AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #21 Skrevet 18. mai 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor leser du ikke hi før du svarer? 🙈 Anonymkode: 48bdb...b8a Ja, den siste setningen gikk rett forbi Anonymkode: 8cf49...5ae
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #22 Skrevet 18. mai 2020 Med første sluttet jeg å amme han på natt da han var rundt 6 mnd. Det gikk bare over av seg selv, uten at jeg foretok meg noe. Han begynte bare å sove natten gjennom. Da spiste han grøt på dagen. Fortsatte ammingen til han var 11 mnd, men da bare på dagtid. Nå er lillesøster 5 mnd, og hun elsker å spise på natt. Bruker god tid og spiser masse, Det tar ca 20 min hver gang, og hun skal ha mat hver 3 time. Det er jo slitsomt, men alternativet er som du sier byssing og urolig baby. Hadde aldri valgt det fremfor nattamming. Kanskje han trenger litt ekstra nærhet på natt? Men er jo selvfølgelig forskjell på om barnet er 4 mnd eller om det er 11 mnd. Mistenker at barnet er i det yngste laget når du ikke skriver hvor gammel han er... Anonymkode: 2129f...747 1
våren14 Skrevet 19. mai 2020 #23 Skrevet 19. mai 2020 På 18.5.2020 den 0.15, AnonymBruker skrev: Jeg orker aldeles ikke mer nattamming. Det holder på å ta fullstendig knekken på meg. Trenger ikke svar som «baby er ikke klar» eller «gi det tid». Nattammingen må slutte, nå. Prøver å kutte én og én amming fordi jeg leser at det er mest skånsomt.. Men vi har drevet på snart en uke, og jeg må bysse i timesvis (på det meste 3,5 t) for å få ungen til å sovne igjen... Hvor lang tid tar det før «suget» etter pupp på dette tidspunktet går over? Har ingen far som kan «ta kampen». Anonymkode: b837d...c7c Her har det tatt 3-4 netter Med begge. Da var de 15 og 21 mnd. Første par nettene var lange, men så sluttet de å våkne. Kuttet aldri ned da, de var så store at det var jo bare kosen, ikke sult etc. Hvor gammelt er barnet? Frem til de var over året her var de nok sultne på natta, hadde ikke kunnet avvenne like greit uten å evt gi flaske i stedet feks. Tar litt tid før matinntaket på dag blir stort nok rett og slett. Handler om motorikk etc. Så da kan det være lurt på tilby pumpet morsmelk på flaske eller kopp, evt bare vann som fyller magen og tar vekk sultfølelsen. Vann har mine fått under avvenningen uansett, vant til å drikke litt, så vannkoppen måtte de ha de første nettene
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #24 Skrevet 19. mai 2020 Ser jo at du skriver at det ikke er noen far i bildet, så da er kanskje ikke min erfaring så hjelpsom, men skriver likevel Tok nattavvenningen da baby var 7 1/2 mnd, hadde selv følt at baby ikke var så sulten på natten våknet kun av vane, og spiste godt på dag. Vi ble enige om at natt var fra 11 til 06, så ingen pupp før det. Første natten gråt hun mye i 1 1/2 time mens far bysset, neste natt var det ca 1 time, men da uten gråt, 3. natten sov hun igjennom. Sover som regle fra rundt 19 til 07 nå, kan våkne noen ganger, men får da smokk. Dette har gått over all forventning hos oss, men vil vel tippe at baby bruker litt lengre tid for deg siden baby lukter melken din. Men har veldig tro på at det hjelper å være konsekvent. I starten så gikk bare pappaen inn hvis hun våknet for at hun ikke skulle tro hun fikk pupp. Men nå har det gått ca 1 mnd og jeg har de siste ukene gått inn å gitt smokk hvis hun våkner før klokken 11, og har ikke fått noen reaksjoner fra henne om at hun ikke får pupp. Lykke til Anonymkode: 94749...049
Spekkis Skrevet 20. oktober 2021 #25 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 18.5.2020 den 16.49): De færreste driver med amming til barnet er 2 år. En 2 åring bør virkelig ikke ligge og sutte på en pupp for å få kos. Skjønner deg ts. Bare til å kutte ut hele ammingen, baby kommer til å godta flaske til slutt. Anonymkode: 48bdb...b8a Er du helt forbanna blåst? Mange ammer til langt over 2 år, du trenger ikke få det til å høres ut som noe ekkelt ut. Da er det tydelig at det er deg det er noe galt med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå