AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Min sønn på 18 er veldig god i fotball og dette har vært hans lidenskap hele livet. Han har satset alt for å bli best mulig, trent mye, ikke drukket noe alkohol før fylte 18 år, alltid gått tidlig og edru hjem fra fest for å være i form til trening dagen derpå, prioritert sunt kosthold og heller ikke prioritert kjærester eller noe særlig venner utenom fotball miljøet. Hans største drøm har vært en proffkarriere. Han går på toppidrett gymnaset og har spilt på A lag siden han var 15 år. Da koronaen kom ble det stopp på all trening/kamper og han begynte å henge med nye venner og gjøre andre ting, fikk kjæreste og engasjerte seg i russetiden med alkohol og sene netter. I dag forteller han at han ikke har vært på fotballtrening siden de begynte på igjen, og at han har tenkt å legge fotball og trening på hyllen. Nå skal han prøve å komme seg inn i militæret og etter det skal han studere. Jeg blir helt sjokkert at han har kuttet ut idretten, for han har alltid sagt at fotball har vært det viktigste i livet hans siden han var 6 år gammel. Jeg er så lei meg og føler at dette er et dumt valg,men hvis han er fornøyd med det kan jeg vel ikke la det gå inn på meg. Jeg har vært en aktiv fotballmamma som har vært på hundrevis av kamper de siste 10- 12 årene, og jeg hadde sett for meg at jeg i årene fremover skulle få fortsette med å gå på kamp og se han spille. Jeg har sagt at han kan ta opp igjen fotballkarrieren sin etter militæret, men det sier han er uaktuelt. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare tømme hjertet. Anonymkode: 83a2d...7f2 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 17. mai 2020 Jeg satset alt på sports dans helt til jeg ble 17 år. Plutselig ville jeg ikke mer og ble lei. Jeg likte fysikk og matte. Og etter vgs, studerte fysikk på NTNU. Og jeg angrer ikke! Glad for at mine foreldre har støttet meg hele veien uansett hvilket jeg valg jeg tok. Anonymkode: 1a22c...308 50
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 17. mai 2020 Så bra! Kanskje han kan tilføre samfunnet noe nyttig i stedet for å spille fotball. Anonymkode: 38274...977 64
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #4 Skrevet 17. mai 2020 Jeg skjønner følelsene dine. Min spilte på et høyt nivå i hockey og gikk på idrettsgymnas da han ville legge opp. Jeg ble skuffa og trist, men kom meg raskt over det. De mister så mye når de satser på idrett, og vi må akseptere at det er deres liv og deres valg. Så får vi heller huske på alle de fine minnene ❤️ Anonymkode: a7ab0...4cd 18
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #5 Skrevet 17. mai 2020 Er det din drøm eller hans drøm? han er vel lei presset og jaget m fotballen. Kanskje han endelig vil leve livet litt og gjøre det alle andre gjør? Anonymkode: dd1cb...e37 25
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #6 Skrevet 17. mai 2020 Dette har vært hans drøm hele tiden, og han har ikke hatt noe press på seg overhodet. Han sier han ikke er lei trening og å spille fotball, men jeg tror at han de siste to månedene har opplevd en hverdag han ikke har hatt før og har fått nye tanker og impulser, særlig etter han fikk kjæreste. Men å snu livet sitt opp ned, bare subbe rundt og ikke gjøre noe på fritiden synes jeg er trist. Ts Anonymkode: 83a2d...7f2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #7 Skrevet 17. mai 2020 Så bra! Velger du å satse mot toppen så ofrer man veldig mye. Ikke minst helsa, da toppidrett ikke er bra for kroppen i det lange løp. Det er mange som gir seg i den alderen der, selv om de har holdt på siden de var unger. Vær glad på hans vegne, dette var en gladnyhet! Anonymkode: 5a7cb...438 11
Honey Dew Skrevet 17. mai 2020 #8 Skrevet 17. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Kanskje han kan tilføre samfunnet noe nyttig i stedet for å spille fotball. Anonymkode: 38274...977 Enig. 1
AlkoMann Skrevet 17. mai 2020 #9 Skrevet 17. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min sønn på 18 er veldig god i fotball og dette har vært hans lidenskap hele livet. Han har satset alt for å bli best mulig, trent mye, ikke drukket noe alkohol før fylte 18 år, alltid gått tidlig og edru hjem fra fest for å være i form til trening dagen derpå, prioritert sunt kosthold og heller ikke prioritert kjærester eller noe særlig venner utenom fotball miljøet. Hans største drøm har vært en proffkarriere. Han går på toppidrett gymnaset og har spilt på A lag siden han var 15 år. Da koronaen kom ble det stopp på all trening/kamper og han begynte å henge med nye venner og gjøre andre ting, fikk kjæreste og engasjerte seg i russetiden med alkohol og sene netter. I dag forteller han at han ikke har vært på fotballtrening siden de begynte på igjen, og at han har tenkt å legge fotball og trening på hyllen. Nå skal han prøve å komme seg inn i militæret og etter det skal han studere. Jeg blir helt sjokkert at han har kuttet ut idretten, for han har alltid sagt at fotball har vært det viktigste i livet hans siden han var 6 år gammel. Jeg er så lei meg og føler at dette er et dumt valg,men hvis han er fornøyd med det kan jeg vel ikke la det gå inn på meg. Jeg har vært en aktiv fotballmamma som har vært på hundrevis av kamper de siste 10- 12 årene, og jeg hadde sett for meg at jeg i årene fremover skulle få fortsette med å gå på kamp og se han spille. Jeg har sagt at han kan ta opp igjen fotballkarrieren sin etter militæret, men det sier han er uaktuelt. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare tømme hjertet. Anonymkode: 83a2d...7f2 Høres fornuftig ut ! 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #10 Skrevet 17. mai 2020 Bedre å gi seg av egen vilje enn av andre grunner da. Drev aktivt på et høyt nivå innen en idrett selv, helt til jeg måtte flytte for å kunne fortsette. Det var ikke aktuelt for meg å flytte, men likevel en sorg å innse at jeg måtte slutte i idretten. Anonymkode: b8d92...c06 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #11 Skrevet 17. mai 2020 Join the club Dette er det som skjer for 9 av 10 fotballmammaer/pappaer, om ikke flere. Det er de aller færreste unge, lovende spillere som ender opp med en proffkarriere. For alle de andre blir det med drømmen, og etter en tid finner de seg nye drømmer. Tror det er lurt av deg å legge lokk på din egen skuffelse og støtte ham på veien videre. Anonymkode: 64ae5...0f0 24
Gjest RødeFare Skrevet 17. mai 2020 #12 Skrevet 17. mai 2020 Skjønner at du kanskje synes det er leit, men dette er bare hans beslutning.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #13 Skrevet 17. mai 2020 Når de kommer i den alderen høres det fornuftig ut å heller satse på utdanning enn fotball. Skjønner godt de går lei etter så mange år. Og det er ikke så mange som blir proff og kan leve av det. Og når man tenker etter, hva slags liv er det? Anonymkode: 36e33...c4d 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #14 Skrevet 17. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Join the club Dette er det som skjer for 9 av 10 fotballmammaer/pappaer, om ikke flere. Det er de aller færreste unge, lovende spillere som ender opp med en proffkarriere. For alle de andre blir det med drømmen, og etter en tid finner de seg nye drømmer. Tror det er lurt av deg å legge lokk på din egen skuffelse og støtte ham på veien videre. Anonymkode: 64ae5...0f0 Enig. Og spesielt overambisiøse fotballpappaer blir skuffet. Ikke klarte de å bli proff selv og så klarte ikke sønnen det som far har drømt om, heller. For en skuffelse for far. Anonymkode: 36e33...c4d 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #15 Skrevet 17. mai 2020 Høres greit ut at han kan få et mer avslappet forhold til sporten han er glad i. Etterhvert kan det godt være han spiller for hobby i stedet uten et press om å måtte holde oppe alt av form 100% og gi slipp på mye sosialt liv. Anonymkode: 1f559...59a 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #16 Skrevet 17. mai 2020 Det er ingen hemmelighet at toppidrettsutøvere har ofret mye og vært mye ensomme på veien. Jeg hadde helt ærlig vært mer bekymret hvis sønnen min var slik enn slik han har blitt nå. Kanskje han trodde fotball var drømmen, fordi han har levd i den bobla, men nå har han den siste tiden skjønt at et "vanlig" liv er bedre. Det høres ut som om han har ofret mye for fotballen, og nå har han skjønt at det ikke var verdt det. Dersom han hadde valgt gaming hele dagen fremfor fotball, så hadde jeg skjønt om du hadde reagert. Han har derimot valgt å være sosial og vil satse på utdanning. Du bør absolutt støtte han i dette. Anonymkode: 2ac89...7ce 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #17 Skrevet 17. mai 2020 Spander Coronaøl på han du. Anonymkode: 0c8ef...6e2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #18 Skrevet 17. mai 2020 Skjønner du er skuffet men til syvende og sist er det hans valg. Anonymkode: c1ba7...a84 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #19 Skrevet 17. mai 2020 Min gutt var også sånn. Fotball var livet. Nå går han siste året på vgs og sluttet med fotball gradvis etter høst. Begynte å få venner som ikke spilte fotball. Litt trist er det, men det er hans valg Anonymkode: bd7ca...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #20 Skrevet 17. mai 2020 Syns bare det var positive endringer jeg. Minus alkoholen da. Anonymkode: 102b1...447
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå