AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Jeg er litt redd for å skulle starte i en fulltidsstilling. Føler andre det på samme måte? Det er ingenting jeg heller vil enn å få fast jobb og ha en stabil økonomi, så det er ikke motivasjonen det står på. Men jeg bare skjønner ikke hvor jeg passer inn i arbeidslivet. Har kun erfaring fra deltidsstillinger som servitør og butikkmedarbeider. Nå er jeg ferdig med en bachelorgrad innen ledelse og vil gjerne bruke den til en ordentlig «voksenjobb», om dere skjønner. Men det er en veldig generell grad som jeg egentlig ikke kommer så langt med. Jeg er åpen for å søke på det meste, men igjen så føler jeg egentlig ikke at jeg har lært en dritt av graden? Føler ikke at jeg kan noe mer nå enn før jeg begynte å studere, og er ihvertfall ikke klar for å påta meg en stilling med mye ansvar. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men håper kanskje andre kjenner på de samme følelsene som meg og kan komme med noen oppmuntrende ord. Setter pris på om dere vil dele litt av deres egne erfaringer! Anonymkode: ea958...321
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Om du er ny i en jobb får du neppe så ekstremt mye ansvar i begynnelsen. Er ikke mange med ledelse som fag som blir ledere i den første jobben de får Anonymkode: 0fa5e...6c3 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du er ny i en jobb får du neppe så ekstremt mye ansvar i begynnelsen. Er ikke mange med ledelse som fag som blir ledere i den første jobben de får Anonymkode: 0fa5e...6c3 Bortsett fra de som går Indøk på NTNU. Anonymkode: 9988a...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Ble litt uklart for meg hva du engster deg for. Arbeidet og slitet med å være bundet til å jobbe fulltid? Eller det å utøve ledelse i jobben? Kunne tenkt meg å jobbe deltid selv men fant ingen deltidsjobber så endte opp i en fulltidstilling. Anonymkode: 345d4...4d5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Jobb deg oppover. Alle trenger erfaring. Anonymkode: 60c45...cd0 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 Siden du har erfaring fra butikkarbeid bør du prøve å få deg en lederstilling der. Ser at helt unge jenter er sjef i klesbutikker, så det bør du klare å få med lederutdanning i tillegg. Anonymkode: 042ce...ad8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bortsett fra de som går Indøk på NTNU. Anonymkode: 9988a...5b2 Tøys og tull. Jeg har selv gått ind øk på NTNU og ingen der ble ledere som nyutdannede. Anonymkode: 08ac7...d7d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 På 18.5.2020 den 19.07, AnonymBruker skrev: Tøys og tull. Jeg har selv gått ind øk på NTNU og ingen der ble ledere som nyutdannede. Anonymkode: 08ac7...d7d Tøys og tull. I mitt kull, for kort tiden siden, var det i hvert fall én som begynte direkte som prosjektleder i et IT-konsulenthus, og en annen begynte direkte som prosjektleder i et programvarehus. Tenk deg om litt hardere, så er jeg sikker på du også kommer på noen. Anonymkode: 4ce0f...c43
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #9 Skrevet 26. mai 2020 Føler det samme, men mest det at friheten min blir "stjålet" og jeg må "slave" for andre...Så hater jeg v-i-r-k-e-l-i-g å stå opp tidlig. Men jeg er lei av å tjene smuler i ufaglærte jobber..Samtidig er det også litt spennende, kanskje jeg føler det bedre når jeg først begynner. Anonymkode: 29592...eb8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #10 Skrevet 26. mai 2020 Med bachelor innen ledelse kan du vel bli butikksjef? Da har du kanskje sjanse til å jobbe 80% i stedet. Sikkert mange deltidsansatte som ønsker å få økt sin stilling. Eller kanskje noe hjemmekontor innimellom? Selv er jeg sykepleier. Jobber 85%. Synes jeg har lite fritid. Kunne tenkt meg en jobb hvor jeg følte meg litt mer fri. F.eks flexitid eller det å kunne ta hjemmekontor nå og da. Anonymkode: a342e...928
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #11 Skrevet 27. mai 2020 Kanndu ikke tenke deg ut hvilken bransje du vil jobbe i, og søke på en helt vanlig medarbeiderstilling? Mange nyutdannede starter med noen år som kundeservicemedarbeider i feks bank/forsikring/teleselskap. Lite sannsynlig at du får lederansvar med en gang. Anonymkode: 937b9...75c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå