AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #21 Skrevet 18. mai 2020 Begge mine har hatt en runde med feber. Anonymkode: 0f2cc...430
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #22 Skrevet 18. mai 2020 Jeg trodde ikke det var lov å sende snørrete barn i barnehagen nå om dagen?? Det kan jo meget vel være corona, siden små barn ofte får det veldig mildt😳 Anonymkode: ec749...913 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #23 Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg trodde ikke det var lov å sende snørrete barn i barnehagen nå om dagen?? Det kan jo meget vel være corona, siden små barn ofte får det veldig mildt😳 Anonymkode: ec749...913 Det er ikke det... Anonymkode: b7e2c...f0e
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #24 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, Tutte said: Nei, man mister det ikke for kort tid. Immuniteten når det gjelder influensa kan vare i noen år. Men grunnen til at det anbefales influensavaksine hvert år er at det er flere typer influensavirus. Immuniteten mot flere virusinfeksjoner varer også livet ut. Vannkopper er godt kjent der. Faktisk også forkjølelsesvirus. Men grunnen til at det ikke føles slik er fordi det er mange 100 forskjellige forkjølelsesvirus. Dette har ikke noe med antivaxxerpropaganda å gjøre. Det er vitenskap. Noen år er kort tid i forhold til en levealder. Du vil bli syk av dem igjen seinere. Det er ikke å få magesyke, forkjølelses- og influensavirus gang på gang som reduserer faren for allergi, men å bli utsatt for et bredt utvalg av bakterier. Det får man uansett ikke i en barnehage. Skaff dere en hund hvis det er så viktig for dere. Vannkopper er en barnesykdom, som jeg nevnte i testen du siterte. Corona-viruset viser hvor feil hypotesen deres kan være. Det er barns immunforsvar, som har minst "trening", som takler det best. Anonymkode: 901c3...0bb 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #25 Skrevet 18. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde ikke det var lov å sende snørrete barn i barnehagen nå om dagen?? Det kan jo meget vel være corona, siden små barn ofte får det veldig mildt😳 Anonymkode: ec749...913 Det gjøres likevel. Er også foreldre som dytter i barna en Paracet om morgenen for at feberen skal gå ned til levering. Moren min regnet med at foreldrene skulle slutte med sånt og ta feberen seriøst nå pga. korona, men det skjer stadig vekk fremdeles. Anonymkode: 61f20...8f3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #26 Skrevet 18. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjøres likevel. Er også foreldre som dytter i barna en Paracet om morgenen for at feberen skal gå ned til levering. Moren min regnet med at foreldrene skulle slutte med sånt og ta feberen seriøst nå pga. korona, men det skjer stadig vekk fremdeles. Anonymkode: 61f20...8f3 Sånt blir jeg alvorlig bekymret over å høre, tror og håper ikke det er slik i bhg der mine går...😣 Anonymkode: ec749...913 4
Gjest Tutte Skrevet 18. mai 2020 #27 Skrevet 18. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen år er kort tid i forhold til en levealder. Du vil bli syk av dem igjen seinere. Det er ikke å få magesyke, forkjølelses- og influensavirus gang på gang som reduserer faren for allergi, men å bli utsatt for et bredt utvalg av bakterier. Det får man uansett ikke i en barnehage. Skaff dere en hund hvis det er så viktig for dere. Vannkopper er en barnesykdom, som jeg nevnte i testen du siterte. Corona-viruset viser hvor feil hypotesen deres kan være. Det er barns immunforsvar, som har minst "trening", som takler det best. Anonymkode: 901c3...0bb Det er ikke allergi jeg snakker om i forhold til virussykdommer. Når det er sagt, all vaskingen og desinfiseringen som foregår nå derimot, er ikke bra mtp allergi hvis dette fortsetter. Men jo mindre barn utsettes for virussykdommer, jo flere vil de få som voksne fordi man ikke har fått bygget opp immunitet for forskjellige virusinfeksjoner. Vannkopper er en barnesykdom ja, men er fullt mulig å få det i mer voksen alder om man ikke har gjennomgått den som barn, og da blir man stort sett mye sykere.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #28 Skrevet 18. mai 2020 Vi kommer til å se høy vekst i infeksjoner og sykdom relatert til dette, samt atsma og luftveis problematikk hos barn som følge av dette, om det blir langvarig. Anonymkode: 9ac28...70c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #29 Skrevet 19. mai 2020 På 18.5.2020 den 14.14, AnonymBruker skrev: Forkjølelsessesongen er over, så hoster man nå, er sannsynligheten for Corona stor. Anonymkode: fb141...5db Den sesongen går aldri over i en barnehage, så nei, sannsynligheten er ikke stor for Corona når det omtrent ikke er smitte i samfunnet for tiden. Ro ned. Anonymkode: 1c447...344
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #30 Skrevet 19. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde ikke det var lov å sende snørrete barn i barnehagen nå om dagen?? Det kan jo meget vel være corona, siden små barn ofte får det veldig mildt😳 Anonymkode: ec749...913 Det kommer ann på. Er snørret klart og det renner mest ute, så kan det være allergi. Da har barna lov å komme i barnehagen. Ofte med forkjølelse så kommer det også feber, grønt snørr osv. Da sender man hjem. Anonymkode: 1c447...344
Harlekin Skrevet 19. mai 2020 #31 Skrevet 19. mai 2020 På 18.5.2020 den 14.14, AnonymBruker skrev: Forkjølelsessesongen er over, så hoster man nå, er sannsynligheten for Corona stor. Anonymkode: fb141...5db Forkjølet kan man bli hele året.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #32 Skrevet 19. mai 2020 På 18.5.2020 den 14.14, AnonymBruker skrev: Forkjølelsessesongen er over, så hoster man nå, er sannsynligheten for Corona stor. Anonymkode: fb141...5db Du blander nok med influensa. Forkjølet kan man nemlig bli hele året. Anonymkode: eaf43...61a 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #33 Skrevet 20. mai 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Den sesongen går aldri over i en barnehage, så nei, sannsynligheten er ikke stor for Corona når det omtrent ikke er smitte i samfunnet for tiden. Ro ned. Anonymkode: 1c447...344 Det varer ikke lenge før den blusser opp igjen hvis særlig mange har en så slapp holding til smitte. Anonymkode: 901c3...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #34 Skrevet 20. mai 2020 Mindre helt til de bestemte seg for å ikke kle på barna nok klær. Dermed er måned tre med forkjølelse i år i gang. Skulle tro de gjorde det med vilje, de voksne hadde jo på normalt med klær selv. Anonymkode: c1f23...568
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #35 Skrevet 20. mai 2020 På 18.5.2020 den 22.28, AnonymBruker skrev: Det gjøres likevel. Er også foreldre som dytter i barna en Paracet om morgenen for at feberen skal gå ned til levering. Moren min regnet med at foreldrene skulle slutte med sånt og ta feberen seriøst nå pga. korona, men det skjer stadig vekk fremdeles. Anonymkode: 61f20...8f3 Og moren din er sikkert en sånn sur, grinete gammel dame som barna i barnehagen er redde for. Anonymkode: 389f5...8bf
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #36 Skrevet 20. mai 2020 På 18.5.2020 den 22.42, AnonymBruker skrev: Vi kommer til å se høy vekst i infeksjoner og sykdom relatert til dette, samt atsma og luftveis problematikk hos barn som følge av dette, om det blir langvarig. Anonymkode: 9ac28...70c Nå overdriver du vel litt 🙂 Anonymkode: 389f5...8bf
Mezzosoprena Skrevet 20. mai 2020 #37 Skrevet 20. mai 2020 På 17.5.2020 den 19.13, AnonymBruker skrev: Min 2-åring var alltid så snørrete og full av hoste, fra august til mars. Den mnd nå hvor bhg har vært åpen igjen, så har han nesten ikke hatt noe sånt! Kanskje de nye rutinene har fjernet mange av de klassiske bhg-sykdommene? Hvordan er det med deres barn, mer friske nå? Anonymkode: d91d5...896 Men selvfølgelig - alle tiltakene som gjøres i forhold til Covid-19 hjelper selvfølgelig mot alle andre smittsomme sykdommer - det sier seg vel selv????
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #38 Skrevet 20. mai 2020 På 18.5.2020 den 22.40, Tutte skrev: Det er ikke allergi jeg snakker om i forhold til virussykdommer. Når det er sagt, all vaskingen og desinfiseringen som foregår nå derimot, er ikke bra mtp allergi hvis dette fortsetter. Men jo mindre barn utsettes for virussykdommer, jo flere vil de få som voksne fordi man ikke har fått bygget opp immunitet for forskjellige virusinfeksjoner. Vannkopper er en barnesykdom ja, men er fullt mulig å få det i mer voksen alder om man ikke har gjennomgått den som barn, og da blir man stort sett mye sykere. Hvorfor er ikke vasking bra for allergi? Anonymkode: e8c26...184
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #39 Skrevet 20. mai 2020 Mye av grunnen er nok at barn med luftveissymptomer (hoste, gult/grønnt snott osv) ikke får være i bhg. Seier seg selv om at visst 5 av 14 har luftveissymptomer og går i bhg så vil de til slutt smitte resten av barna. Men selvfølgelig har økt fokus på hygiene ift vasking av hender og oftere vask av leker gjort at barna er mindre syke. Anonymkode: 60af2...5c7
Gjest Tutte Skrevet 20. mai 2020 #40 Skrevet 20. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke vasking bra for allergi? Anonymkode: e8c26...184 Fordi immunsystemet skal utvikle toleranse for i utgangspunktet ufarlige allergener. Det betyr at vi trenger og utsettes for en viss mengde mikrober. Dette gjelder selvfølgelig ikke normal renslighet, men slik vi holder på nå med vasking og desinfisering av overflater og alt er ikke bra i lengden.
Anbefalte innlegg