AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Del Skrevet 17. mai 2020 For hun bør vel rense huden allerede nå? Nok med enjo klut med kun vann? Synes hun var tidlig med å få kviser og uren hud. Men hun har allerede fått mensen. Noen som kan bremse kviseutbrydd? Bør hun bruke ansiktkrem også? Anonymkode: 8a9a4...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #2 Del Skrevet 17. mai 2020 Jobs hun bruker rens, bør hun bruke krem. Rens tørker ut huden. Klut og vann funket lenge for meg. Anonymkode: 5274d...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #3 Del Skrevet 17. mai 2020 Jeg bruker en rens fra decubal for tørr og sensitiv hud. Til krem bruker jeg decubal sin ansiktskrem, også mild og fri for parfyme og farge. Disse funker fint for meg ihvertfall, og er ok pris på. Anonymkode: ad217...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #4 Del Skrevet 17. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobs hun bruker rens, bør hun bruke krem. Rens tørker ut huden. Klut og vann funket lenge for meg. Anonymkode: 5274d...e3d Gir tørr hud mer kviser? Kun Vann hjelper vel ikke på kviser? Anonymkode: 8a9a4...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #5 Del Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gir tørr hud mer kviser? Kun Vann hjelper vel ikke på kviser? Anonymkode: 8a9a4...96d Ja, tørr hud kan gi irritasjon og kviser. Hva som hjelper på kviser er ganske individuelt, og mange har god effekt av å bare vaske ansiktet med vann morgen og kveld. Ønsker du å prøve rens og krem så anbefaler jeg neutral sine produkter. De er også anbefalt av astma og allergiforbundet. Anonymkode: 5274d...e3d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #6 Del Skrevet 17. mai 2020 Gå innom apoteket og spør hva som passer til ung hud eventuelt ta med datteren din og kjøp det sammen. Dermalogica er kvalitets hudpleie og de har et lite startkit som er beregnet for ung uren hud. Det får du kjøpt på alle Vitusapotek. Anonymkode: 50afb...8c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #7 Del Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gå innom apoteket og spør hva som passer til ung hud eventuelt ta med datteren din og kjøp det sammen. Dermalogica er kvalitets hudpleie og de har et lite startkit som er beregnet for ung uren hud. Det får du kjøpt på alle Vitusapotek. Anonymkode: 50afb...8c2 Ville ikke anbefalt et barn på 11 år å starte med så sterke produkter. Ungdomsproduktene til Dermalogica inneholder bl.a. salisylsyre, og barnet må dermed være flink til å smøre seg med solkrem flere ganger til dagen. Det er litt voldsomt for en 11-åring. Helt milde skumrenser er fin til så ung hud. Anonymkode: 5274d...e3d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #8 Del Skrevet 17. mai 2020 Rens fungerer ikke. Apoteket eller hudlege vet hva som hjelper. Anonymkode: 88d38...41b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #9 Del Skrevet 17. mai 2020 Hvor ofte vasker hun ansiktet? Kanskje hun irriterer huden for mye. Anonymkode: d5d88...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #10 Del Skrevet 17. mai 2020 Bruk bare vann når hun er så ung! Vask hender godt og vask ansiktet forsiktig med lunkent vann morgen og kveld. Klapp tørt med en myk, ren klut. Rens og kremer vil gjøre vondt verre. Hilsen hudpleieren❤️ Anonymkode: 9bcc1...457 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 17. mai 2020 #11 Del Skrevet 17. mai 2020 Hadde mye urenhud da jeg var liten ogrensfungerte aldri. Fikk gjennombruddet/oppklaringen først dajeg begynte å drikke mye vann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #12 Del Skrevet 17. mai 2020 Anbefaler ikke Dermatologica, overprisede dårlige produkter. Fikk selv kviser i den alderen og det var forferdelig. Å skrubbe huden med vaskeklut vil skade huden og kan skape mer kviser. Hun trenger en milds rens og en fuktighetskrem tilpasset sin hud. Det trenger ikke være dyrt, CeraVe har gode produkter og er anbefalt av hudleger. De har en grønn mild rens og en foaming cleanser for litt fetere hud, milde og gode begge to. Om hun har oljete hud har CeraVe en god fuktighets krem som er non-comediogenic (non acne forming). Bruker denne selv, den er veldig god! Ellers er det helt normalt å få kviser i den alderen. Ta henne gjerne med til hudlege, det hadde jeg selv ønsket på den alderen! Både for å hjelpe på selvtilliten og evt hindre arrdannelse. Anonymkode: 6d826...5a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #13 Del Skrevet 17. mai 2020 Hvis du vil lære litt om ung acne så anbefaler jeg hudlegen Dr.Dray på YouTube. Er fra henne jeg har lært å holde det enkelt. 😊 Har hjulpet min akne hud veldig Anonymkode: 6d826...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #14 Del Skrevet 17. mai 2020 Trur klut blir hard på sår og kviser hud. Mye vann og mild skummende rens som fjerne eventuel sminke og støv i ansiktet. Er det alvorlig utbrudd snakk med lege Anonymkode: 439b6...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #15 Del Skrevet 17. mai 2020 En av de viktigste tingene å unngå er å ikke bruke en rens som er for sterk, og skummende renser er ofte veldig uttørrende. Huden skal ikke føles stram når du har renset ansiktet 😊 Anonymkode: 6d826...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #16 Del Skrevet 17. mai 2020 Dyr rens (vichy, gigi, clarins) hjelper nok ikke noe særlig. Gå til hudlege med en gang og få antibiotikabehandling. Hilsen ei som ble mobba på skolen pga kviser. Anonymkode: df0be...ac4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hadley Skrevet 17. mai 2020 #17 Del Skrevet 17. mai 2020 Hadde det hjulpet med vask og rens, så hadde folk funnet det ut for lenge siden. Kviser er hormonelt. Ungdommer får kviser. De verste er i puberteten. Dog, et besøk til en hudlege kan ikke skade. De kan kanskje forhindre fremtidige aknearr. Bruk det en hudlege kan gi resept på. Men en hudlege kan ikke forhindre puberteten. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #18 Del Skrevet 17. mai 2020 Hadde du kviser selv i puberteten? Det er som oftest genetisk. Anonymkode: 6d2e0...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #19 Del Skrevet 17. mai 2020 Jeg var et skikkelig kvisetryne 😥og ble mobbet for det, fikk også kviser tidlig, 11-12 år. Prøvde alt av renser og kremer, ingenting fungerte. Heldigvis fikk jeg begynne på p-piller pga kraftige menssmerter ganske tidlig, og da roet huden seg betraktelig. Anonymkode: 08ff4...52d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 17. mai 2020 #20 Del Skrevet 17. mai 2020 Begrens godterispising, drikk masse vann og spis fisk tre ganger i uka og ta omega 3. Spis grønnsaker. Sørg for at all sjampo blir skylt godt fra ansikt og hårfeste. En rens, peeling som fjerner døde hudceller og en lett krem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå