Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom over denne artikkelen i dag;

https://www.godt.no/artikkel/24835393/unge-voksne-spiser-mer-ferdigmat-under-koronakrisen

Det står her en setning som jeg reagerte på:

Men samtidig som kvinner og personer i aldersgruppen 25 til 36 år sier at de har spist mindre prosessert mat, som

Hvorfor sier de «kvinner og personer»? Er dette et forsøk på å være inkluderende? Eller? Hvorfor ekskludere «kvinner» fra «personer»? Hvorfor ikke bare skrive «personer»? Jeg er veldig for å inkludere, ikke alle fører de kanskje passer inn i «kvinner og menn» frasen, så jeg liker godt at de bruker «personer», men forstår ikke helt hvorfor skrive «kvinner og personer». Er ikke kvinner personer? 😅😂

Noen som føler for å kime inn med ideer og tanker? 

Anonymkode: 787de...8e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er to grupper de snakker om. Den ene er "kvinner" og den andre er "personer 25-36 år". Altså har kvinner generelt og flest i gruppen 25-36 år sagt at de spiser mindre ferdigmat.

Anonymkode: 14eb8...7c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er to grupper de snakker om. Den ene er "kvinner" og den andre er "personer 25-36 år". Altså har kvinner generelt og flest i gruppen 25-36 år sagt at de spiser mindre ferdigmat.

Anonymkode: 14eb8...7c1

Det kan gi mening 😅 leste det ikke på den måten.

Er ikke en super kløpper i norsk skriftlig (generelt grammatikk i alle språk er gresk for meg 😅😂). Tror jeg hadde lest det slik om de hadde hatt ett komma med (selv om det helt sikkert ikke er gramatisk riktig) «Kvinner, og personer i aldersgruppen». 

Anonymkode: 787de...8e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...