AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #41 Del Skrevet 18. mai 2020 Da jeg var 14 år fikk jeg masse kviser i pannen - en venninne av mamma tipset meg om Basiron fra apoteket. Kan anbefale den kremen på det varmeste. Etter en til to uker var kviseproblemet vekke. Den dag i dag har jeg alltid Basiron hjemme, slik at jeg kan smøre på en fremtredende kvise - så er den borte etter maks et par dager. Anonymkode: 6cbe3...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crema Skrevet 18. mai 2020 #42 Del Skrevet 18. mai 2020 Vann om morgenen og en veldig mild såpe for ansikt om kvelden. Drikke masse vann! Og ellers akseptere at kviser er helt normalt og OK å ha, med mindre det er så store utbrudd at det er smertefullt. Det siste man bør gjøre nå er å putte masse greier på den sensitive huden til jentungen. De aller fleste kvinner bruker altfor mye forskjellige ting og det ødelegger den naturlige oljebarrieren i huden som kroppen selv produserer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #43 Del Skrevet 18. mai 2020 Anbefaler basiron og en parfymefri/sensitiv ansiktskrem. Vask ansiktet med vann og tørk med rent håndkle. Skift putetrekk ofte. Anonymkode: 4ce02...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #44 Del Skrevet 19. mai 2020 TS her. Takk for svar og gode råd. Hun har ikke så mye kviser. Trenger vel ikke ta henne med til legen/hudlege da? Bruker slike med vann morgen og kveld. Det er vel ikke peeling? De er myke, ikke skrubb. Må kanskje kjøpe en mild krem til henne. Anonymkode: 8a9a4...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #45 Del Skrevet 19. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for svar og gode råd. Hun har ikke så mye kviser. Trenger vel ikke ta henne med til legen/hudlege da? Bruker slike med vann morgen og kveld. Det er vel ikke peeling? De er myke, ikke skrubb. Må kanskje kjøpe en mild krem til henne. Anonymkode: 8a9a4...96d Anonymkode: 8a9a4...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #46 Del Skrevet 22. mai 2020 På 19.5.2020 den 14.41, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 8a9a4...96d Disse er milde og gode, bare vær forsiktig med å ikke skrubbe for hardt med disse. Ville ikke brukt noe peeling på så ung hud, men en mild rens som fjerner overskuddsolje og en mild krem er mer enn nok. 😊 Anonymkode: 6d826...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #47 Del Skrevet 23. mai 2020 På 18.5.2020 den 7.33, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at hvis du går til hudlege, og han anbefaler deg å slutte å spise godteri for å få mindre kviser, så må du bytte lege med en gang. Det er melkeprodukter som gir deg kviser men ikke godteri. Anonymkode: df0be...ac4 Min hudlege (jeg er voksen) sier at kosthold ikke har noe å si for kviser i det hele tatt. Anonymkode: ae544...ee9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #48 Del Skrevet 23. mai 2020 Har du vurdert nattlysolje? Er visst mange som har hatt god effekt på det på hormonell akne. Jeg har selv prøvd, og det fungerte faktisk veldig godt. Jeg hadde ikke veldig mye, men fikk litt etter jeg sluttet med p piller, da fikk jeg kanskje en tre fire stk på ansikt og på skuldrene. Tok nattlysolje og alt var borte i løpet av en uke.. 😉(jeg klemte ut innholdet og drakk det sammen med vann da) Anonymkode: bc337...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #49 Del Skrevet 23. mai 2020 Melkeprodukter forverrer kviser (fører til innflammasjon i kroppen, så allerede små infeksjoner som kviser blir verre). Annet enn det, gå for en mild ansiktsvaks som skummer, og for varmt vann på ansiktet bør unngås Anonymkode: 753ec...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå