Gå til innhold

Var i en butikk. Kassadama er tydeligvis kraftig forkjølet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på en butikk og kassadama sto og bøyde seg og hosta i ett sett, brakk seg og hadde ikke kontroll og var tydelig kraftig plaget. 

Jeg gikk ut av butikken igjen, men for å komme ut, må man passere kassa. 

Det er ikke forkjølelsessesong nå. Har man hoste nå, er det enten kraftig allergi eller Corona. Hvorfor da, holder de seg ikke hjemme? Dette var en voksen dame. Gir folk så blaffen nå? 

Vil varsle ledelsen men aner ikke hvor jeg får tak i sjefen for hvis man ringer butikken, er det dama i kassa som kommer til å svare...

Anonymkode: b7eff...3d9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert kraftig allergi. 

Anonymkode: f60b1...c14

• Liker 16
Skrevet

Kanskje hun har kraftig allergi da,og det er vell ikke så mye Og gjøre med 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Man hoster ikke så man brekker seg av pollenallergi. Det er forskjell på hoste og nyse. Nysing er allergisymptom. 

Anonymkode: 6f3f2...4a2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Satt noe i halsen?

Anonymkode: e9ed0...0dd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med sjefen hennes og spør. Det er helt normalt å reagere på dette nå i disse tider. Jeg får ikke lov å gå forkjølet/hostende på min butikk jobb. 

Anonymkode: 8ec5b...470

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man hoster ikke så man brekker seg av pollenallergi. Det er forskjell på hoste og nyse. Nysing er allergisymptom. 

Nettopp det jeg tenkte på også. Skummelt at de ikke har vett til å holde seg hjemme når det er corona omkring. Hu burde heller vært hjemme og testa seg for corona enn å hoste på alle kundene sine...

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har man hoste nå, er det enten kraftig allergi eller Corona.

Sier du det, doktor? Kanskje hun har testet seg negativt for Corona.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kan være KOLS eller kronisk bronkitt 

Anonymkode: 8781e...6fd

• Liker 13
Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)

Det kan være corona.

Endret av MadameDeRosa
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, blasfeminist skrev:

Sier du det, doktor? Kanskje hun har testet seg negativt for Corona.

Hun skal uansett holde seg hjemme til hun er symptomfri.

Anonymkode: 13a46...ad1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Hu skremmer vekk kundene. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå er det allerede nevnt sykdommer her i tråden som gir hoste året rundt. Skal de holde seg hjemme for livet, altså?

Som siste her svarte er det kanskje greit at hun får fyken for å skremme kunder, så lenge du ikke er i hennes situasjon.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo ha satt noe i halsen. 

Når er det forkjølelsessesong? Forkjølet kan man da bli hele året, det føler jeg iallfall at jeg blir (tilfeldig liksom når jeg blir det, har vært det både vår, sommer, høst og vinter forskjellige år...)

Anonymkode: e6509...aff

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende hun bare fikk et hosteanfall av at hun fikk noe i halsen. Det er gjerne en helt uskyldig grunn. 

Anonymkode: ba881...a29

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på en butikk og kassadama sto og bøyde seg og hosta i ett sett, brakk seg og hadde ikke kontroll og var tydelig kraftig plaget. 

Jeg gikk ut av butikken igjen, men for å komme ut, må man passere kassa. 

Det er ikke forkjølelsessesong nå. Har man hoste nå, er det enten kraftig allergi eller Corona. Hvorfor da, holder de seg ikke hjemme? Dette var en voksen dame. Gir folk så blaffen nå? 

Vil varsle ledelsen men aner ikke hvor jeg får tak i sjefen for hvis man ringer butikken, er det dama i kassa som kommer til å svare...

Du har absolutt ingen grunn til å kunne si at dette lå være enten eller. Såklart kan man klare å bli forkjøler, selv om det ikke er i sesong.

Jeg har selv noe hoste, men jeg har hatt en kronisk hoste de siste 10-12 årene, ikke noe nytt der. Det er også allergisesong, og jeg har rennende øyne, nyser, og virker nok veldig syk for andre rundt meg, mens jeg vet veldig godt at dette er 110% normale omstendigheter for meg på våren.

Anonymkode: 6b2f9...f04

• Liker 5
Skrevet

Jeg klarer å svelge mitt eget spytt ned i luftrøret minst en gang i måneden jeg, og da hoster jeg til jeg omtrent brekker meg i 10 minutter etterpå. Burde kanskje sykmelde meg i 14 dager hver gang?

• Liker 29
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er forskjell på hoste og nyse. Nysing er allergisymptom. 

Virkelig ikke bare nei. En del får hoste og irritasjon i luftveiene, noe som kan tyde på at man har astma. Ca. 15–30 % av pollenallergikerne har astma. 

Jeg har astmatisk allergi. Jeg nyser ikke, men kan få problemer med å puste. Bruker Ventoline. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, blasfeminist skrev:

Nå er det allerede nevnt sykdommer her i tråden som gir hoste året rundt. Skal de holde seg hjemme for livet, altså?

Som siste her svarte er det kanskje greit at hun får fyken for å skremme kunder, så lenge du ikke er i hennes situasjon.

Jeg svarte på påstanden "kanskje hun har testet negativt for corona "

Hvis hun har hoste (ikke bare kortvarig på grunn av å ha satt noe i halsen), skal hun holde seg hjemme til hun er symptomfri. 

Jeg har allergisk hoste (egentlig allergiutløst astma), og jeg har ikke kundekontakt nå på grunn av det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte på påstanden "kanskje hun har testet negativt for corona "

Hvis hun har hoste (ikke bare kortvarig på grunn av å ha satt noe i halsen), skal hun holde seg hjemme til hun er symptomfri. 

Jeg har allergisk hoste (egentlig allergiutløst astma), og jeg har ikke kundekontakt nå på grunn av det. 

Ingen grunn til å holde seg hjemme hvis man føler seg i bra nok form til å jobbe, og man faktisk har testet negativt på Korona.

Anonymkode: a465a...eeb

• Liker 16
  • Opprett ny...