AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Har bestilt legetime altså så håper å få sjekka det imorgen, men blir jo litt bekymret for at han har vært plaget endel dager. Baby på 4,5 mnd har nå begynt å ta seg til det ene øret utrolig mye, mini gjør det under søvn og så det virker som om det er noe som «murrer» i øret. Ikke veldig mye mer grinete enn vanlig, men ekstremt urolig / kavete søvn (kan være andre ting såklart). Først tenkte jeg ikke over det, så det har kanskje gått en uke med de plagene. Om det er det! Jeg sprayer han med saltvann i nesa og har gjort det de siste tre dagene fordi jeg var ikke helt sikker på om mini tok seg til øret fordi «oi der var det noe» eller om det var plagsomt. Føler meg litt overbevist på at det er noe nå, men det virker ikke som om han har vondt. Er ikke det litt rart? Kan det være noe i øret som klør da? Noen med erfaringer? Kan det være noe annet enn vanlig ørebetennelse? Han fullammes, så i utgangspunktet så er det ikke vanlig å få så tidlig, trodde jeg da. Anonymkode: 18d57...e1a
boblevann Skrevet 17. mai 2020 #2 Skrevet 17. mai 2020 (endret) Jepp det kan det være Min hadde en infeksjon i øret på den alderen, han virket ikke veldig plaget men sov markant bedre etter behandling. Her var det altså ikke ørebetennelse, men en infeksjon i huden i øret.. (forstod ikke helt, legen var ikke norsk - men altså ikke vanlig ørebetennelse). Her var symptomene urolig/dårlig søvn, og at han drev å «slo» seg selv mot ene øret/siden av hodet. Endret 17. mai 2020 av boblevann
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #3 Skrevet 17. mai 2020 Er ikke det normalt at babyer tar seg til øret, da? Min gjør det støtt og stadig. Urolig søvn rundt 4 måneder er relativt vanlig. Anonymkode: cd0e1...2ca
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #4 Skrevet 17. mai 2020 43 minutter siden, boblevann skrev: Jepp det kan det være Min hadde en infeksjon i øret på den alderen, han virket ikke veldig plaget men sov markant bedre etter behandling. Her var det altså ikke ørebetennelse, men en infeksjon i huden i øret.. (forstod ikke helt, legen var ikke norsk - men altså ikke vanlig ørebetennelse). Her var symptomene urolig/dårlig søvn, og at han drev å «slo» seg selv mot ene øret/siden av hodet. Takk for svar! Jaa slå, rive, dra i øret :S Samt urolig søvn. 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det normalt at babyer tar seg til øret, da? Min gjør det støtt og stadig. Urolig søvn rundt 4 måneder er relativt vanlig. Anonymkode: cd0e1...2ca Joda er innforstått med 4 mndssøvnen, men følte det var noe annet og det greiene med øret vil jeg gjerne da utelukke. Urolig søvn er jo en ting, men urolig søvn startet da han begynte med øreplukkinga. ts Anonymkode: 18d57...e1a
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #5 Skrevet 17. mai 2020 Ja, min sprakk faktisk trommehinnen ved den alderen. Er liksom ikke så lett alltid å forstå hva som er galt når så små blir syke. Anonymkode: 893d1...a22
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #6 Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, min sprakk faktisk trommehinnen ved den alderen. Er liksom ikke så lett alltid å forstå hva som er galt når så små blir syke. Anonymkode: 893d1...a22 Aii... Anonymkode: 18d57...e1a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 Oppdatering: Det var visst bare ørevoks som kan irritere hvis det er litt hardt. Fikk instrukser om å bruke matolje i øret ts Anonymkode: 18d57...e1a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Regner med det bare er 4 mnd søvnregresjon på gang.... urolighetene altså.. ts Anonymkode: 18d57...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå