AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Mener han at han planlegger å drepe meg eller skade meg? Jeg har hatt en person i livet som tydeligvis er svært langsint. Vi ble kjent for 6 år siden og han virket veldig interessert i meg. På den tiden la jeg ut en del fakta om psykopater og narsisisster fordi jeg hadde vært i forhold med en. Plutselig mente han at jeg var for ivrig, skremte han bort og at jeg gav han bonde følelser og jeg skulle aldri få hans oppmerksomhet mer osv. Han gikk rundt å snakka stygt om meg til alle venner av seg og sa at jeg forfulgte han når var han som la ut ting på fb for å gi meg dårlig samvittighet for at jeg liksom hadde såret han og at han egentlig var interessert i meg men jeg hadde ødelagt alt fordi jeg reagerte på ting som er normalt å reagere på. Jeg ble veldig sint og såret av ting han la ut på Facebook som jeg skjønte at var retta mot meg slev om jeg ikke kan bevise det. Jeg forstod det som at han hadde destruktive tenker og hatet meg og snakka om meg til andre som om jeg var en trussel enda jeg ikke skjønte hvorfor. Han ble nervøs av meg og jeg gav han bare vonde følelser osv fikk jeg høre av andre samtidig som han fikk meg til å føle at jeg hadde såret han og at han egentlig likte meg. Til slutt ble jeg så frustrert at jeg tipset politiet om at han brant sprit hjemme. Noen dager etter la han ut ett bilde med tekst om at den som gjorde noe mot han skulle han aldri glemme og de skulle få hevn i lenge tider. Jeg forstod det som at han virkelig kunne være farlig. Jeg merka at han hadde ett ekstremt sinne og var stadig utagerende uten grunn. Han har hatt en annen person med på opplegget som også er psykopat som har vært min nabo og plaget meg i 3 år da jeg bodde over henne fordi jeg reagerte på måten hun behandlet familien sin. Det var mye omsorgssvikt og rus i bildet så jeg kontaktet bv og det ble hevn aksjoner mot meg i lenge tider med overvåking på nett, falske profiler og hereverk på min bil og eiendom generelt. Jeg flyttet til slutt men Hu har kontaktet mine venner og arbeidsgiver, familien min og alt mulig for å si at jeg plager og forfølger folk når det er hun som kontakter de for å få de til å tro det sånn at Hu skal få vite mer om meg og dikter opp ting. Hun sier at alle de Hu har snakka med er fra politiet og at de blitt enige om at jeg skal legges inn og er syk og gal osv. Og han andre som også kjenner henne har vært med på dette har jeg skjønt nå i ettertid.. Hadde ikke hatt kontakt med han på 5 år men så fort jeg brøt kontakt med hennes informanter dukket han igjen opp i livet mitt. Han hadde delt ett bilde hvor det står. "når en giftig person ikke lenger kan kontrollere deg skal han kontrollere hvordan andre ser på deg. Men hev deg over det i tillit til at andre en dag vil se sannheten akkurat slik du gjorde". Så jeg skjønte til slutt at han forfulgt meg hele veien gjennom andre og vært med å terrorisere meg på nett og spredd løgner og ødelagt. Han spurte om jeg ville bli med Han hjem på en fest men jeg takket nei fordi jeg hadde en dårlig følelse. Jeg har sett etterpå at han la ut inlegg som andre ser ironisk om at han var ond og hadde onde planer og hensikter, er farlig osv. Funnet vite at han har mishandla sin ex også både fysisk og psykisk. Han har også gjort ting mot andre jeg omgåes med på en eller annen måte så jeg og flere andre har blitt mistenkt og beskyldt for det. Og jeg har prøvd å spørre han om han kan tilgi meg for at jeg hadde såret han ubevisst og spurt om han kan svare på om han er sur pga det jeg gjorde for 6 år siden eller hva det er. Jeg fikk aldri vite noe konkret om han fikk lensmannen på besøk eller ikke, om han fikk straff eller bor.. Ingen andre har sagt noe heller. Derfor blir jeg redd for han holder det hemmelig for alle andre og ikke vil konfrontere meg med det. Jeg har aldri vært hjemme hos han eller vært alene med han noen gang. Og når jeg spør om ting legger han bare ut kryptiske svar på Facebook hele tiden. Blant annet en quiz om seg slev hvor han la ut spørsmål med at det var sant at han ikke var redd for å gjøre noe, likte å spare penger, elsker å bryte regler, elsker å planlegge overraskelser, har en ung sjel, gjør heller for mye enn for lite, handler ofte før han tenker, og helt på slutten at han er bekymret for andre. Akkurat som han mener at han hadde planer om å få meg med hjem for å utøve vold mot meg fordi han fremdels er sint for det med hjemmebrent og ble tatt for det. At han har holdt det hemmelig for alle andre fordi han har tenkt å ta meg skillelig når han får mulighet. Jeg lurer på hvorfor han mener han er bekymret for andre da og sier han ikke vil meg noe vondt. For etterhvert som vi møttes på fler fester virket det som han fikk følelser for meg og da spurte han ikke flere ganger om jeg skulle bli med han hjem. Jeg ble forelska i han også og etterhvert fikk jeg sterke følelser. Men da spurte han ikke om jeg ville komme til han mer eller bli med han hjem. Da jeg virkelig savna han og sikkert hadde kommet hvis han ville. Men han på en måte advarte meg mot seg slev og sa jeg burde holde meg unna han. Den gangen han spurte om jeg ville bli med han hjem hadde vi ikke kyssa enda. Jeg har forstått at han er redd for seg slev på en måte også. Men det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor en person stalker meg via andre så mange år først for så å oppsøke meg og prøve å lure meg slik. Og det at han fremdeles ikke kan si hvorfor han er sint på meg selv om jeg på en måte skjønner det. Men hvorfor må han holde det hemmelig fremdels hvis han egentlig ikke vil gjøre meg noe vondt selv om han har planlagt noe. Jeg kunne gitt han pengene for bota han fikk eventuelt eller noe. Men han gir hint om at han aldri skal tilgi meg og knuse mitt navn og rykte for alltid. Akkurat som det å gjøre opp med penger eller noe ikke er ett alternativ. Det eneste han vil er å kontrollere meg og ødelegge meg resten av mitt liv. Virker også som grunnlaget hans nå også er at jeg avviste han den gangen for han er også sykelig sjalu ovenfor meg. Slev om han egentlig i utgangspunktet bare var ute etter hevn uansett men greide selv å få meg til å føle at jeg hadde såret han. Vet at flere har kalt han psykopat og sjeldemorder. Har noen opplevd noe lignende? Det er akkurat som han vil jeg skal gå å lure på om det er det jeg tror han fremdeles er sur for eller noe annet. At han ikke bare kan si det og bli ferdig. Uansett hva jeg kunne gjort for å gjøre opp igjen så er han bestemt på at han skal ødelegge livet mitt resten av mitt liv eller drepe meg hvis han får en mulighet. Anonymkode: 17ecc...5e6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Ts.. Hvorfor har du fortsatt kontakt med disse menneskene? Du gir dem jo all verdens mulighet til å ødelegge for deg når du holder på sånn. Du må kutte de ut, blokkere dem, slutte å tenke på dem, late som de ikke finnes. Du får aldri ordentlig svar når du dealer med slike psyko folk. Det finnes ingen rasjonelle grunner for noen ting. At du fortsatt stiller deg i posisjon hvor de kan skade deg etter så mange år sier meg at du mangler selvrespekt. Anonymkode: ee4cd...f33 8
Cordelia Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 (endret) Oi, det var mye på en gang. Men konklusjonen blir uansett: Hold deg laaaaaangt unna sånne folk. Ikke tenk hvorfor, hvordan, eller hvis kanskje. Slike personer ender opp me å ødelegge livet ditt. Overse dem, ikke slipp de innpå deg, ikke la de manipulere deg med "gåtefull" og ustabil oppførsel. En skikkelig person vil ditt beste, og sier klart ifra hvor du har h*n. Og ikke minst er en snill og real person. Det er faktisk så enkelt. Oppskriften på å ende opp i et dårlig forhold, er å overanalysere dårlige peroner. Det sikkert ikke det du vil høre, men sannheten. Endret 18. mai 2020 av Cordelia 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts.. Hvorfor har du fortsatt kontakt med disse menneskene? Du gir dem jo all verdens mulighet til å ødelegge for deg når du holder på sånn. Du må kutte de ut, blokkere dem, slutte å tenke på dem, late som de ikke finnes. Du får aldri ordentlig svar når du dealer med slike psyko folk. Det finnes ingen rasjonelle grunner for noen ting. At du fortsatt stiller deg i posisjon hvor de kan skade deg etter så mange år sier meg at du mangler selvrespekt. Anonymkode: ee4cd...f33 Ts her. Ja enig. Jeg har jo en del felles venner og kjente med disse som ikke forstår at jeg blir truet fordi han nekter for det til dem og de har ikke sett den delen av han. Han ødelegger også for andre rundt meg sånn at de skal tro det er meg og har ei med på det som er som han. Har nok for lite selvrespekt og for mye empati for andre. Har nok lite selvrespekt pga mye mobbing i fortiden men vil prøve å bygge den opp nå og kutte ut alle som har med dem å gjøre som ikke tror meg Anonymkode: 17ecc...5e6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 8 timer siden, Cordelia skrev: Oi, det var mye på en gang. Men konklusjonen blir uansett: Hold deg laaaaaangt unna sånne folk. Ikke tenk hvorfor, hvordan, eller hvis kanskje. Slike personer ender opp me å ødelegge livet ditt. Overse dem, ikke slipp de innpå deg, ikke la de manipulere deg med "gåtefull" og ustabil oppførsel. En skikkelig person vil ditt beste, og sier klart ifra hvor du har h*n. Og ikke minst er en snill og real person. Det er faktisk så enkelt. Oppskriften på å ende opp i et dårlig forhold, er å overanalysere dårlige peroner. Det sikkert ikke det du vil høre, men sannheten. Takk jo det er faktisk det jeg trenger å høre og det hjelper meg veldig. Tusen takk ❤️ Anonymkode: 17ecc...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 Ts her. Får ikke redigert inlegget trur jeg eller vet ikke hvordan man gjør det. Men jeg legger det inn her i en ny kommentar med avsnitt Mener han at han planlegger å drepe meg eller skade meg? Jeg har hatt en person i livet som tydeligvis er svært langsint. Vi ble kjent for 6 år siden og han virket veldig interessert i meg. På den tiden la jeg ut en del fakta om psykopater og narsisisster fordi jeg hadde vært i forhold med en. Plutselig mente han at jeg var for ivrig, skremte han bort og at jeg gav han bonde følelser og jeg skulle aldri få hans oppmerksomhet mer osv. Han gikk rundt å snakka stygt om meg til alle venner av seg og sa at jeg forfulgte han når var han som la ut ting på fb for å gi meg dårlig samvittighet for at jeg liksom hadde såret han og at han egentlig var interessert i meg men jeg hadde ødelagt alt fordi jeg reagerte på ting som er normalt å reagere på. Jeg ble veldig sint og såret av ting han la ut på Facebook som jeg skjønte at var retta mot meg slev om jeg ikke kan bevise det. Jeg forstod det som at han hadde destruktive tenker og hatet meg og snakka om meg til andre som om jeg var en trussel enda jeg ikke skjønte hvorfor. Han ble nervøs av meg og jeg gav han bare vonde følelser osv fikk jeg høre av andre samtidig som han fikk meg til å føle at jeg hadde såret han og at han egentlig likte meg. Til slutt ble jeg så frustrert at jeg tipset politiet om at han brant sprit hjemme. Noen dager etter la han ut ett bilde med tekst om at den som gjorde noe mot han skulle han aldri glemme og de skulle få hevn i lenge tider. Jeg forstod det som at han virkelig kunne være farlig. Jeg merka at han hadde ett ekstremt sinne og var stadig utagerende uten grunn. Han har hatt en annen person med på opplegget som også er psykopat som har vært min nabo og plaget meg i 3 år da jeg bodde over henne fordi jeg reagerte på måten hun behandlet familien sin. Det var mye omsorgssvikt og rus i bildet så jeg kontaktet bv og det ble hevn aksjoner mot meg i lenge tider med overvåking på nett, falske profiler og hereverk på min bil og eiendom generelt. Jeg flyttet til slutt men Hu har kontaktet mine venner og arbeidsgiver, familien min og alt mulig for å si at jeg plager og forfølger folk når det er hun som kontakter de for å få de til å tro det sånn at Hu skal få vite mer om meg og dikter opp ting. Hun sier at alle de Hu har snakka med er fra politiet og at de blitt enige om at jeg skal legges inn og er syk og gal osv. Og han andre som også kjenner henne har vært med på dette har jeg skjønt nå i ettertid.. Hadde ikke hatt kontakt med han på 5 år men så fort jeg brøt kontakt med hennes informanter dukket han igjen opp i livet mitt. Han hadde delt ett bilde hvor det står. "når en giftig person ikke lenger kan kontrollere deg skal han kontrollere hvordan andre ser på deg. Men hev deg over det i tillit til at andre en dag vil se sannheten akkurat slik du gjorde". Så jeg skjønte til slutt at han forfulgt meg hele veien gjennom andre og vært med å terrorisere meg på nett og spredd løgner og ødelagt. Han spurte om jeg ville bli med Han hjem på en fest men jeg takket nei fordi jeg hadde en dårlig følelse. Jeg har sett etterpå at han la ut inlegg som andre ser ironisk om at han var ond og hadde onde planer og hensikter, er farlig osv. Funnet vite at han har mishandla sin ex også både fysisk og psykisk. Han har også gjort ting mot andre jeg omgåes med på en eller annen måte så jeg og flere andre har blitt mistenkt og beskyldt for det. Og jeg har prøvd å spørre han om han kan tilgi meg for at jeg hadde såret han ubevisst og spurt om han kan svare på om han er sur pga det jeg gjorde for 6 år siden eller hva det er. Jeg fikk aldri vite noe konkret om han fikk lensmannen på besøk eller ikke, om han fikk straff eller bor.. Ingen andre har sagt noe heller. Derfor blir jeg redd for han holder det hemmelig for alle andre og ikke vil konfrontere meg med det. Jeg har aldri vært hjemme hos han eller vært alene med han noen gang. Og når jeg spør om ting legger han bare ut kryptiske svar på Facebook hele tiden. Blant annet en quiz om seg slev hvor han la ut spørsmål med at det var sant at han ikke var redd for å gjøre noe, likte å spare penger, elsker å bryte regler, elsker å planlegge overraskelser, har en ung sjel, gjør heller for mye enn for lite, handler ofte før han tenker, og helt på slutten at han er bekymret for andre. Akkurat som han mener at han hadde planer om å få meg med hjem for å utøve vold mot meg fordi han fremdels er sint for det med hjemmebrent og ble tatt for det. At han har holdt det hemmelig for alle andre fordi han har tenkt å ta meg skillelig når han får mulighet. Jeg lurer på hvorfor han mener han er bekymret for andre da og sier han ikke vil meg noe vondt. For etterhvert som vi møttes på fler fester virket det som han fikk følelser for meg og da spurte han ikke flere ganger om jeg skulle bli med han hjem. Jeg ble forelska i han også og etterhvert fikk jeg sterke følelser. Men da spurte han ikke om jeg ville komme til han mer eller bli med han hjem. Da jeg virkelig savna han og sikkert hadde kommet hvis han ville. Men han på en måte advarte meg mot seg slev og sa jeg burde holde meg unna han. Den gangen han spurte om jeg ville bli med han hjem hadde vi ikke kyssa enda. Jeg har forstått at han er redd for seg slev på en måte også. Men det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor en person stalker meg via andre så mange år først for så å oppsøke meg og prøve å lure meg slik. Og det at han fremdeles ikke kan si hvorfor han er sint på meg selv om jeg på en måte skjønner det. Men hvorfor må han holde det hemmelig fremdels hvis han egentlig ikke vil gjøre meg noe vondt selv om han har planlagt noe. Jeg kunne gitt han pengene for bota han fikk eventuelt eller noe. Men han gir hint om at han aldri skal tilgi meg og knuse mitt navn og rykte for alltid. Akkurat som det å gjøre opp med penger eller noe ikke er ett alternativ. Det eneste han vil er å kontrollere meg og ødelegge meg resten av mitt liv. Virker også som grunnlaget hans nå også er at jeg avviste han den gangen for han er også sykelig sjalu ovenfor meg. Slev om han egentlig i utgangspunktet bare var ute etter hevn uansett men greide selv å få meg til å føle at jeg hadde såret han. Vet at flere har kalt han psykopat og sjeldemorder. Har noen opplevd noe lignende? Det er akkurat som han vil jeg skal gå å lure på om det er det jeg tror han fremdeles er sur for eller noe annet. At han ikke bare kan si det og bli ferdig. Uansett hva jeg kunne gjort for å gjøre opp igjen så er han bestemt på at han skal ødelegge livet mitt resten av mitt liv eller drepe meg hvis han får en mulighet. Anonymkode: 17ecc...5e6 2
Cordelia Skrevet 19. mai 2020 #7 Skrevet 19. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk jo det er faktisk det jeg trenger å høre og det hjelper meg veldig. Tusen takk ❤️ Anonymkode: 17ecc...5e6 Tipper at en psykolog nok hadde satt en ganske kronisk diagnose på han der, uten større håp om bedring, desverre.
Edie Skrevet 19. mai 2020 #8 Skrevet 19. mai 2020 Ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #9 Skrevet 19. mai 2020 2 timer siden, Cordelia skrev: Tipper at en psykolog nok hadde satt en ganske kronisk diagnose på han der, uten større håp om bedring, desverre. Tja jeg vet ikke helt om jeg skal være enig eller uenig. Fordi vedkommende er veldig følsom og sårbar selv. Og derfor vet han jo også hvordan andre føler det. Men likevel så gjør han det som er feil. Vi alle kan vel kjenne på hevn lyst. Men når en person er langsint i flere år og får drapstanker og ikke kan løse ting på en normal måte er det noe som skurrer. Greit enkelte klarer man bare ikke å tilgi men å oppsøke folk og planlegge mord og vold er helt sykt. Og i tillegg da ødelegge for andre du omgås i jobb og dagliglivet for at du skal bli mistenkt for å stå bak. Anonymkode: 17ecc...5e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå