Gå til innhold

Ruter om fulle busser: – Ta personlig ansvar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Zoega skrev:

"Ruter må ta ansvar". 

Er så drittlei folk som sutrer til kollektivselskapene og sier dem må ta ansvar! Folk som ferdes ute burde da være såppas oppegående at dem kan ta ansvar selv, eller? 

Jeg har samfunnskritisk jobb, så jeg er nødt til å ta kollektivt til og fra jobb. 85% av dem jeg ser, vil jeg anta ikke skal til eller fra jobb. Dem er ute på koseturer, til og fra kjøpesenter, henger med venner etc.  

Osloborgere (ganske mange) er så egoistiske, det handler om meg, meg, meg. Ingen vil vente på neste, alle skal trøkke seg inn i en småklam, full buss. Det er bare å gratulere. 

Det er vel ingen vits i å vente på neste buss, siden den er like full? 

Anonymkode: 31448...0f2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Da er vel  ikkje nødt å gå inn i en fullsatt buss ?   Ta sykkelen !

Merkelig så dårlig fantasi folk har. Om enhver reise med buss/trikk/bane kunne vært erstattet med sykkel/gåing — ja så hadde vi vel ikke hatt noe som het kollektivtransport da.

Anonymkode: 142b6...0d3

• Liker 4
Skrevet

Lurer på om hvordan krigen mot privatbilen går i tiden etter dette. Tenk om MdG hadde fått viljen sin..

Takker meg til bilen min i disse tider. :)

• Liker 1
Skrevet

Hva er det dere fabler om? Å fortsette med smitteverntøvet nå er meningsløst og direkte skadelig. Hvor mange smittede har det vært det siste døgnet eller uken? Hvor mange døde totalt? Folkene som fremdeles støtter hysteriet som pågår er de samme typer folk som ville stilt seg bak Stalin i Sovjet eller Hitler i Tyskland. Og det er ikke få virker det som.

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, Zoega said:

Jeg har samfunnskritisk jobb, så jeg er nødt til å ta kollektivt til og fra jobb. 85% av dem jeg ser, vil jeg anta ikke skal til eller fra jobb. Dem er ute på koseturer, til og fra kjøpesenter, henger med venner etc.  

Osloborgere (ganske mange) er så egoistiske, det handler om meg, meg, meg. Ingen vil vente på neste, alle skal trøkke seg inn i en småklam, full buss. Det er bare å gratulere. 

Hvorfor i all verden antar du det, og attpå til helt ned på prosenten? Hva vet du om hvor folk skal? Dette har blitt en gjenganger her på kg. "Jeg var på butikken i et viktig ærend, og der var det stappfullt av hensynsløse folk som helt sikkert skulle noe mindre viktig enn meg!"

19 hours ago, AnonymBruker said:

Folk begynner å vende tilbake til skole, arbeid, idrett og sosialt, og da kommer også kollektivtransporten til å bli mer og mer brukt. Sånn er det bare når samfunnet gjenåpnes. Da får heller Ruter ta litt eget ansvar og markere seter som ikke skal benyttes og ikke tillate at folk står tett på hverandre i bussen. Det er nesten ingen som vil være den som venter på neste buss med mindre man blir fortalt at man må det. 

Anonymkode: 20c2f...f33

De merker setene nå, men det betyr jo at det ikke er plass til i nærheten av det antallet som har behov for å reise. Og det er klart ingen vil vente på neste buss som da er enda fullere pga alle de som ikke kom med på forrige.

10 hours ago, Anonym Bruker said:

Hvilken sykkel?

9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel ingen vits i å vente på neste buss, siden den er like full? 

Anonymkode: 31448...0f2

Nettopp, den neste blir naturlig nok enda fullere.

1 hour ago, hlidskjalf said:

Hva er det dere fabler om? Å fortsette med smitteverntøvet nå er meningsløst og direkte skadelig. Hvor mange smittede har det vært det siste døgnet eller uken? Hvor mange døde totalt? Folkene som fremdeles støtter hysteriet som pågår er de samme typer folk som ville stilt seg bak Stalin i Sovjet eller Hitler i Tyskland. Og det er ikke få virker det som.

Det har vært 1 dødsfall siste fem dager. Ett! Likevel fortsetter galskapen. 

Anonymkode: 50ef5...de1

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Kanskje ikke så enkelt for de med bunad, flagg og små barn på slep...?

Anonymkode: 8e135...ead

AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel å skaffe seg bil til høsten hvis kapasiteten reduseres i ukene som kommer. Fysisk på jobb må jeg hvertfall noen ganger i uken. 

Anonymkode: 7b2d4...539

Skrevet

Løsningen er enkel: alle må bruke munnbind når de reiser kollektivt.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Hulderen said:

Løsningen er enkel: alle må bruke munnbind når de reiser kollektivt.

Det sitter langt inne når de først har prøvd å skape inntrykk av at munnbind omtrent er livsfarlig. En bedre løsning er å ta inn over seg at deet nesten ikke er smitte igjen i samfunnet, og la livet gå videre. 

Anonymkode: 50ef5...de1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke så enkelt for de med bunad, flagg og små barn på slep...?

Dette er jo ikke en god nok grunn til å ta kollektivt. Da får man bli hjemme på 17. mai. 

Anonymkode: 70e5c...401

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke en god nok grunn til å ta kollektivt. Da får man bli hjemme på 17. mai. 

Anonymkode: 70e5c...401

Synd hvis man har en avtale med noen da....
Så hvem har lov å reise kollektivt 17. mai?

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd hvis man har en avtale med noen da....
Så hvem har lov å reise kollektivt 17. mai?

17. mai er bare en gang i året. Mer interessant å diskutere dette generelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke en samfunnskritisk jobb, men på jobb må jeg uansett. Kan ikke akkurat gi meg selv permisjon, eller for den del si opp jobben. Det er også for langt unna til at jeg kan gå eller sykle dit, med mindre jeg sykler langs motorveien, men det er ikke en god løsning i mine øyne.

Anonymkode: 9a21f...efc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

17. mai er bare en gang i året. Mer interessant å diskutere dette generelt. 

Javek. Så hvem har lov å reise kollektivt generelt da? Og gjelder da det samme hver dag året rundt enten det er hverdag, helg eller offentlig høytidsdag?

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javek. Så hvem har lov å reise kollektivt generelt da? Og gjelder da det samme hver dag året rundt enten det er hverdag, helg eller offentlig høytidsdag?

Jeg synes alle som har behov skal få reise kollektivt. Om det så bare er for å besøke en venninne og det er for langt å sykle/gå.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er som i Bergen tar jo mange bussen ett eller to stopp. På bygden, hvor det er langt mellom stoppene er det greit. Her er det bare tull. Og jeg nekter å tro alle som gjør det er dårlig til beins.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, The Kitten skrev:

Hvis det er som i Bergen tar jo mange bussen ett eller to stopp. På bygden, hvor det er langt mellom stoppene er det greit. Her er det bare tull. Og jeg nekter å tro alle som gjør det er dårlig til beins.

De har vel, som deg, sine grunner til å ta buss. Om det er tidsmangel, fysiske plager eller andre ting. 

Jeg og kunne syklet til jobb. Distansen er såpass kort at det hadde gått. Samtidig er deler av strekningen så farlig at jeg vet at en dag, så hadde det gått ille. 

Samtidig ønsker jeg heller ikke å komme på jobb gjennomsvett. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Example skrev:

De har vel, som deg, sine grunner til å ta buss. Om det er tidsmangel, fysiske plager eller andre ting. 

Jeg og kunne syklet til jobb. Distansen er såpass kort at det hadde gått. Samtidig er deler av strekningen så farlig at jeg vet at en dag, så hadde det gått ille. 

Samtidig ønsker jeg heller ikke å komme på jobb gjennomsvett. 

Jeg tror mange av de bare er late.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo, men her og er nå buss og tog fulle igjen. For en måned siden, var de jo nesten tomme. Vi har ikke bil, siden bussen går ofte, og vi ønsker å være miljøvennlige. 

Anonymkode: 06f65...e68

• Opprett ny...