Gå til innhold

Var i en butikk. Kassadama er tydeligvis kraftig forkjølet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forskjølet nå, mamma er forskjølet, datteren min er forskjølet. Vi har IKKE Corona 

Anonymkode: 53c4b...6d2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er forskjølet nå, mamma er forskjølet, datteren min er forskjølet. Vi har IKKE Corona 

Forkjølet, uten S. 😋

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man hoster ikke så man brekker seg av pollenallergi. Det er forskjell på hoste og nyse. Nysing er allergisymptom. 

Anonymkode: 6f3f2...4a2

Joda. Mange har astmaplager pga allergi. 

Anonymkode: d8cd0...3af

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er det sånn at luftveisinfeksjon er luftveisinfeksjon, da skal man gå i karantene til en dag etter man er frisk uansett. Er det ikke sånn overalt?

Anonymkode: be188...4b8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Man hoster ikke så man brekker seg av pollenallergi. Det er forskjell på hoste og nyse. Nysing er allergisymptom. 

Moren min har astma og pollenallergi, og jo hun hoster så hun brekker seg pga det. Allergien gjør så det klør ekstra i halsen og astmaen gjør at det ofte tetter seg litt ekstra så hun ender opp med å hoste og harke konstant i den verste allergiperioden.

Anonymkode: edf32...112

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig stort press i dagligvare at man ikke skal ringe inn syk men heller gå på jobb med sykdom. Hadde klaget jeg, så gir de kanskje henne lov til å være hjemme og syk :) 

Anonymkode: d3952...136

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du faktisk ikke vite. Mange/de fleste får lette symptomer som ligner forkjølelse. 

Anonymkode: d3952...136

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Man holder seg da ikke hjemme hvis man har en vanlig forkjølelse.

Da følger du ikke smittevernrådene de gjentar daglig på pressekonferansene til helsemyndighetene.

Anonymkode: 0d26f...60a

• Liker 3
Gjest Lily_88
Skrevet

Eh, for tre uker siden fikk jeg et vanvittig hosteanfall (jobber i kassa), og det var ingenting sykdom, det bare klødde så jævlig nedi siden i svelget, langt nedi halsen. Jeg måtte bare løpe på bakrommet for å ikke tømme butikken 🤣

Fikk i meg en doc, så da roet det seg. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn til å holde seg hjemme hvis man føler seg i bra nok form til å jobbe, og man faktisk har testet negativt på Korona.

Anonymkode: a465a...eeb

Bortsett fra at du skremmer alle kunder og kolleger da..

Anonymkode: 3ce82...596

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 18.5.2020 den 14.43, blasfeminist skrev:

Nå er det allerede nevnt sykdommer her i tråden som gir hoste året rundt. Skal de holde seg hjemme for livet, altså?

Som siste her svarte er det kanskje greit at hun får fyken for å skremme kunder, så lenge du ikke er i hennes situasjon.

Ja. Eller bytte jobb 

Anonymkode: 352f1...175

AnonymBruker
Skrevet

Dette opplevde jeg også, og fikk til svar, kanskje hun har allergi, det har jeg også, blablabla, fullt opp av astmatikere som ble fryktelig krenket og lurte på om de måtte være inne resten av livet. Men nå er faktisk saken den at mange har mistet jobben, samfunnet er stengt, bedrifter er konkurs, barn har måttet være hjemme fra skolen, alle har ofret kjempemye for å holde avstand til hverandre, også nettopp fordi mange smitter uten å vite at de er syke... Så da er det ikke formye forlangt at den butikkansatte ikke står og hoster! Vær i det minste på lageret og ikke i kundebehandling! Så ja, kanskje dere allergikere må ta litt ekstra hensyn akkurat nå. For selv om det (kanskje) bare er allergi, så spres det jo dråper utover hender, varer og alle som kommer i kassa, og det er liksom det vi prøver å unngå med all denne nedstengingen. 

Anonymkode: bc0da...5f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 18.5.2020 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Jeg kan fint hoste til jeg brekker meg og tårene spruter uten å være syk. Jeg har veldig følsomme mandler, så hvis noe irriterer dem (smuler etter mat, munnen er tørr etc) kan jeg være riktig uheldig å få en skikkelig hostekule. Dette skjer noen ganger i året helt uten at jeg er forkjølet.

Anonymkode: ff04b...a0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke forkjølelsesesong? Folk er jo forkjølet hele året.

Anonymkode: 7602f...7ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo reglene fra FHI ganske klare, hold deg hjemme til 1 dag etter du er frisk, dette gjelder for vanlig forkjølelse også. Så jo du skal faktisk være hjemme ved forkjølelse i disse tider. 

Anonymkode: fc266...196

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk et eller annet rusk i halsen for en halvtime siden og har ikke klart å la være å hoste og harke litt helt siden da. Glad jeg ikke er på jobb. Plutselig hadde noen varslet arbeidsgiver og smittevernlegen om rusket. 

Anonymkode: ba881...a29

• Liker 3
Skrevet
På 18.5.2020 den 14.51, Nuith skrev:

Jeg klarer å svelge mitt eget spytt ned i luftrøret minst en gang i måneden jeg, og da hoster jeg til jeg omtrent brekker meg i 10 minutter etterpå. Burde kanskje sykmelde meg i 14 dager hver gang?

Jeg klarte å gjøre dette midt inne på butikken her en dag. Hostet helt ukontrollert, du kan tro folk glodde 🙈 Gikk derfra rimelig kjapt og hostet meg ferdig i bilen før jeg kjørte til en ny butikk for å handle :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dama jobber deltid i matbutikk. Hun har allergi, og er litt snufsete nå på våren/forsommeren. Men de har strenge tiltak om at ansatte med luftveisinfeksjoner skal holde seg hjemme. En syk ble sendt hjem i forrige uke. Det er ingen toleranse for at forkjølte folk skal jobbe. Regner med at det er de samme reglene i andre butikker. 

Anonymkode: 9b125...3b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 18.5.2020 den 14.38, blasfeminist skrev:

Sier du det, doktor? Kanskje hun har testet seg negativt for Corona.

Nei, doktor, man kan teste negativt selv om man har korona. 

Anonymkode: 91825...484

• Liker 2
  • Opprett ny...