AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Dette er så merkelig. Har spurt fire (!) handymen, men ingen finner ut av det. De tror den er festet i et spor, da det ikke er tegn til skruer, heller ikke fra undersiden. Har dradd, dyttet og dunket så mye i denne hylla nå at jeg er i ferd med å miste forstanden. Ble rådet til å hamre oppover fra undersiden, men alt som skjer da er at et rødt pulver drysser ned i vasken. Hylla satt bom fast. Er også redd for å ødelegge flisene, men hamret hardt. Mistenker at den er limt fast på baksiden. Har du noen ideer? Vil absolutt ha den bort. Hylla ser lik ut på begge sider. Har tatt et ark og skjøvet det opp på baksiden, blir stoppet to steder (der jeg tror det er limt). Anonymkode: 5489a...cac
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Jeg har vært borti noe tilsvarende; da var selve hylla tredd på en stålramme, men sikret med et par skruer nedenfra og opp. Hvis du er sikker på at det ikke er skruer som er sparklet, tror jeg nesten at hylla må være limt mot veggen, eller at det er en eller annen slags klikk-mekanisme i rammen inni hylla. Anonymkode: 37428...ee1 1
K.B. Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Ta noen flere bilder da, så skal jeg nok i\finne ut av det. Det røde pulveret du snakker om er mur
Leo Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Hvis jeg skal tro noe så må det være at det er skrudd to "plugger" i veggen som er tilpasset hull på baksiden av hylla. Hylla er så tredd inn og festet på disse pluggene. Årsaken til at det drysser rødt pulver når du slår på hylla vil jeg tro er at du slår løs støv fra flisene som løsner der hvor det er boret i dem. Siden du får inn et ark på baksiden ville jeg ha puttet inn et baufilblad der i stedet for arket og forsøkt å sage av boltene/skruene mellom hylla og veggen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 17 minutter siden, K.B. skrev: Ta noen flere bilder da, så skal jeg nok i\finne ut av det. Det røde pulveret du snakker om er mur Litt klaring mot veggen på sidene Anonymkode: 5489a...cac
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 Ingen informasjon å hente fra undersiden Anonymkode: 5489a...cac
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Den der er nok skrudd. hadde den vært limt hadde den jo vært trykket mer inn mot flisene. Så gjør som en skrev over her, en baufil og sag over skruene. Eller rett og slett flyttet skapet på siden og da prøve å dra hylla den veien, da feste nok sitter den veien. Anonymkode: 12aff...dad 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den der er nok skrudd. hadde den vært limt hadde den jo vært trykket mer inn mot flisene. Så gjør som en skrev over her, en baufil og sag over skruene. Eller rett og slett flyttet skapet på siden og da prøve å dra hylla den veien, da feste nok sitter den veien. Anonymkode: 12aff...dad Skapet er skrudd fast i vegg og vask. Ikke så gira på å styre med det. Men skal se om jeg finner en baufil! Anonymkode: 5489a...cac
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 27 minutter siden, Leo skrev: Hvis jeg skal tro noe så må det være at det er skrudd to "plugger" i veggen som er tilpasset hull på baksiden av hylla. Hylla er så tredd inn og festet på disse pluggene. Årsaken til at det drysser rødt pulver når du slår på hylla vil jeg tro er at du slår løs støv fra flisene som løsner der hvor det er boret i dem. Siden du får inn et ark på baksiden ville jeg ha puttet inn et baufilblad der i stedet for arket og forsøkt å sage av boltene/skruene mellom hylla og veggen. Det var en god idé. Skal se hva jeg finner. Anonymkode: 5489a...cac
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #11 Skrevet 19. mai 2020 Vanskelig å finne et baufilblad som er tynt nok? Anonymkode: 5489a...cac
Baker Harepus Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 På 18.5.2020 den 14.45, Leo skrev: Hvis jeg skal tro noe så må det være at det er skrudd to "plugger" i veggen som er tilpasset hull på baksiden av hylla. Hylla er så tredd inn og festet på disse pluggene. Årsaken til at det drysser rødt pulver når du slår på hylla vil jeg tro er at du slår løs støv fra flisene som løsner der hvor det er boret i dem. Siden du får inn et ark på baksiden ville jeg ha puttet inn et baufilblad der i stedet for arket og forsøkt å sage av boltene/skruene mellom hylla og veggen. Helt klart at det røde pulveret kommer fra et skruehull i flisene. Hylla er mulig å ta av, spørsmålet er hvordan . Hvis du ikke skal ta vare på hylla kan du jo sage i den i stedet for hvis du ikke får et baufilblad mellom den og veggen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #13 Skrevet 20. mai 2020 8 timer siden, Baker Harepus skrev: Helt klart at det røde pulveret kommer fra et skruehull i flisene. Hylla er mulig å ta av, spørsmålet er hvordan . Hvis du ikke skal ta vare på hylla kan du jo sage i den i stedet for hvis du ikke får et baufilblad mellom den og veggen. Ja, har vurdert det. Har ingen interesse av å ta vare på hylla, nei. Hater den. 😂 Anonymkode: 5489a...cac 1
Mons Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 Skjulte fester kan være en utfordring. En mulighet er at hyllen er montert i noen festestykker som er skrudd fast først. Så er hyllen tredd nedpå. Prøv å banke i hyllen fra nedsiden.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #15 Skrevet 24. mai 2020 Tipper det er skrudd fast fester og så er den tredd på med lim. Ble veldig nysgjerrig nå - fortell og post bilde om du får den ned Anonymkode: e31fe...c28
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #16 Skrevet 24. mai 2020 På 20.5.2020 den 17.40, Mons skrev: Skjulte fester kan være en utfordring. En mulighet er at hyllen er montert i noen festestykker som er skrudd fast først. Så er hyllen tredd nedpå. Prøv å banke i hyllen fra nedsiden. Har gjort det... Hardt med hammer. Skjer ingenting. Anonymkode: 5489a...cac
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #17 Skrevet 24. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipper det er skrudd fast fester og så er den tredd på med lim. Ble veldig nysgjerrig nå - fortell og post bilde om du får den ned Anonymkode: e31fe...c28 Det skal jeg Tipper jeg må sage gjennom den, rett og slett. Anonymkode: 5489a...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå