Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså. Trenger å ta en test. Men HVIS jeg er gravid kan jeg være over 13 uker.  Vil da en clearblue gi meg svar, eller er det kun blodprøve som vil gi svar? 

Håper egentlig ikke at jeg er gravid,  ønsker ingen diskusjon eller dømmende svar. 

Anonymkode: 2652e...f8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Clear blir ukesindekaktor viser kun opp til 3 uker fra unnfangelse. Det vil si 5 graviditest uker. Selv om du er i uke 8, 10 eller 13 så vil ikke testen vise mer enn +3. 

Hcg kan måles hos fastlegen men gir bare en ca informasjon om hvor mange uker du er på vei, siden alle produserer hcg forskjellig. Etter uke 10 er heller ikke hcg noe trygg metode for å finne ut hvor langt er på vei.

Den tryggere og sikreste metoden er å ta en ultrakyd. Der pleier feil marginene å kun være noen få dager evt. 

Siden du sier du kan være langt på vei, så synes jeg først du skal ta en test. Viser den positiv så tar du kontakt med fastlegen din slik at kan henvise deg til en ultralyd snarest da det framkommer at du ikke ønsker å være gravid. Enn må nemlig finne ut av om du er innenfor 12 ukers grensen eller ikke. 

Endret av tussi84
AnonymBruker
Skrevet

Etter uke 6 er det ultralyd som gjelder, har ingenting for seg å måle hcg. 

Anonymkode: b2d8d...311

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En graviditetstest vil slå ut som positiv om du er 13 uker på vei. Men for å finne ut nøyaktig hvor langt du er på vei må du ta UL.

Anonymkode: d3176...e0f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...