Mammaglede Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 (endret) Hei. Lurte på om noen Har fått vite et kjønn i uke 16 og annet kjønn på oul eller senere? vet det er vanlig å gjerne ta feil fra jente til gutt, har noen opplevd fra gutt til jente? Endret 18. mai 2020 av Mammaglede
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Ingen? 6 timer siden, Mammaglede skrev: Hei. Lurte på om noen Har fått vite et kjønn i uke 16 og annet kjønn på oul eller senere? vet det er vanlig å gjerne ta feil fra jente til gutt, har mine opplevd fra gutt til jente? Anonymkode: 103fe...a7f
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 I uke 16 vises kjønnet godt, så hvis du har sett en penis skal det nok veldig mye til for at det er ei jente. Anonymkode: 75739...e88 1
snurk Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Jeg fikk vite gutt når jeg var 13+6 og skal på oul om 1 uke så kan holde deg oppdatert 😅 Tror dog det er veldig liten sjangse for at det er jente, vi fikk et veldig godt bilde hva som skjulte seg mellom beina 😂 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Jeg fikk vite jente i uke 16, gutt på OUL. Ut kom en gutt 💙 Anonymkode: e0900...c76 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 som de sa til meg på første ultralyd " jeg er ganske sikker på at det er jente, men vi kan ikke komme med noen garanti. Jeg kommer ikke å maler en annen farge på veggen på barnerommet om jeg tok feil". Men alle senere ultralyder har også indikert at det er ei jente, så føler oss ganske trygge på at det er det Anonymkode: fe830...9fd 2
skruf Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 (endret) Ei jeg delte rom med på barsel hadde fått beskjed om at de ventet en gutt. Absolutt alt av klær og utstyr de hadde kjøpt inn var blått og typisk gutt. Men så var det ei jente som ble født. Venninna mi fikk tvillinger; hun hadde fått beskjed om at hun ventet gutter på alle ultralydene hun var på (var på ganske mange pga flerlinger og den nederste tvillingen lå i tverrleie). Først på den siste ultralyden, dagen før keisersnittet, så fikk hun vite at det var en gutt og ei jente i magen, noe som var helt korrekt Edit; siden en anonymbruker påpekte at jeg har skrevet feil så redigerer jeg svaret mitt. Oppdaget etter at jeg svarte at jeg hadde skrevet feil, men gadd ikke gå inn å endre, tenkte at poenget med å få vite feil kjønn uansett var riktig ift det jeg svarte. Men rett skal være rett, så: den ene venninna mi med tvillinger fikk gjennom hele svangerskapet vite at hun ventet gutt+jente. Dagen før fikk hun vite gutt+gutt. Og det ble faktisk en liten krise for henne for hun hadde gledet seg innmari til å få en av hvert kjønn. Slet med tilknytning til den ene gutten (han som de trodde var jente). Beklager Endret 21. mai 2020 av skruf 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Jeg fikk vite jente i uke 14 og jente på OUL i uke 19, regner med det er ei jente som kommer ut. Anonymkode: b53fa...735 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #9 Skrevet 19. mai 2020 22 timer siden, skruf skrev: Ei jeg delte rom med på barsel hadde fått beskjed om at de ventet en gutt. Absolutt alt av klær og utstyr de hadde kjøpt inn var blått og typisk gutt. Men så var det ei jente som ble født. Venninna mi fikk tvillinger; hun hadde fått beskjed om at hun ventet gutter på alle ultralydene hun var på (var på ganske mange pga flerlinger og den nederste tvillingen lå i tverrleie). Først på den siste ultralyden, dagen før keisersnittet, så fikk hun vite at det var en gutt og ei jente i magen, noe som var helt korrekt Var dette i 2019? Eller flere år siden mer jo blitt flinkere og bedre utstyr i dag Anonymkode: 103fe...a7f 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #10 Skrevet 19. mai 2020 Det er ganske vanlig, spesielt dersom de sier det er jente. Sier de at det er gutt, er det nok det. Å male rommet rosa og kjøpe rosa vogn osv på bakgrunn av én opplysning om jente skjønner jeg ikke at folk tør... Anonymkode: 2c274...efb 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #11 Skrevet 19. mai 2020 Har du fått beskjed om at du venter gutt, men ønsker egentlig jente? Anonymkode: de001...389
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #12 Skrevet 19. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du fått beskjed om at du venter gutt, men ønsker egentlig jente? Anonymkode: de001...389 Har jeg skrevet det? Anonymkode: 103fe...a7f 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #13 Skrevet 19. mai 2020 På 18.5.2020 den 9.59, AnonymBruker skrev: I uke 16 vises kjønnet godt, så hvis du har sett en penis skal det nok veldig mye til for at det er ei jente. Anonymkode: 75739...e88 Det er når vi ser testiklene det er 100% sikkert at det er en gutt Anonymkode: a73db...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #14 Skrevet 19. mai 2020 Det er vel nesten ingen som er på "tidlig" ultralyd i uke 16, og så på ordinær i uke 18-20 igjen. Det ser du jo også på svarene her, hvor folk har vært på TUL før uke 16. I uke 16 kan man se kjønnet langt bedre enn rundt den tiden de fleste tar tidlig ultralyd privat, som gjerne er senest i uke 13. Sjansen for at de har oppgitt riktig kjønn hos deg er mao større enn for de fleste andre som er på TUL. Forøvrig ser kjønnsleppene ut som en penis på dette stadiet. Jeg fikk se mitt barn i 3D på TUL i uke 13 og tenkte at dette var en gutt, for jeg så tydelig en penis. Jeg fikk derimot beskjed om at kjønnsleppene og penis ser like ut så tidlig, så det er ikke selve kjønnsorganet, men testiklene man ser etter for å bestemme kjønn. Testiklene er også vanskelige å se for et utrent/ikke profesjonelt øye. Anonymkode: 4f013...45e
Forever22 Skrevet 19. mai 2020 #15 Skrevet 19. mai 2020 Fått vite at det er jente i uke 16 begge gangene og ut har det også kommet jenter. Men fikk vite med første at det var gutt i uke 14+4 😅 men i uke 16 sa de jente. Var ofte til ultralyd med nummer 1 pga morkaken og mye blødninger, derfor jeg var i både uke 14 og 16☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #16 Skrevet 19. mai 2020 Har opplevd det samme to ganger. Første gang sa de jente på tre UL (tror det var 16,19 og 24) frem til uke 27, da var det plutselig blitt gutt. Ut kom en gutt. Andre gang fikk vi beskjed om jente, gyn var 98% sikker sa han og pekte på kjønnslepper osv. På OUL var det blitt gutt, og ut kom en gutt. Anonymkode: 1beeb...38c 1
Lissygloss Skrevet 19. mai 2020 #17 Skrevet 19. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er når vi ser testiklene det er 100% sikkert at det er en gutt Anonymkode: a73db...7b8 Nei det er ikke riktig. Testikler og «hamburgeren» til jenta ser veldig lik ut, det er penisen som er avgjørende. Ville dobbeltsjekke denne gangen, siden jeg hadde jente på OUL sist og ut kom en gutt. Så på OUL denne gangen sa de gutt, og på 3D i uke 27 sa han først jente (fordi han ikke så penis med en gang). Legen sa det er fordi jente og gutt ser likt ut, bortsett fra penisen som kommer ut. Så det er sånn de skiller det sikkert 🧸 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #18 Skrevet 20. mai 2020 15 hours ago, Lissygloss said: Nei det er ikke riktig. Testikler og «hamburgeren» til jenta ser veldig lik ut, det er penisen som er avgjørende. Ville dobbeltsjekke denne gangen, siden jeg hadde jente på OUL sist og ut kom en gutt. Så på OUL denne gangen sa de gutt, og på 3D i uke 27 sa han først jente (fordi han ikke så penis med en gang). Legen sa det er fordi jente og gutt ser likt ut, bortsett fra penisen som kommer ut. Så det er sånn de skiller det sikkert 🧸 Det kan jo umulig være at penis er det man ser etter. Er veldig kjent at navlestrengen kan oppfattes som penis., så det er ikke konklissivft. Anonymkode: 53c6d...39f
Lissygloss Skrevet 20. mai 2020 #19 Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo umulig være at penis er det man ser etter. Er veldig kjent at navlestrengen kan oppfattes som penis., så det er ikke konklissivft. Anonymkode: 53c6d...39f Vel, 2 forskjellige gyn. har bekreftet dette: 1. Ung (25-35) dame på OUL: hun sa det er penis som skiller seg ut, fordi pung kan forveksles med jentas hamburger. Derfor går man i flere vinkler for å utelukke at det er navlesnoren som er der. 2. erfaren gyn på 3D ultralyd i uke 28, privat. Sa akkurat det samme, jeg bare spurte om kjønn og ikke hva jeg visste fra før. Begge disse to sa det samme og de har ingen forbindelse med hverandre, annet enn yrke. Men du velger selv, trenger ikke høre på meg 🤷🏼♀️Jeg jobber selv med ultralyd, riktignok ikke i samme yrke, men syns også selv det så veldig likt ut, helt til vi så penis. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #20 Skrevet 21. mai 2020 På 18.5.2020 den 11.26, skruf skrev: Ei jeg delte rom med på barsel hadde fått beskjed om at de ventet en gutt. Absolutt alt av klær og utstyr de hadde kjøpt inn var blått og typisk gutt. Men så var det ei jente som ble født. Venninna mi fikk tvillinger; hun hadde fått beskjed om at hun ventet gutter på alle ultralydene hun var på (var på ganske mange pga flerlinger og den nederste tvillingen lå i tverrleie). Først på den siste ultralyden, dagen før keisersnittet, så fikk hun vite at det var en gutt og ei jente i magen, noe som var helt korrekt Så et tidligere innlegg du svarte på det samme ang å se kjønn på ultralyd, hvor venninnen din ventet tvillinger, fikk vite jente og gutt men ut kom to gutter. Flere venninner med tvillinger? Anonymkode: 103fe...a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå