Gå til innhold

Tror du 17. mai-feiringen er "normal" igjen neste år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror du vi kan feire 17. mai på vanlig måte igjen til neste år?

Anonymkode: 7ba2c...67c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper inderlig det.

Anonymkode: 974eb...167

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle vi ikke det? Influensa har tatt flere liv enn korona i Norge. Storm i vannglass dette her 

Anonymkode: 97484...381

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper og inderlig det. Savner barnetog og masse korps. Og så er det veldig lenge om vi ikke er tilbake til tilnærmet normalt samfunn om ett år.

Anonymkode: fd17d...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 39dc7...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Personlig har jeg mine tvil. Dersom vi fortsatt ikke har fått vaksine så må vi nok fortsatt leve med restriksjoner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg tenker det meste er tilbake til normalen i løpet av året. ;) 

Anonymkode: b8518...948

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle vi ikke det? Influensa har tatt flere liv enn korona i Norge. Storm i vannglass dette her 

Anonymkode: 97484...381

Fordi vi har hatt tiltak! Rart ikke folk forstår det. 

Anonymkode: e18aa...e71

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi slipper noen flere store smittebølger og får en vaksine i omløp, så tror jeg det. 

Når det er sagt så har dette vært den beste 17.mai-feiringen noensinne, savnet ikke tog og trengsel og å stå opp klokken seks i det hele tatt 🙈

Anonymkode: 0df39...849

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi slipper noen flere store smittebølger og får en vaksine i omløp, så tror jeg det. 

Når det er sagt så har dette vært den beste 17.mai-feiringen noensinne, savnet ikke tog og trengsel og å stå opp klokken seks i det hele tatt 🙈

Anonymkode: 0df39...849

Helt enig med deg 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Dette var en utrolig deilig og avslappende 17.mai! Vi var ute og såg på bilkortesje, og hørte på et korps som spilte. Litt folk, men hadde god avstand til andre. Spiste frokost og middag i eget tempo. Slapp å dra grytidlig til sentrum for å gå i skoletog og, slapp arrangement på skolen. Ungene storkoste seg med nærmeste familie og leker i hagen. De savnet ikke noe.

Topp dag!

Anonymkode: 1d046...811

Skrevet

Burde jo regne med det. Men aldri si aldri. Fortsatt mange fjols som tror denne snuen er farlig. Så senest i dag noen som gikk med maske. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg syns at denne måten å feire dagen på var mykje betre enn med store folkestimler eg! Folk var kreative og lage sine egne små grendetog, bilkortesjer, båtkortesjer osv. Folk laga så mykje trivsel ❤️ Så eg stemmer for å fortsette dette og lage det til ein ny måte å feire nasjonaldagen på. Før og etter korona blir eit tidsskille, no tek vi til fornuften stemmer eg for. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi vi har hatt tiltak! Rart ikke folk forstår det. 

Antagelig fordi folk ser at det har blitt lettet på tiltakene og smittetallene bare fortsetter nedover. Skolestenging hadde sannsynligvis fint lite for seg, det samme med tometersregelen som ble til en meter. Det viktigste er håndhygiene, mye av det andre kunne vi klart oss fint uten.

Anonymkode: 4ee9c...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Vil folk ha en vanlig feiring med tog, folkemengder og på med bunad? 

Overalt i sosiale medier, forum og div så er det mange som skriver at de er så glade for at det ikke er tog og noe spesielt i år. Folk er glade for å slippe stresser. 

Anonymkode: 4954b...f48

Skrevet

Tilnærmet, men tror mange har laget seg nye tradisjoner som kommer til å fortsette. 
Som leker og tog i nabolag, mer leker på familiesammenkomstene og båtparader.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig har jeg mine tvil. Dersom vi fortsatt ikke har fått vaksine så må vi nok fortsatt leve med restriksjoner.

Og hva hvis det aldri kommer en vaksine, skal vi bare mure oss inne resten av livet da? 

Jeg håper VIRKELIG at det går an å reise utenlands neste år. Jeg vil til Cannes på filmfestival som jeg pleier hvert år. Koser meg sånn på 17.mai der nede, er virkelig trivelig og mye mindre masete enn her i Norge. Så jeg sier bare Insh'Allah til at ting blir som normalt neste år! 

Anonymkode: d0b6a...0ef

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, hlidskjalf skrev:

Burde jo regne med det. Men aldri si aldri. Fortsatt mange fjols som tror denne snuen er farlig. Så senest i dag noen som gikk med maske. 

Hvem som er fjols her kan diskuteres! 

Anonymkode: 3b119...e58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, hlidskjalf skrev:

Kanskje noen som er i risikogruppen da vet du, din ape! Det er faktisk ikke alle som tar like lett på dette som deg. Enten er du tungnem ellers så troller du her inne...?

Anonymkode: 25be8...03e

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Erna var usikker selv på svaret hin fukk. Hun sa også jeg håper det. Hun kunne sagt ja det blir garantert tog i 2021. Erna vet mer enn vi vet. Så nei vi må leve med dette en god stund til, og kanskje lengre og.

Anonymkode: 1ef79...3c6

• Liker 1
  • Opprett ny...