AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Dette er ikke tilfellet nå, men jeg har en stund grublet på hva vi skulle gjort om det skjedde. La oss si jeg hadde funnet ut at jeg var gravid. Vi er 22 og 23, samboere, har vært sammen i noen år. Har hus og bil. Inntekten er stabil, og økonomien tåler at vi blir en til. Nærmeste familie rundt oss. Vi snakker om det fra tid til annen, og samboer ville beholdt og gjort det beste ut av det. Han hadde trengt noen timer for seg selv for å banne litt og tenke, og så hadde han kommet løpende hjem med en søt bamse. Er ganske sikker på at jeg ville ønsket det samme, og jeg vet jeg egentlig ikke hadde taklet å gå gjennom en abort. For oss begge spiller samtidig det med å ta ansvar for å ha driti seg selv på leggen inn, samme om det skyldes en dårlig kondom eller ren dumskap. Lyst på barn har vi begge to, men vi synes det er litt tidlig og vil vente. Jeg er helt ærlig mest redd for hva andre skulle kommet til å si, men samtidig, sånn er jeg med alt. Men dette er fortsatt noe vi plutselig kan måtte ta stilling til, og da er det fint å ha tenkt på det og pratet rundt det. Om dere plutselig sto i den hypotetiske situasjonen som nevnt over, hva hadde dere gjort? Anonymkode: f01c4...2a4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Det er så mange faktorer.. Kanskje om en måned eller to så skjer det noe drastisk i livet deres. Det vet dere ikke. Så det er faktisk ikke vits å gå rundt å gruble på! Hvis du blir gravid har dere tid å tenke og planlegge før fristen til å ta abort. Anonymkode: 3bcd9...0ba
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Fått barnet. Vi fikk første barnet da en av oss studerte og jobbet og den andre jobbet fulltid. Vi hadde prøvd i flere år. Eide ikke bolig, men hadde stabil inntekt og fikk kjøpt noe ganske fort etter baby var født. Angrer overhodet ikke på at vi fikk barn relativt tidlig. Anonymkode: 5ca1d...880
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Hvorfor går du og grubler på dette? Høres jo ut som du har planer om å slurve litt med prevensjon. Anonymkode: 61653...c19 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor går du og grubler på dette? Høres jo ut som du har planer om å slurve litt med prevensjon. Anonymkode: 61653...c19 Har tenkt på det fordi det er en ting vi begge synes er viktig å prate om og få hørt hverandres tanker og syn på. Jeg har absolutt ingen planer om å "slurve litt" med prevensjon, hvor får du det fra? Anonymkode: f01c4...2a4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt på det fordi det er en ting vi begge synes er viktig å prate om og få hørt hverandres tanker og syn på. Jeg har absolutt ingen planer om å "slurve litt" med prevensjon, hvor får du det fra? Anonymkode: f01c4...2a4 Bare en merkelig ting å gå å gruble på. Prater dere om hva som skjer hvis en av dere blir lam? Eller hva om en mister ene armen i ulykke? Anonymkode: 61653...c19
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare en merkelig ting å gå å gruble på. Prater dere om hva som skjer hvis en av dere blir lam? Eller hva om en mister ene armen i ulykke? Anonymkode: 61653...c19 Hvorfor er det en merkelig ting å gruble på, og hvorfor er du så ufin? Er det problematisk for deg at noen prater om ting du ikke prater om? Anonymkode: f01c4...2a4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Vi er i den samme sistuasjonen. Og vi ønsker å få barn før vi blir 30. Så vi ville ha beholdt. Og selv om vi vil vente i noen år før vi prøver, så hadde vi begge blitt veldig glad 🥰 og dritt i hva andre synes, så lenge dere er glad, så burde alle være glad for dere 🙂 Anonymkode: 44f45...b8d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 Hvorfor skal det de andre tenker ha betydning? Hvis dere føler alt er på stell og er klare for å ta ansvaret for et barn, så bør det ikke ha noe betydning hva andre tenker om situasjonen. Jeg ble uplanlagt gravid med nr 4 for 1 år siden. Fikk høre mange negative kommentarer, f.eks at vi ikke trenger å befolke verden alene osv. Men jeg og mannen var enige om å beholde. Vi hadde både plass og økonomi til å forsørge en til. Da var det ikke noe vits å henge seg opp i hva andre folk tenkte. Anonymkode: d545e...144
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå