AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Jeg har straks en muntligeksamen som privatist. Denne betyr veldig mye for meg, og det resulterer i at jeg er kvalmende nervøs. Jeg gråter og skjelver svært ofte ... Jeg trenger toppkarakter. Faget er ikke spesielt vanskelig, men jeg er redd nervøsiteten tar overhånd. Dette har flere ganger resultert i 5'ere tidligere ...... Det er ikke bra nok. Har dere tips til hvordan å roe nervene? Anonymkode: a20c3...8e2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #2 Skrevet 17. mai 2020 Sliter med akkurat deg samme som deg. Det som har hjulpet meg en del er å fortelle meg selv at karakteren ikke er så viktig og å ha en plan B klar i tilfelle det ikke skulle gå som jeg ønsker. Når jeg i hodet mitt har gjort eksamensresultatet mindre viktig, hjelper det noe på nervene. Lykke til 🙂 Anonymkode: 83fa3...670
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Det er vanskelig å gi råd når jeg ikke kjenner deg, og vet hvor ille det er. Men min erfaring er at det hjelper om du snakker mye pensum høyt. Ta for deg kompetansemålene og snakk til deg selv, eller et familiemedlem. Det pleier å hjelpe. De fleste kandidater er svært nervøse, og det er nok delvis derfor man har lagt inn den forberedte delen, slik at man får snakket seg varm. Vi ser igjennom nerver, og jeg har mang en gang gitt 6 til elever som er så nervøse at de gråter (men som ønsker at vi fortsetter). Overgangen fra 5 til 6 dreier seg ofte om å kunne se sammenhenger mellom ulike deler av pensum osv- men det antar jeg at du vet. Lykke til! Anonymkode: 5def8...19d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå