Gå til innhold

Gode forslag til vegetar - forretter & hovedretter..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest lindas
Skrevet

skal lete igjennom haugen min jeg så skriver jeg inn når jeg finner noe :Hehe:

Gjest gjesta
Skrevet
skal lete igjennom haugen min jeg så skriver jeg inn når jeg finner noe  :Hehe:

:kyss: :kyss:

Gjest lindas
Skrevet

forretter: kokt eller grillet asparges serveres med pesto eller holandès saus

#delte tomater med ost (halve tomater m 2 osteskiver etter smak,stekes i ovn)

hovedretter: grønnsaks fat (hodekål,gulrot,purre. deles i biter,kokes hver for seg til de er jevne og møre.) Anrett på tallerken. serveres med soppsaus.

¤ratatouille

¤ vegetar lasagne (kan jo gjøres veldig spennende!!! og lages i porsjons former!!)

har sikkert flere men finner de ikke akkurat nå...

ring litt rundt og be forskjellige plasser om a maile deg meny foslag!!! har jeg gjort... bare å late som du vurderer å ha noe der... litt barnslig, men gjett om jeg har henta inn mye forslag på den måten... :grinele:

Gjest darkie angelooo
Skrevet

:ler:

:kyss: Tuuuusen takk!!

Gjest Gjesta
Skrevet

Forrett: Fylte STORE sjampinjonger; pestofyll, toppet med mozarella/cheddar og gratinert i ovn til osten smelter.

Fylte tomater: hules ut, fylles med en blanding av ris, kjøttet av tomaten, krydder, litt fetaost. Sett på lokket og gratiner i ovn.

Spinatsuppe med parmesan og kikerter.

Hovedrett:

Gratinerte grønnsaker; aubergine, squash, paprika, tomater,løk, oliven. Olivenolje, urtekrydder, salt, pepper. Dekkes med skiver av fetaost og gratineres i ovnen til grønnsakene er møre og osten smeltet.

Grønnsakslasagne (allerede foreslått)

couscoussalat med stekte grønnsaker og linser?

Skrevet

Et annet forslag til forrett er pai med eggestand og oste/grønnsaksfyll (med mindre det er veganretter du trenger).

Jeg liker spesielt godt kombinasjonen purre, fersk chèvre og valnøttkjerner. Valnøttene legges på toppen slik at de blir litt ristede og gyldne i løpet av steketiden. :-) Godt med litt grønn salat med tomater ved siden av.

Og så finnes det jo endel enkle, men gode pastaretter med grønnsaker (feks med ruccola, tomat, oliven og chèvre, som jeg har lagt ut oppskrift på her før). Et tips her er å søke på BBC Food - der finner du mange gode vegetarretter. :)

Skrevet
Et tips her er å søke på BBC Food - der finner du mange gode vegetarretter. :)

Da jeg sjekket lenken nå oppdaget jeg at det faktisk ligger en hel artikkel der akkurat nå ("Veggie entertaining") med forslag til vegetariske sommermenyer - det passet jo bra! :kul::ler:

Gjest gjesta
Skrevet

Da jeg sjekket lenken nå oppdaget jeg at det faktisk ligger en hel artikkel der akkurat nå ("Veggie entertaining") med forslag til vegetariske sommermenyer - det passet jo bra! :kul::ler:

Tuuuuuuuuuzen takk!! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...