Gå til innhold

Hvordan er det å bo på Karlsrud i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at det «finere» enn Lambertseter, men mindre fint enn Nordstrand? Hvordan er skolen? Hvordan er oppvekstmiljøet? 

Anonymkode: fc24f...533

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har inntrykk av at det «finere» enn Lambertseter, men mindre fint enn Nordstrand? Hvordan er skolen? Hvordan er oppvekstmiljøet? 

Et helt greit område. Litt Kjedelig og det ligger litt i skyggen. Karlsrud er et eget sted midt i mellom alt. Ikke Bekkelaget, ikke Lambertseter , ikke Abildsø. 

Det er ikke billig på Karlsrud, men billigere enn Bekkelaget/Nordstrand. Noen baksete hus er det er også. 

Det som er bra

- kort vei til t-banen

- Elixia i nærheten 

- en kort busstur til Jacobs og Ekebergsletta

- Folk har ikke de samme fordommene mot folk fra Karlsrud som Nordstrand/Bekkelaget.

Anonymkode: 09f26...f1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et helt greit område. Litt Kjedelig og det ligger litt i skyggen. Karlsrud er et eget sted midt i mellom alt. Ikke Bekkelaget, ikke Lambertseter , ikke Abildsø. 

Det er ikke billig på Karlsrud, men billigere enn Bekkelaget/Nordstrand. Noen baksete hus er det er også. 

Det som er bra

- kort vei til t-banen

- Elixia i nærheten 

- Folk har ikke de samme fordommene mot folk fra Karlsrud som Nordstrand/Bekkelaget.

Kaksete hus ikke baksete😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som er bra

- kort vei til t-banen

- Elixia i nærheten 

Takk for svar. «Skyggen» som i dårlige solforhold, eller at folk ikke har hørt om stedet? 

ts

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. «Skyggen» som i dårlige solforhold, eller at folk ikke har hørt om stedet? 

ts

Litt i skyggen altså ikke perfekte solforhold. Karlsrud ligger på en måte østvendt, men det er ikke sånn det er veldig skyggefullt. 

AnonymBruker
Skrevet

Karlsrud er upretensiøst, og det liker jeg. Kort vei til skolen, hvis du bor litt sørover på området. Enig i at solforholdene kunne vært bedre, det er i hvert fall viktig å komme seg oppover i høyden, ikke nedover mot E6 (for mye støy også). Er stort sett fornøyd med skolen også, ingen snobber og ingen «slubberter». Kort vei til t-banen, trening og butikker. Også nærme shopping på Manglerud, Bryn og Alnabru. Det jeg savner mest her, det er faktisk trær. Og så misliker jeg at det kommer nye hus på annenhver tomt bortover nå. Hele Oslo blir jo bygget i hjel! :(

Har du vært på noen visninger? I hvilke veier?

Anonymkode: aef71...f7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2020 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Karlsrud er upretensiøst, og det liker jeg. Kort vei til skolen, hvis du bor litt sørover på området. Enig i at solforholdene kunne vært bedre, det er i hvert fall viktig å komme seg oppover i høyden, ikke nedover mot E6 (for mye støy også). Er stort sett fornøyd med skolen også, ingen snobber og ingen «slubberter». Kort vei til t-banen, trening og butikker. Også nærme shopping på Manglerud, Bryn og Alnabru. Det jeg savner mest her, det er faktisk trær. Og så misliker jeg at det kommer nye hus på annenhver tomt bortover nå. Hele Oslo blir jo bygget i hjel! :(

Har du vært på noen visninger? I hvilke veier?

Ikke glem Lambertseter senter, som er det nærmeste handlesenteret. Det er et veldig godt senter, kino er det der og, og skøytebane om vinteren.

Anonymkode: b5e8d...ffd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nevnte ikke «Senteret», siden det liksom er bankers. Jeg mente de andre sentrene i tillegg til «Lambert» 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...