Gå til innhold

Gjelder ikke 1meters-regelen lenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, Citpensacola said:

Tipper smittebølge nr 2 kommer ganske snart nå, og slik alle idiotene har oppført seg i dag vil det nok bli mye smitte. Virker som om en del folk tror at viruset har forsvunnet, men så er jo folk flest idioter også, man kan vel ikke forvente seg for mye.

Hvorfor skal det komme en bølge nr 2, når det ikke vært en bølge nr 1 enda?
Er jo et fåtall som er blitt syke, på tide å pakke sammen hysterisekken og leve som vanlig. 

Anonymkode: 093f0...925

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal det komme en bølge nr 2, når det ikke vært en bølge nr 1 enda?
Er jo et fåtall som er blitt syke, på tide å pakke sammen hysterisekken og leve som vanlig. 

Anonymkode: 093f0...925

Bølge nr. 1 er ferdig. Nå har de åpnet opp slik at bølge 2 kan komme, så stenger de ned igjen til de har kontroll, og åpner for 3, 4, og 5, ja.

Anonymkode: fe035...7df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bølge nr. 1 er ferdig. Nå har de åpnet opp slik at bølge 2 kan komme, så stenger de ned igjen til de har kontroll, og åpner for 3, 4, og 5, ja.

Bortsett fra at smitten ser ut til å fortsette nedover tross åpning, så hva skal vi gjøre da. Smittefester for å sikre at de neste bølgene kommer?

Anonymkode: 97109...079

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Emilie2019 skrev:

Ser at folk samles og sitter skulder til skulder rundt bordet nå 17.mai. Har jeg misforstått? Skal man ikke fremdeles holde en meters avstand med mindre man bor sammen? 

Har du ikke fått med deg at folk er luta lei av corona og driter i alt som heter avstand, vasking av hender og bruk av desinfeksjon som står ved inngangen av butikker 😐😐😐 R tallet har gått ned, skoler er åpne, barnehager er åpne, alt åpner opp igjen og alt er fint i verden 😐😐😐😐

Jo reglene gjelder enda, og irriterer meg grønn over dem som har slutta med alle forhåndsregler! De har slutta å utføre alle tiltakene (eller kan ikke si noe om håndvask, da jeg ikke akkurat følger med folk inn på badet), men de holder ikke avstand og de bruker ikke desinfeksjonsmiddel. 

Anonymkode: 3584a...b7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke fått med deg at folk er luta lei av corona og driter i alt som heter avstand, vasking av hender og bruk av desinfeksjon som står ved inngangen av butikker 😐😐😐 R tallet har gått ned, skoler er åpne, barnehager er åpne, alt åpner opp igjen og alt er fint i verden 😐😐😐😐

Jo reglene gjelder enda, og irriterer meg grønn over dem som har slutta med alle forhåndsregler! De har slutta å utføre alle tiltakene (eller kan ikke si noe om håndvask, da jeg ikke akkurat følger med folk inn på badet), men de holder ikke avstand og de bruker ikke desinfeksjonsmiddel. 

Det heter forholdsregler. 

Anonymkode: 6e8cb...a4b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo reglene gjelder enda, og irriterer meg grønn over dem som har slutta med alle forhåndsregler!

Jeg irriterer meg grønn over alle de som sier og skriver "forhåndsregler". Det er ikke noe ord. 
Det heter forholdsregler. Vær så snill, slutt å bruke forhåndsregler!

Anonymkode: d478b...35a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter forholdsregler. 

Anonymkode: 6e8cb...a4b

Du kicka på meg her om dagen  også. Det er vel og bra! Nå har jeg dette med forholdsregler på stell :)

grammatikk er viktig så kudos til deg  ;)

Anonymkode: f1ed3...5c6

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke smitte noen hvis du ikke har smitten i deg eller på deg

Anonymkode: 8ac9a...032

og hvordan kan du skrive under på at du ikke har det? du kan bare ha tatt på noe, en stolpe, et gelender, en postkasse, et buss sete, bankautomaten i butikken, minibanken, fryseboksen på matbutikken, skapdøra der de har melka i butikken, håndtaket i bussen etc og fått smitten på. hånda og gjerne tatt deg på håret, på skinnet, på buksa osv osv. Smitten kan være hvor som helst og når som helst så hvordan kan du være helt sikker på at du ikke har den i deg eller på deg? Mange får knapt symptomer en gang om de blir smittet mens den som blir smittet av dem (uten at noen har skjønt det) gjerne dør av det pga kvelning osv.

Anonymkode: 9e878...287

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

og hvordan kan du skrive under på at du ikke har det? du kan bare ha tatt på noe, en stolpe, et gelender, en postkasse, et buss sete, bankautomaten i butikken, minibanken, fryseboksen på matbutikken, skapdøra der de har melka i butikken, håndtaket i bussen etc og fått smitten på. hånda og gjerne tatt deg på håret, på skinnet, på buksa osv osv. Smitten kan være hvor som helst og når som helst så hvordan kan du være helt sikker på at du ikke har den i deg eller på deg? Mange får knapt symptomer en gang om de blir smittet mens den som blir smittet av dem (uten at noen har skjønt det) gjerne dør av det pga kvelning osv.

Kan du ikke lese?
Uten å ha smitten i deg eller på deg kan du ikke smitte noen. Det er ikke snakk om smittetall, inkubasjonstid, antall testede, hypotetisk "hvis om atte dersom atte", mørketall eller noe annet. Det er snakk om at dersom man ikke har smitten i seg eller på seg kan man ikke smitte andre.

Vær så snill ikke svar igjen med "ja, men du kan jo være smittet uten at du vet det, kanskje du ikke har symptomer blablabla". NEI! Uten å ha smitten kan man ikke smitte. Det er ikke mulig!

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke lese?
Uten å ha smitten i deg eller på deg kan du ikke smitte noen. Det er ikke snakk om smittetall, inkubasjonstid, antall testede, hypotetisk "hvis om atte dersom atte", mørketall eller noe annet. Det er snakk om at dersom man ikke har smitten i seg eller på seg kan man ikke smitte andre.

Vær så snill ikke svar igjen med "ja, men du kan jo være smittet uten at du vet det, kanskje du ikke har symptomer blablabla". NEI! Uten å ha smitten kan man ikke smitte. Det er ikke mulig!

Bare tull fra deg gjennom hele tråden. Nå må du slutte med det tullet om 100mann og ingen eksistens av smitte og ingen har tatt på, sett på, vært nær noen osv osv osv osv osv- Vet du hva sjansen er for det. ca UMULIG. Så ingen gidder høre på deg når du sitter og snakker så bak mål urealistisk som om du prøver å rettferdiggjøre hvorfor det ikke er din skyld når folk begynner å dø som fluer rundt deg fordi du har gått å tungekyssa me hundre mann og hatt partey med hæla i taket og sugd til deg all koronaen du kunne finne på veien fordi du mente det eksisterer ingenting når ingen har symptomer på noenting. Gå inn i en annen tråd og kveruler og la folk som faktisk bryr seg om at ingen det skal bli unødige dødsfall og folk på isolasjon og innlagte på sykehus i kunstig koma for å få oksygenbehandling pga koronaen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull fra deg gjennom hele tråden. Nå må du slutte med det tullet om 100mann og ingen eksistens av smitte og ingen har tatt på, sett på, vært nær noen osv osv osv osv osv- Vet du hva sjansen er for det. ca UMULIG. Så ingen gidder høre på deg når du sitter og snakker så bak mål urealistisk som om du prøver å rettferdiggjøre hvorfor det ikke er din skyld når folk begynner å dø som fluer rundt deg fordi du har gått å tungekyssa me hundre mann og hatt partey med hæla i taket og sugd til deg all koronaen du kunne finne på veien fordi du mente det eksisterer ingenting når ingen har symptomer på noenting. Gå inn i en annen tråd og kveruler og la folk som faktisk bryr seg om at ingen det skal bli unødige dødsfall og folk på isolasjon og innlagte på sykehus i kunstig koma for å få oksygenbehandling pga koronaen.

Jeg har jo selvfølgelig ikke vært på fest med 100 stk. Jeg har heller ikke klina med så mange.
Jeg mener heller ikke at smitten ikke eksisterer bare fordi ingen har symptomer. 

Men dersom det ikke finnes smitte et sted så kan man heller ikke smitte eller blir smittet på det aktuelle stedet. 

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg grønn over alle de som sier og skriver "forhåndsregler". Det er ikke noe ord. 
Det heter forholdsregler. Vær så snill, slutt å bruke forhåndsregler!

Heldigsvis har jeg «forholdsreglene» på stell i motsetning til mange andre. Grammatikk blåser jeg i 🤬🤬 jeg holder meg smittefri lengre i denne pandemien med å kunne dem enn å kunne skrive et ord riktig. Kall det hva du vil, jeg klarer nå å bruker desinfeksjon før jeg går inn i butikken og jeg holder avstand.

AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2020 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Vi var i Frognerparken en tur i dag. Jeg hadde aldri trodd at det skulle være så mye kaos der. Jeg forestilte meg at det skulle være som en vanlig dag med litt rolige og fine omgivelser. Det sto folk i store klynger uten en meters avstand. Folk som så andre, klemte dem og ropte ting som: Awww.. så lenge siden.. For å så gjøre det samme med noen andre.. Jaja.. var tydelig at en del av dem hadde drukket veldig mye! 😕 Vi ble ikke så lenge for det orket jeg rett og slett ikke.. Høy musikk og mye alkohol.. Møtte også store grupper rundt om i sentrum som gikk rundt med ølflasker og holdt i hverandre. For fulle folk som måtte ha støtte og hjelp for å komme seg videre. 
Sjarmerende dag... 🤨

Anonymkode: 821a3...a74

Så... Du presterer å dra i Frognerparken under en pandemi, men så blir du sur for at det var andre som også var der...? Og da er det de andre som er teite, men ikke du? 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja om man vil være den eneste idioten som ikke får besteforeldrene inn på sykehuset med korona og pustevansker så.

Tja. Her er det besteforeldrene som er smittefaren gitt, med jobb i skole og på butikk, mens mannen har hjemmekontor og jeg er hjemme. Så ingen fare for at det er jeg som smitter dem her.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser hvordan hygiene er i andre land, så vil du forstå hvordan smitte er et problem.

Var en asiatisk turist på et offentlig toalett en gang jeg så at etter å ha gjort nummer 2, vasket han bare den 1 ene hånden med bittelitt såpe. Hele seansen tok ca. 2-4 sekunder... aldri sett noen vaske hender slik, men når f.eks. Sør-Koreas helsedepartement må lage en ''hvordan vaske hender''-video, så kanskje andre land ikke er like oppdratt som oss? Jeg har vasket hender i 20 sekunder siden før korona også f.eks.

Eeeh... Norge laget da også flere «hvordan vaske hendene» instruksjonsvideoer, i tillegg til at det mange steder henger plakater som forklarer hvordan utføre smittevask av hender. At akkurat denne asiaten var en gris trenger virkelig ikke å være fordi han er asiat. Har sett SÅ mange norske menn som ikke engang vasker den ene hånden i to sekunder etter å ha vært på do. Og som hoster rett ut i luften.

Anonymkode: 932c6...2d3

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men dersom det ikke finnes smitte et sted så kan man heller ikke smitte eller blir smittet på det aktuelle stedet. 

Og hvis månen var en blå ost kunne vi spist den.

Anonymkode: 8a22d...6e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis månen var en blå ost kunne vi spist den.

Ja, forutsatt av vi rakk opp.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, forutsatt av vi rakk opp.

Det er antakelig lettere å sende en rakett dit enn å garantere at et land er 100% fritt for smitte.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er antakelig lettere å sende en rakett dit enn å garantere at et land er 100% fritt for smitte.

Nei, det finnes da mange plasser i verden som ikke har smitte. Øyer med bare stammesamfunn ol. 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det finnes da mange plasser i verden som ikke har smitte. Øyer med bare stammesamfunn ol. 

Jeg vet bare om ei øy der det finnes et stammesamfunn som ikke har kontakt med resten av verden, og jeg vet antakelig mer om slikt enn deg.

• Liker 1
  • Opprett ny...