? Merkepress? 

Anonymkode: a8eb5...669

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste ikke opp på Karlsrud, men er oppvokst i en annen bydel i Oslo. Hvordan det er å vokse opp et sted i Oslo endrer seg nokså raskt. Min gamle bydel har endret status nå, så det å vokse opp der i disse dager, er nok temmelig forskjellig fra mitt oppvekstmiljø. Så det er ikke sikkert at du får noe godt svar på spørsmålet.

Jeg gjetter på at Karlsrud er nokså midt på treet når det gjelder status i Oslo. Med tanke på befolkningstallet. Det vil bli regnet som østkant, eller semi-østkant.

Anonymkode: 991a0...dfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd der. Ikke med skolebarn riktignok. Bor mye forskjellig folk der. Mellom Lambertseter og Nordstrand var bra beskrivelse. 

Vi flyttet fordi det ikke er noe som skjer der. Ja, det er barnevennlig. Lekeplass, nær skog og matbutikk. Ganske rolig. Men alt som finnes der (mer eller mindre) er helsestasjonen og 2 matbutikker. Ble for langt til byen for oss. 

Anonymkode: bcbb6...16b

AnonymBruker
Skrevet

Karlsrud består av en mix av eneboliger og blokker. Lambertseter består av blokker med innslag av rekkehus. De ulike borettslagene har varierende grad av kvalitet. Hvor fint det ansees har vel noe med boligverdien i området. Lambertseter har senter og nærhet til alt. Nå bygges det mye nytt og dyrt der og sammen med gode tilbud i nærheten vil det nok trekke oppover. 

Anonymkode: 8affb...7a9

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd der. Ikke med skolebarn riktignok. Bor mye forskjellig folk der. Mellom Lambertseter og Nordstrand var bra beskrivelse. 

Vi flyttet fordi det ikke er noe som skjer der. Ja, det er barnevennlig. Lekeplass, nær skog og matbutikk. Ganske rolig. Men alt som finnes der (mer eller mindre) er helsestasjonen og 2 matbutikker. Ble for langt til byen for oss. 

Anonymkode: bcbb6...16b

For noe tull. Man kan bare bevege seg litt bort til Lambertseter også ser man Lambertseter senter som har ekstremt mye å tilby. 

Karlsrud helsestasjon har for såvidt slått seg sammen med Lambertseter helsestasjon og ligger nå i det nye bydelshuset på Lambertseter. 

Anonymkode: 558fe...b46

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra! Datteren min gikk på Karlsrud skole. 

Anonymkode: f7185...ae1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver meg i dette underforumet, da det jo handler om barn og oppvekst. Hvordan er Karlsrud i bydel Nordstrand? Har inntrykk av at det «finere» enn Lambertseter, men mindre fint enn Nordstrand? Hvordan er skolen? Hvordan er oppvekstmiljøet? Er det snobbete der? Merkepress? 

De som jeg kjenner som har barn på barnetrinnet der skryter veldig av skolen som en god, fin skole med godt og inkluderende miljø. Den er ikke snobbete og det er ikke noe merkepress. Foreldrene har ofte beina plantet godt på jorden, samtidig som de er veldig opptatt av å ta vare på hverandre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra! Datteren min gikk på Karlsrud skole. 

Anonymkode: f7185...ae1

Så bra! Hvor lenge siden er dette? 

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De som jeg kjenner som har barn på barnetrinnet der skryter veldig av skolen som en god, fin skole med godt og inkluderende miljø. Den er ikke snobbete og det er ikke noe merkepress. Foreldrene har ofte beina plantet godt på jorden, samtidig som de er veldig opptatt av å ta vare på hverandre. 

Så bra. Har du inntrykk av at det er et stabilt bomiljø? Det er litt det jeg misliker her jeg bor nå, barnet mitt får stadig venner som forsvinner. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venninner med barn der nå som stortrives. Virker trygt og gode oppvekstvilkår. 

Anonymkode: e6606...7ad

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så bra. Har du inntrykk av at det er et stabilt bomiljø? Det er litt det jeg misliker her jeg bor nå, barnet mitt får stadig venner som forsvinner. 

ts

Ja. De som har barn på skolen der har gjerne hatt barna i barnehagen på Lambertseter eller Karlsrud et sted. Samme inntrykk av Lambertseter skole. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er merkepress på alle skoler, på en eller annen måte.

Anonymkode: 4615c...bd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. De som har barn på skolen der har gjerne hatt barna i barnehagen på Lambertseter eller Karlsrud et sted. Samme inntrykk av Lambertseter skole. 

Hmmm... Jeg har hørt nye dårlig om Lambertseter skole, så vil helst unngå den. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er merkepress på alle skoler, på en eller annen måte.

Anonymkode: 4615c...bd0

Ja, det er det sikkert, men det er vel mer og mindre...

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hmmm... Jeg har hørt nye dårlig om Lambertseter skole, så vil helst unngå den. 
ts

Bjølsen. Om du nå endelig vil vite det.

AnonymBruker
Skrevet

Bjølsen. Om du nå endelig vil vite det.

???

ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

???

ts

Huff da! Beklager feilpost.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm... Jeg har hørt mye dårlig om Lambertseter skole, så vil helst unngå den. 
ts

Jeg kjenner folk som har barn som går der som skryter hemningsløst av den. Jeg velger å tro på dem, men jeg skjønner at folk gjør seg opp en mening utifra hva som har stått i avisen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner folk som har barn som går der som skryter hemningsløst av den. Jeg velger å tro på dem, men jeg skjønner at  andre folk gjør seg opp en mening utifra hva som har stått i avisen. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner folk som har barn som går der som skryter hemningsløst av den. Jeg velger å tro på dem, men jeg skjønner at folk gjør seg opp en mening utifra hva som har stått i avisen. 

Har ikke lest om noe i avisen, det er fra folk som har barn på skolen og er misfornøyde. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...