Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart ferdig utdannet dataingeniør og skal til å søke jobber, lurte bare på om noen her har erfaringer med hvordan intervjuer til jobber innen programmering blir utført? Har hørt fra noen på skolen som allerede har vært på en del intervju at de ble bedt om å gjøre en tester som for eksempel "skriv et program som henter ut data fra en liste" også skal de skrive pseudokode sånn on the spot. Eller "hva er feil i denne koden? Hvordan ville du forbedret denne koden?" osv. Jeg kjenner jeg gruer meg utrolig mye, synes "vanlige" intervju hvor man bare snakker om seg selv og svarer på spørsmål er skummelt nok, også skal man i tillegg føle seg skikkelig dum når man må programmere for hånd uten hjelpemidler mens man allerede er stressa. Uff, føles ut som jeg aldri kommer til å greie det... Kommer garantert til å få hjerneteppe og glemme alt jeg har lært.

Hvordan forbereder man seg til et slikt intervju?.. Setter utrolig stor pris på om noen vil dele sin erfaring.

Anonymkode: 2ce6e...e26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Visualiser på forhånd de tingene du blir spurt om og hvordan du skal løse disse. Da kommer ikke dette så bardus på deg. Du har jo allerede fått tips fra de som har vært på lignende intervju og vet hva som kan komme. Og så kan du kanskje tenke på hva du ville ha spurt noen om hvis du satt på andre siden av bordet. Husk at de som intervjuer ofte er like nervøse selv. 

Anonymkode: 9d853...c04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...