AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Min 2-åring var alltid så snørrete og full av hoste, fra august til mars. Den mnd nå hvor bhg har vært åpen igjen, så har han nesten ikke hatt noe sånt! Kanskje de nye rutinene har fjernet mange av de klassiske bhg-sykdommene? Hvordan er det med deres barn, mer friske nå? Anonymkode: d91d5...896 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #2 Skrevet 17. mai 2020 Logisk det, betre hygiene gir friskere barn . Anonymkode: e8c26...184 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #3 Skrevet 17. mai 2020 Alt skal jo sprites og desinfiseres og hender skal vaskes hele tiden. Det er ikke rart ingen er syke da. Det finnes jo ikke virus og bakterier igjen! At man på litt lenger sikt kommer til å bli mer syke fordi immunforsvaret nå ikke har noen ting å jobbe med er nok ikke så nøye. Jeg vet ikke hva som er best jeg. Jeg hadde foretrukket at ungene mine ikke måtte vaske seg så ofte på hendene. Det er jo hysteri og ingen tenker langtidseffekter. Anonymkode: 06659...b8a 5
Gjest Albbas Skrevet 17. mai 2020 #4 Skrevet 17. mai 2020 Hadde jo vært veldig rart om tiltakene hjelper mot korona men ikke mer uskyldige forkjølelsesvirus, syns du ikke?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #5 Skrevet 17. mai 2020 Min gutt var faktisk forkjøla sist uke. Snørrete og feber. Han hostet ikke og feberen forsvant etter 2 dager. Skulle egentlig bli testet tredje dag, men da var han «dessverre» feberfri.. Kunne tenkt meg en test bare for å være på den sikre siden. Uansett helt frisk/symptomfri igjen nå Anonymkode: 0b55d...927
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #6 Skrevet 17. mai 2020 Vi var på ferie hele januar. Hele familien var endelig friske fra alle snufs og hoste som hadde vart siden august. 4 dager tilbake i bhg og barnet og jeg snufset og hostet igjen. 3-4 uker tilbske med hygiene tiltak og vi er helt friske og raske! Håper de fortsetter med vaske rutiner, og at foreldrene blir like flinke til å ikke sende syke barn i bhg. I vår bhg var det bare vi og en familie til som vasket hender ved henting og levering som vi så. Selv når de hadde omgangssyken på 5.uka! Veldig frustrerende! Og bhg sendte ut utallige meldinger om det! Anonymkode: db3df...ddd 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #7 Skrevet 17. mai 2020 Helt friske barn her også selv om de har begynt i bhg og skole. Fantastisk. Anonymkode: 75bbe...9ad 3
Gjest Tutte Skrevet 17. mai 2020 #8 Skrevet 17. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt skal jo sprites og desinfiseres og hender skal vaskes hele tiden. Det er ikke rart ingen er syke da. Det finnes jo ikke virus og bakterier igjen! At man på litt lenger sikt kommer til å bli mer syke fordi immunforsvaret nå ikke har noen ting å jobbe med er nok ikke så nøye. Jeg vet ikke hva som er best jeg. Jeg hadde foretrukket at ungene mine ikke måtte vaske seg så ofte på hendene. Det er jo hysteri og ingen tenker langtidseffekter. Anonymkode: 06659...b8a Det er nettopp det. Vet ikke hvor bra dette er i lengden mtp andre sykdommer og immunitet. Spesielt barn trenger å bli syke for å bygge opp immunitet.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #9 Skrevet 17. mai 2020 Egentlig ikke. Både første oppstart og etter sommerferien har det som regel tatt 3 uker før sykdom slår ut. Så nå fikk vi nettopp ny runde med sykdom, akkurat innenfor de 3 ukene som forventet Anonymkode: 2b2ef...81e
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #10 Skrevet 17. mai 2020 Ja, mine barn er som regel syke annenhver uke. Ingen sykdom hittil. Jeg tror ikke nødvendigvis det er noen fordel da jeg mener de fleste virusinfeksjoner er med på å styrke barnas immunforsvar. Disse ekstreme hygienetiltakene er jeg redd kan få andre uheldige konsekvenser på sikt. Anonymkode: 83b0e...413 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #11 Skrevet 17. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Min 2-åring var alltid så snørrete og full av hoste, fra august til mars. Den mnd nå hvor bhg har vært åpen igjen, så har han nesten ikke hatt noe sånt! Kanskje de nye rutinene har fjernet mange av de klassiske bhg-sykdommene? Hvordan er det med deres barn, mer friske nå? Anonymkode: d91d5...896 Når smårollingene begynte i barnehagen for 1 mnd siden ca så var alle friske. Ingen snørr, ingenting. Nå etter vi har vært MYE ute i all slags vær, ser jeg at barna begynner å faktisk å bli smått forkjølt - det er begynt å komme grønt snørr på enkelte, noen hoster osv. Det er ikke corona, for det finnes ikke smitte her jeg bor. Men forkjølelsen er nok på vei tilbake uavhengig av hvor mye man vasker hendene, fordi barna har vært ute i kaldt og surt vær over lengre tid enn de pleier. Anonymkode: 1c447...344 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #12 Skrevet 17. mai 2020 Barnet mitt ble sykt med luftveissymptomer nå i helgen. Hun har kun hatt korte dager deltid i bhg og vært noen få ganger på butikken med påfølgende spriting av hender. Håper hun slipper å måtte bli testet for korona, men må vi så må vi. Er helt uaktuelt å sende henne i bhg igjen med det første uansett. De gjør så godt de kan i bhg, men små barn er helt oppi hverandre uansett. Anonymkode: 4ad04...745
Gjest Lasox Skrevet 17. mai 2020 #13 Skrevet 17. mai 2020 Vel ja. Det har jo tidligere blitt nevnt i media at vi nordmenn har blitt mye friskere og at trafikken til legene om sykdom har vært mye mindre. Så noe "positivt" har det jo kommet av viruset. Vi har blitt mye mere forsiktige og friskere generelt ettersom vi unngår nærkontakt med andre som evt. er syke.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #14 Skrevet 18. mai 2020 I følge mamma er det like mye snørr og gørr som før i barnehagen hun jobber i, spesielt blant barna som fra pre-korona av er vant til at foreldrene omtrent bader dem i antibac flere ganger daglig. De barna som alltid er snørrete, forkjøla og syke, er snørrete, forkjøla og syke nå og. De barna som stort sett er friske og raske, er friske og raske nå og. Foreldre sender fortsatt barn i barnehagen med feber, og de blir like irriterte som før når de blir bedt om å ta dem med hjem igjen eller hente dem i løpet av dagen. Anonymkode: 61f20...8f3 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #15 Skrevet 18. mai 2020 18 timer siden, Albbas skrev: Hadde jo vært veldig rart om tiltakene hjelper mot korona men ikke mer uskyldige forkjølelsesvirus, syns du ikke? Forkjølelsessesongen er over, så hoster man nå, er sannsynligheten for Corona stor. Anonymkode: fb141...5db
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #16 Skrevet 18. mai 2020 Er ikke så rart, syke barn må jo være hjemme. Anonymkode: f6abd...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #17 Skrevet 18. mai 2020 Min kom hjem fra barnehagen med gult snørr i dag, så tydeligvis begynner forkjølelse å spre seg igjen. Anonymkode: 3c377...93e 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #18 Skrevet 18. mai 2020 Jepp. Min yngste var syk hele tiden. Har ikke vært snørrete siden februar nå. 😀 Anonymkode: b168d...67b 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #19 Skrevet 18. mai 2020 On 5/17/2020 at 9:58 PM, Tutte said: Det er nettopp det. Vet ikke hvor bra dette er i lengden mtp andre sykdommer og immunitet. Spesielt barn trenger å bli syke for å bygge opp immunitet. Man mister immunitet mot de fleste forkjølelses- og influensavirus etter kort tid, det er ikke til noen hjelp å gå rundt og være syk til stadighet. Det kan være en fordel å ha hatt barnesykdommene, men det er ei gang i løpet av barndommen per sykdom. Ikke tro på all antivaxxerpropagandaen. Immunitetsforsvaret er ikke en muskel, det blir ikke bedre av å stresses hele tiden. Anonymkode: 901c3...0bb 4
Gjest Tutte Skrevet 18. mai 2020 #20 Skrevet 18. mai 2020 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man mister immunitet mot de fleste forkjølelses- og influensavirus etter kort tid, det er ikke til noen hjelp å gå rundt og være syk til stadighet. Det kan være en fordel å ha hatt barnesykdommene, men det er ei gang i løpet av barndommen per sykdom. Ikke tro på all antivaxxerpropagandaen. Immunitetsforsvaret er ikke en muskel, det blir ikke bedre av å stresses hele tiden. Anonymkode: 901c3...0bb Nei, man mister det ikke for kort tid. Immuniteten når det gjelder influensa kan vare i noen år. Men grunnen til at det anbefales influensavaksine hvert år er at det er flere typer influensavirus. Og forskjellige typer kan komme fra år til år. Immuniteten mot flere virusinfeksjoner varer også livet ut. Vannkopper er godt kjent der. Faktisk også forkjølelsesvirus. Men grunnen til at det ikke føles slik er fordi det er mange 100 forskjellige forkjølelsesvirus. Dette har ikke noe med antivaxxerpropaganda å gjøre. Det er vitenskap. Endret 18. mai 2020 av Tutte
Anbefalte innlegg