Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når fikk dere 3+ på den? Er 5+1 og får fortsatt 2-3.

Anonymkode: e9dec...d89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først da jeg var 5+3. Var noen nervepirrende dager, for jeg visste nøyaktig dag for befruktning. 

Anonymkode: 6809b...18c

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først da jeg var 5+3. Var noen nervepirrende dager, for jeg visste nøyaktig dag for befruktning. 

Takk for svar. Samme her å, vet også nøyaktig. Jeg bruker eggløsningstester, så regner fra dem dagen testen var positiv. Men burde kanskje regne annerledes🤔

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Samme her å, vet også nøyaktig. Jeg bruker eggløsningstester, så regner fra dem dagen testen var positiv. Men burde kanskje regne annerledes🤔

Du kan jo ikke vite nøyaktig dag for befruktning ved bruk av eggløsningstester. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke vite nøyaktig dag for befruktning ved bruk av eggløsningstester. 

Var det jeg å tenkte i grunn. Så har bare regnet fra den var positiv. Men egget skal jo både slippe og feste seg. Så regner jeg sånn så er jeg kortere enn 5+1.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det jeg å tenkte i grunn. Så har bare regnet fra den var positiv. Men egget skal jo både slippe og feste seg. Så regner jeg sånn så er jeg kortere enn 5+1.

Når det fester seg har ikke noe å si for hvor langt på vei du er, det er befruktningen som teller 🙂

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det fester seg har ikke noe å si for hvor langt på vei du er, det er befruktningen som teller 🙂

Så da bør jeg i grunn trekke vekk litt i forhold til hvordan jeg regner?🤔 Blir overnervøs av de ukesindikatorene!!!

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da bør jeg i grunn trekke vekk litt i forhold til hvordan jeg regner?🤔 Blir overnervøs av de ukesindikatorene!!!

Etter positiv test vil eggløsning vanligvis finne sted innen 24-36 timer, og så kan egget leve i opptil 24 timer etter det har sluppet. 

Ville prøvd å vente noen dager før du tar ny test (Vet det er lettere sagt enn gjort 😂). Her fikk jeg som sagt ikke 3+ før jeg var 5+3, så de egner seg ikke særlig godt til å måle økning i hcg. 

AnonymBruker
Skrevet

Virkelig lettere sagt enn gjort🙈 Lurer på om jeg skal be mannen om å ta med seg testen på jobb, så jeg ikke har mulighet til å teste i morgen😂

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Virkelig lettere sagt enn gjort🙈 Lurer på om jeg skal be mannen om å ta med seg testen på jobb, så jeg ikke har mulighet til å teste i morgen😂

Haha, det er sikkert lurt. Jeg fikk "forbud" av min mann mot å teste mer (var skikkelig stresset da den ikke viste 3+ idet jeg var 5+0), så jeg kjøpte tester og testet i skjul 😂🙈 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det er sikkert lurt. Jeg fikk "forbud" av min mann mot å teste mer (var skikkelig stresset da den ikke viste 3+ idet jeg var 5+0), så jeg kjøpte tester og testet i skjul 😂🙈 

🤣🤣 Som vi damer holder på🙈🙈 Han prøvde å snakke meg til fornuft i dag, men testen røk med🙈 Han skjønte det på det sure trynet mitt når jeg kom ut fra do.

AnonymBruker
Skrevet

Produksjonen av hcg begynner idet egget fester seg. Det kan ta alt fra 3-11 dager, i snitt 7 dager. Terskelen for å få 3+ på clearblue er satt ut fra et gjennomsnitt for uke 5+0. Med andre ord kan man ha både høyere eller lavere hcg-nivå uten at det er unormalt. Det er en grunn til at man aldri fastslår svangerskapslengde ut fra hcg.. det er alt for store variasjoner. Slapp av, senk skuldrene. Om du absolutt vil teste igjen vent i det minste en liten uke.

Anonymkode: 4eb16...794

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Produksjonen av hcg begynner idet egget fester seg. Det kan ta alt fra 3-11 dager, i snitt 7 dager. Terskelen for å få 3+ på clearblue er satt ut fra et gjennomsnitt for uke 5+0. Med andre ord kan man ha både høyere eller lavere hcg-nivå uten at det er unormalt. Det er en grunn til at man aldri fastslår svangerskapslengde ut fra hcg.. det er alt for store variasjoner. Slapp av, senk skuldrene. Om du absolutt vil teste igjen vent i det minste en liten uke.

Anonymkode: 4eb16...794

Takk for oppklarende svar. Angrer for at jeg tok den testen der. Jeg skal prøve så lenge jeg kan med å ikke teste. Vet at det er det absolutt beste for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...