AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #41 Skrevet 20. mai 2020 On 5/19/2020 at 7:49 AM, Example said: Lurer på om hvordan krigen mot privatbilen går i tiden etter dette. Tenk om MdG hadde fått viljen sin.. Takker meg til bilen min i disse tider. MdG tenker ikke så langt.. Hvor skal de få pengene ifra til å gjennomføre de massive samfunnsendringene sine, uten oljeinntekter som de så gjerne vil skru av over natta? Anonymkode: 5bb68...96d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #42 Skrevet 20. mai 2020 On 5/19/2020 at 11:01 AM, AnonymBruker said: Det sitter langt inne når de først har prøvd å skape inntrykk av at munnbind omtrent er livsfarlig. En bedre løsning er å ta inn over seg at deet nesten ikke er smitte igjen i samfunnet, og la livet gå videre. Anonymkode: 50ef5...de1 Det var det alle gjorde da det nesten ikke var smitte i landet i februar. Vi så hvordan det gikk. Anonymkode: 5c8ae...8dd
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #43 Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det var det alle gjorde da det nesten ikke var smitte i landet i februar. Vi så hvordan det gikk. Anonymkode: 5c8ae...8dd Hvordan gikk det? Vi har fortsatt til gode å se høye smittetall her i landet. Anonymkode: 50ef5...de1 1
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #44 Skrevet 20. mai 2020 På 17.5.2020 den 19.32, AnonymBruker skrev: Corona eksisterer ikke i Oslo for tiden. Stappfulle busser, stappfulle kjøpesenter, Stappfulle uterestauranter, champagnefrokost tett i tett og diverse. Anonymkode: d1406...ea8 Og likevel har vi rundt 8200 smittede og 234 døde i Norge. Ut i fra hvordan hysterikerne har omtalt covid-19 burde vi hatt svartedauen-tilstander i hovedstaden snart. På 18.5.2020 den 14.29, Lasox skrev: Så her har folka i hjemkommunen virkelig tatt tak i seg selv og går i stedet for eller får noen til å kjøre seg! (Y) Logisk brist å få noen andre til å kjøre seg dersom man mener at man overholder smittervernstiltak. Regjeringen skulle fjernet bompenger og parkeringsavgiftene så fort tiltakene ble innført.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #45 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan gikk det? Vi har fortsatt til gode å se høye smittetall her i landet. Anonymkode: 50ef5...de1 Det medførte en 9-10-dobling av tilfeller i uka, som ble stoppet av tiltak. De som har fullført barneskolen kan selv regne seg til hvordan det ville gått hvis det hadde fått fortsette uten at verken myndigheter eller befolkningen gjorde noe. Anonymkode: 5c8ae...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #46 Skrevet 20. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det medførte en 9-10-dobling av tilfeller i uka, som ble stoppet av tiltak. De som har fullført barneskolen kan selv regne seg til hvordan det ville gått hvis det hadde fått fortsette uten at verken myndigheter eller befolkningen gjorde noe. Anonymkode: 5c8ae...8dd Det er veldig mange som ikke forstår dette med spredning helt vet du Hadde vi ikke gjort noe så ville vi hatt svenske tilstander her også. Anonymkode: d9bb0...ef6 1
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #47 Skrevet 20. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig mange som ikke forstår dette med spredning helt vet du Hadde vi ikke gjort noe så ville vi hatt svenske tilstander her også. Anonymkode: d9bb0...ef6 Sverige har ca 3800 døde i en befolkning på 10.23 millioner (2019). I Norge har det dødd ca 7800 mennesker siden coronatiltakene ble innført, statistisk sett ut i fra 2019-tall (SSB). I Sverige dør det statistisk sett litt over 1700 mennesker i uka i normale år. Jeg ser ikke helt hvorfor vi har slik et hysteri rundt dette viruset. Det kan ikke skyldes annet enn at altfor mange har fått en plattform til å spre frykten sin via sosiale medier, og at myndighetene ser sitt snitt til å kontrollere befolkningen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #48 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, edwardnigma said: Sverige har ca 3800 døde i en befolkning på 10.23 millioner (2019). Så langt, med en svært liten smittedekning i befolkningen. Mange flere vil dø uten vaksine, spesielt hvis de åpner alt de har stengt og slutter med hjemmekontor. Nesten alt av konserter ol. er avlyst på grunn av regelen om maks 50 personer, og de frarådes å reise mer enn 1-2 timer fra hjemmet. Anonymkode: 5c8ae...8dd
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #49 Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så langt, med en svært liten smittedekning i befolkningen. Mange flere vil dø uten vaksine, spesielt hvis de åpner alt de har stengt og slutter med hjemmekontor. Nesten alt av konserter ol. er avlyst på grunn av regelen om maks 50 personer, og de frarådes å reise mer enn 1-2 timer fra hjemmet. Anonymkode: 5c8ae...8dd Slutt å lyve for deg selv. Hadde dette viruset vært så farlig som hysterikerne skal ha det til, så hadde vi sett ut som en krigssone for lengst. Det er kanskje overraskende for deg, men folk er faktisk ikke flinke til å overholde smittevernstiltakene. 1
Gjest Lasox Skrevet 20. mai 2020 #50 Skrevet 20. mai 2020 (endret) 2 timer siden, edwardnigma skrev: Og likevel har vi rundt 8200 smittede og 234 døde i Norge. Ut i fra hvordan hysterikerne har omtalt covid-19 burde vi hatt svartedauen-tilstander i hovedstaden snart. Logisk brist å få noen andre til å kjøre seg dersom man mener at man overholder smittervernstiltak. Regjeringen skulle fjernet bompenger og parkeringsavgiftene så fort tiltakene ble innført. Nå tenker jeg på de som man bor ilag med. Mange husholdninger som har en bil, men i vanlige hverdag så tar en annen buss. Smart-ass. Endret 20. mai 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #51 Skrevet 21. mai 2020 11 timer siden, edwardnigma skrev: Slutt å lyve for deg selv. Hadde dette viruset vært så farlig som hysterikerne skal ha det til, så hadde vi sett ut som en krigssone for lengst. Det er kanskje overraskende for deg, men folk er faktisk ikke flinke til å overholde smittevernstiltakene. Det betyr vel ikke at viruset ikke er smittsomt? Å gi blaffen går jo helt supert så lenge det er lite smitte, om du er på fest med 50 som ikke er smittet vil du ikke bli smittet samme hvor lite flink du er til å følge tiltakene, når smitten øker igjen vil det kanskje ikke gå like bra. Anonymkode: 40acf...bdf 1
Gjest loveli Skrevet 21. mai 2020 #52 Skrevet 21. mai 2020 Helt idiotisk at ruter ber folk ta personlig ansvar når de selv kunne gjort ganske mye for å forbedre situasjonen. Hva med å samarbeide sammen mot et felles mål? Samtidig er jeg en av dem som mener at nedstengningen var totalt feil. Det har kostet oss for dyrt dette, og ringvirkningene er så store at jeg ikke ser veldig lyst på den nærmeste fremtid. Ja, det er kanskje kynisk å mene at det ikke er verdt å redde Edna på 93 som uansett bare hadde måneder igjen å leve mot at de unge i dag vil miste pensjonen sin når de blir gamle og tryggheten de hadde i dag gjennom fast lønnsinntekt. Ja, jeg vet at ikke bare eldre dør, men vi skal alle dø og det å dø av sykdom er faktisk noe mennesket har gjort i all tid. Det er bare etter krigen at døden er så fryktelig grusom som vi nå mener den er. Henger det sammen med at vi ikke lenger er spesielt religiøse og tror på himmelen? Ja, jeg er/var selv i risikogruppen og står selv i fare for å dø dersom jeg blir smittet. Men sånn er livet folkens, jeg vil ikke at mine barns trygge og lyse fremtid skal ofres for at jeg kan leve videre... for meg er det ikke verdt det i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #53 Skrevet 21. mai 2020 Nå er det så lite smitte igjen at man aldri i verden ville gått til så drastiske tiltak som å kjøre med under halvfulle busser. På tide å innrømme at man har overreagert, og la hverdagen komme tilbake raskere enn planlagt. Det er ingen skam å snu. Anonymkode: 50ef5...de1 1
Den Sagnomsuste Skrevet 21. mai 2020 #54 Skrevet 21. mai 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det så lite smitte igjen at man aldri i verden ville gått til så drastiske tiltak som å kjøre med under halvfulle busser. På tide å innrømme at man har overreagert, og la hverdagen komme tilbake raskere enn planlagt. Det er ingen skam å snu. Anonymkode: 50ef5...de1 Tøysekopp! Smitten er jo lav pga tiltakene! Bent Høye visste virkelig hva han snakket om i mars. Han sa den gang at regjeringen ville bli kritisert uansett. Dersom tiltakene ikke virket, ville de bli stilt til ansvar for at de kom for sent på banen. Dersom de traff, ville de bli kalt hysterikere med henvisning til lave smittetall. Helseministeren forutså akkurat hvor enkle mange nordmenn er. Endret 21. mai 2020 av Den Sagnsomsuste 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #55 Skrevet 21. mai 2020 2 minutter siden, Den Sagnsomsuste said: Tøysekopp! Smitten er jo lav pga tiltakene! Rart smitten fortsetter å synke når man slipper opp på tiltakene. Anonymkode: 50ef5...de1
Den Sagnomsuste Skrevet 21. mai 2020 #56 Skrevet 21. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Rart smitten fortsetter å synke når man slipper opp på tiltakene. Anonymkode: 50ef5...de1 Kanskje fordi smitte under et visst nivå er kontrollerbar?? 🙄 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #57 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, Den Sagnsomsuste said: Kanskje fordi smitte under et visst nivå er kontrollerbar?? 🙄 Det var lav smtte da de stengte ned også, men de var redde for at det ville eksplodere. Helsemyndighetene hadde nok rett hele tiden i at stenging av skoler og barnehager var unødvendig. Anonymkode: 50ef5...de1
Den Sagnomsuste Skrevet 21. mai 2020 #58 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var lav smtte da de stengte ned også, men de var redde for at det ville eksplodere. Helsemyndighetene hadde nok rett hele tiden i at stenging av skoler og barnehager var unødvendig. Anonymkode: 50ef5...de1 Se på grafen en gang til...
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #59 Skrevet 21. mai 2020 4 minutter siden, Den Sagnsomsuste said: Se på grafen en gang til... Selv på det høyeste var det veldig lite smitte i Norge. Anonymkode: 50ef5...de1
Den Sagnomsuste Skrevet 21. mai 2020 #60 Skrevet 21. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selv på det høyeste var det veldig lite smitte i Norge. Anonymkode: 50ef5...de1 Så du tenker at den svenske strategien ville vært å foretrekke?
Anbefalte innlegg