AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #21 Skrevet 18. mai 2020 30 minutter siden, blasfeminist skrev: Sier du det, doktor? Kanskje hun har testet seg negativt for Corona. Jeg testa negativt for corona, men fikk likevel ikke lov å gå på jobb før jeg hadde vært frisk i en dag. Sånn er reglene. Fylkeslegen bestemmer, fastlege og overlege ved sykehuset som informerte meg. Dama Ts beskriver burde ikke være på jobb. Anonymkode: be188...4b8 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #22 Skrevet 18. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen grunn til å holde seg hjemme hvis man føler seg i bra nok form til å jobbe, og man faktisk har testet negativt på Korona. Anonymkode: a465a...eeb Jo, sånn er reglene. Anonymkode: be188...4b8 4
blasfeminist Skrevet 18. mai 2020 #23 Skrevet 18. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, sånn er reglene. Anonymkode: be188...4b8 Har du en link til lovverket som sier at en lege ikke kan gi unntak for de som har kroniske problemer, og har testet negativt? 9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #24 Skrevet 18. mai 2020 Man holder seg da ikke hjemme hvis man har en vanlig forkjølelse. Ei heller pga allergi, jeg nyser konstant pga allergier nå, men jeg er da ikke syk ( litt trøtt og uopplagt, men ikke syk) Når vi har minusgrader natt til 17 mai så skal jeg love deg forkjølelsessesongen enda er i full gang. Og er det forkjølslese og dama er på jobb, har hun mest sannsynlig hatt en test som sier negativ. Mai i norge er forkjølelser, influensa og allergier. En herlig blanding av hosting og nysing. For å ikke snakke om oss som kan ha tendensen med å svelge litt for store biter og må hoste til vi brekker oss. Anonymkode: a20a9...64b 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #25 Skrevet 18. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg testa negativt for corona, men fikk likevel ikke lov å gå på jobb før jeg hadde vært frisk i en dag. Sånn er reglene. Fylkeslegen bestemmer, fastlege og overlege ved sykehuset som informerte meg. Dama Ts beskriver burde ikke være på jobb. Anonymkode: be188...4b8 Sånn er det ikke hos meg. Sykepleier i kommunen. Fikk gå på jobb etter negativt prøvesvar. Anonymkode: a465a...eeb 9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #26 Skrevet 18. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, sånn er reglene. Anonymkode: be188...4b8 Neei, ingen regler sier det! Anonymkode: a465a...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #27 Skrevet 18. mai 2020 Det er ikke vi som skal vurdere om hun skal holde seg hjemme. Men Ts skal ringe butikken og be om å få snakke med sjefen, og fortelle hva hun opplevde i butikken. Så får sjefen ta det opp med den ansatte som da enten går hjem eller får forklart at det er allergi osv. Anonymkode: b58ba...b8f
blasfeminist Skrevet 18. mai 2020 #28 Skrevet 18. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke vi som skal vurdere om hun skal holde seg hjemme. Men Ts skal ringe butikken og be om å få snakke med sjefen, og fortelle hva hun opplevde i butikken. Så får sjefen ta det opp med den ansatte som da enten går hjem eller får forklart at det er allergi osv. Anonymkode: b58ba...b8f Jeg anbefaler også å ringe sjefen i bedrifter der andre du misliker jobber, og si at de "hoster skremmende". Si også at sjefen ikke bør overlate avgjørelsen om videre arbeid til legen.
sonush Skrevet 18. mai 2020 #29 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke forkjølelsessesong nå. Har man hoste nå, er det enten kraftig allergi eller Corona. Hvorfor da, holder de seg ikke hjemme? Dette var en voksen dame. Gir folk så blaffen nå? Vil varsle ledelsen men aner ikke hvor jeg får tak i sjefen for hvis man ringer butikken, er det dama i kassa som kommer til å svare... Anonymkode: b7eff...3d9 Jeg har vært kraftig forkjølet for 3 uker siden, med tette bihuler, med medfølgende hodepine og kjevesmerter, og sist men ikke minst svært sår i halsen, og etter noen dager kom gammelmanns slimhoste. Akkurat som jeg pleier, når jeg er forkjølet. Magefølelsen sa forkjølelse, litt kraftig, men kjentes ikke alvorlig ut. Jeg er barnesykepleier og under normale omstendigheter så er ikke forkjølelse grunnlag til å bli hjemme. Jeg ville måttet på jobb. Men pga Corona tider og min jobb, og usikkerhet om hvilket virus ga meg symptomene, så ble jeg hjemme til etter negativ test. Jeg forteller deg dette, siden du skriver at det ikke er forkjølelse sesong. Bare fordi det ikke er vanlig, så betyr ikke det at det ikke kan være det. Du legger "skylden" (slik jeg leser det) på den ansatte, men for meg høres det ut at det kan være en ledelse-feil også. Den ansatte ville nok heller ønsket å være hjemme for å komme seg, men måtte på jobb. For min del så tok jeg corona test pga symptomene og min jobb som helsepersonell. Den var negativ, til tross for kraftig forkjølelse. Jeg har ingen allergier av typen som ville gitt meg den typen respiratoriske symptomer. Så ja, disse symptomene kan være VANLIG forkjølelse. 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #30 Skrevet 18. mai 2020 11 minutter siden, sonush skrev: Jeg har vært kraftig forkjølet for 3 uker siden, med tette bihuler, med medfølgende hodepine og kjevesmerter, og sist men ikke minst svært sår i halsen, og etter noen dager kom gammelmanns slimhoste. Akkurat som jeg pleier, når jeg er forkjølet. Magefølelsen sa forkjølelse, litt kraftig, men kjentes ikke alvorlig ut. Jeg er barnesykepleier og under normale omstendigheter så er ikke forkjølelse grunnlag til å bli hjemme. Jeg ville måttet på jobb. Men pga Corona tider og min jobb, og usikkerhet om hvilket virus ga meg symptomene, så ble jeg hjemme til etter negativ test. Jeg forteller deg dette, siden du skriver at det ikke er forkjølelse sesong. Bare fordi det ikke er vanlig, så betyr ikke det at det ikke kan være det. Du legger "skylden" (slik jeg leser det) på den ansatte, men for meg høres det ut at det kan være en ledelse-feil også. Den ansatte ville nok heller ønsket å være hjemme for å komme seg, men måtte på jobb. For min del så tok jeg corona test pga symptomene og min jobb som helsepersonell. Den var negativ, til tross for kraftig forkjølelse. Jeg har ingen allergier av typen som ville gitt meg den typen respiratoriske symptomer. Så ja, disse symptomene kan være VANLIG forkjølelse. Legger ikke skylden på hu i kassa. For alt vi vet, er det henne som er sjefen og bestemmer selv. Anonymkode: b7eff...3d9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #31 Skrevet 18. mai 2020 Forkjølelsesesong? Jeg har ofte vært forkjøla i mai. Når det blir litt varmere i lufta, begynner man ofte å kle seg i mindre klær. Man blir kald og mer utsatt for å bli smittet av ulike virus. Min mor kunne fortelle at jeg alltid ble forkjøla i mai. Men, enig i at hun burde holde seg hjemme fra jobb. Anonymkode: 543b5...ff0 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #32 Skrevet 18. mai 2020 Så nesten alle mener kassadama burde holdt seg hjemme. Men hvs hun nå satte noe i halsen? Hvordan skulle hun vite at hun kom til å sette noe i halsen før hun dro på jobb? Anonymkode: bd2ab...024 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #33 Skrevet 18. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så nesten alle mener kassadama burde holdt seg hjemme. Men hvs hun nå satte noe i halsen? Hvordan skulle hun vite at hun kom til å sette noe i halsen før hun dro på jobb? Anonymkode: bd2ab...024 Da må de i det minste si fra når du passerer kassen! Anonymkode: f240f...79a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #34 Skrevet 18. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må de i det minste si fra når du passerer kassen! Anonymkode: f240f...79a Hvem skal si fra om hva? Neppe så lett for kassadama å si fra om noe iallfall, hvis hun hoster så hun brekker seg.... Anonymkode: bd2ab...024 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #35 Skrevet 18. mai 2020 Forkjølelse"sesongen" varer hele året. Du tenker sikkert på influensa. Anonymkode: 31619...1f3 2
Prøver18 Skrevet 18. mai 2020 #36 Skrevet 18. mai 2020 Jeg sliter med mye slim og hoster mye. Har ikke Corona. Om jeg hoster blant folk sier jeg bare ifra
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #37 Skrevet 18. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem skal si fra om hva? Neppe så lett for kassadama å si fra om noe iallfall, hvis hun hoster så hun brekker seg.... Anonymkode: bd2ab...024 Tenker tattoo i panna er tingen å gjøre nå. Vi allergikere også. HAR IKKE COVID19... Anonymkode: a20a9...64b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #38 Skrevet 18. mai 2020 2 timer siden, blasfeminist skrev: Har du en link til lovverket som sier at en lege ikke kan gi unntak for de som har kroniske problemer, og har testet negativt? Øh. Jeg sa regler, ikke lov. Og jeg sa ingenting om det andre du skriver heller - har kassadama snakket med legen, mener du, eller konstruerer du bare hypotetiske situasjoner? 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det ikke hos meg. Sykepleier i kommunen. Fikk gå på jobb etter negativt prøvesvar. Anonymkode: a465a...eeb Så rart at det er så forskjell. Og ganske frustrerende! 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Neei, ingen regler sier det! Anonymkode: a465a...eeb Altså, jo, det skrev jeg jo. Regelen her i kommunen er sånn, og jeg skrev også hvem i kommunen som har bestemt det. Det virker som det er litt ulike tolkninger omkring anbefalingene fra FHI. Anonymkode: be188...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #39 Skrevet 18. mai 2020 Minner om ei venninne av meg. Hun fortalte at hun hostet og var i dårlig form i 10 dager i mars, men gikk på jobb likevel. Hun er vikar og avhenger av vaktene hun får tildelt. Hun testet seg aldri. Tror ikke hun er alene om det... Anonymkode: 9ee96...f14
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #40 Skrevet 18. mai 2020 Jeg hoster så jeg brekker meg fordi jeg har astma. Anonymkode: 12a75...7c9 2
Anbefalte innlegg