AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Jeg har vært ute av arbeidslivet siden 2015 på grunn av alvorlig kronisk sykdom. Jeg er nå tilnærmet frisk og klar til å søke jobb. Leverer en bacheloroppgave denne våren og har derfor en grad å vise til. Problemet er at alle aktuelle jobber vil ha referanser. Dette har ikke jeg. Tjueårene gikk til å være syk mens jeg sporadisk hadde tre forskjellige jobber jeg i stor grad kombinerte. Av ulike årsaker kan jeg ikke bruke noen av disse som referanse. Hva gjør man egentlig da? Hvordan søker man jobb uten referanser? Må innrømme at det føles litt håpløst, spesielt siden jeg nå føler meg så bra og gleder meg til igjen å kunne bidra. Anonymkode: 12a7d...1c7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Jeg tenker det bare er å levere søknaden, og om de etterspør referanser er det bare å si det som det er? Anonymkode: 5d7d6...6e9 2
goomba Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Har du en veileder i forbindelse med bacheloroppgaven som du kan spørre? Eller kjenner du noen andre ansatte på ditt studiested? Jeg har selv brukt en familievenn som referanse (som var relevant til stillingen), og det gikk fint. Det viktigste er egentlig å finne to stykker som er villig til å ta en telefon på dine vegne. Uansett, siden du har en god grunn for å ha vært ute av arbeidslivet, så kan det være verdt og bare være ærlig?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Du kan skrive søknad uten å oppgi referanser. De trenger du ikke før du evt blir aktuell for stillingen. Da vet du at de vil ha det. Jeg regner med du har attester fra stedene du har jobbet. Ellers støtter jeg forslaget om å bruke veileder for bacheloroppgaven din. Du kan også bruke en kollega fra de jobbene du har hatt. Anonymkode: 1a619...e29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå