AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Vurderer å flytte til Skjetten. Eneboligen sokner til Skjetten barneskole. Hvordan er det å bo der, er skolen bra, og er det er koselig sted å bo? Anonymkode: b54d8...4f9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #2 Skrevet 17. mai 2020 Det spørs jo litt hva du er ute etter.. jeg trivdes ikke særlig der, og vi valgte å flytte. Mange koselige mennesker, men personlig synes jeg tonen blant barna er litt for røff. Har ei venninne som fortsatt bor der, og de stortrives 😊 Anonymkode: 2c3c2...0cc
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #3 Skrevet 17. mai 2020 Vi ville bo i et tettsted i Skedsmo (nå Lillestrøm) kommune, pga pris stod det mellom Skjetten og Skedsmokorset. Vi valgte Skedsmokorset på grunn av hyggelige boligområder, nærheten til turområder (Tæruddalen), grei demografisk fordeling på skole/barnehage og gangavstand til det lokale kjøpesenteret. Anonymkode: 9d1e8...47c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #4 Skrevet 17. mai 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs jo litt hva du er ute etter.. jeg trivdes ikke særlig der, og vi valgte å flytte. Mange koselige mennesker, men personlig synes jeg tonen blant barna er litt for røff. Har ei venninne som fortsatt bor der, og de stortrives 😊 Anonymkode: 2c3c2...0cc Huffda, røff tone blant ungene er ikke fristende 🙊 Før var det ganstermiljø på Skjetten,derfor lurer jeg på hvordan det er nå. Anonymkode: b54d8...4f9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #5 Skrevet 17. mai 2020 2013 Ghettoskjetten Anonymkode: e6958...21d 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #6 Skrevet 17. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2013 Ghettoskjetten Anonymkode: e6958...21d 😂😂😂 Anonymkode: eaa45...14f
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #7 Skrevet 17. mai 2020 Bor her nå med barn og trives ok. Vi bor i et veldig hyggelig nabolag, men synes miljøet for barna forandret seg litt med en gang de begynte på skolen, fikk større geografisk spredning blant venner og ble mer mobile selv i form av at de drar ut og møter andre uten at jeg er med. Vil ikke snakke stygt eller se ned på noen, men virker som om det er en del familier med enslig forsørger der foreldrene ikke er så involvert, mange av foreldrene i klassen til mitt barn møter aldri på foreldremøter kommer aldri til døren og hilser på oss når de henter barnet sitt og barna får ikke lov til å bli med hjem til alle fordi det ikke er plass. Føler at det blir flere slike tendenser jo eldre barna blir og selv om mitt barn alltid har vært sosialt så virker det som om det går mer i retning av at barna enten henger hjemme hver for seg og spiller, eller går rundt og reker uten mål og mening. Kan jo hende at det er jeg som overdriver og at dette er vanlig mange plasser, men føler at mine venner med barn som ellers bor rundt Oslo ikke er borti de samme problemstillingene. Anonymkode: 860d7...731 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #8 Skrevet 17. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Bor her nå med barn og trives ok. Vi bor i et veldig hyggelig nabolag, men synes miljøet for barna forandret seg litt med en gang de begynte på skolen, fikk større geografisk spredning blant venner og ble mer mobile selv i form av at de drar ut og møter andre uten at jeg er med. Vil ikke snakke stygt eller se ned på noen, men virker som om det er en del familier med enslig forsørger der foreldrene ikke er så involvert, mange av foreldrene i klassen til mitt barn møter aldri på foreldremøter kommer aldri til døren og hilser på oss når de henter barnet sitt og barna får ikke lov til å bli med hjem til alle fordi det ikke er plass. Føler at det blir flere slike tendenser jo eldre barna blir og selv om mitt barn alltid har vært sosialt så virker det som om det går mer i retning av at barna enten henger hjemme hver for seg og spiller, eller går rundt og reker uten mål og mening. Kan jo hende at det er jeg som overdriver og at dette er vanlig mange plasser, men føler at mine venner med barn som ellers bor rundt Oslo ikke er borti de samme problemstillingene. Anonymkode: 860d7...731 Sånn tror jeg nok det er veldig mange steder og er ikke spesielt på Skjetten. Anonymkode: bed6f...eda 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #9 Skrevet 17. mai 2020 Gamleskjetten, og mot Sagdalen får du ikke disse ghetto-og trashtendensene som er i blokkene og rekkehusene i Skjetten. Anonymkode: dab5c...69e 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #10 Skrevet 17. mai 2020 Det er to barneskoler på Skjetten. De som bor i blokkene i det området mange så fint kaller "ghettoskjetten" (nei, det er ikke slik der nå, dette er flere tiår siden og slike uttrykk sier mer om de som fremdeles bruker dem enn de som bor der og som vet bedre) går på Gjellerås skole, ikke Skjetten skole. Alle steder har sine problemområder og Skjetten har ikke flere enn andre. Skjetten er et stort tettsted med både dyre villastrøk, områder med blokker og områder med rekkehus, som overalt ellers. Jeg har barn på flere trinn på Skjetten skole og vi bor i et hyggelig og fint område. Det er en god skole med dyktige ansatte og høyt lærenivå. Jeg kjenner meg ikke igjen i det som beskrives over her, hverken om røff tone eller uinvolverte foreldre, tvert i mot. Alle barna jeg kjenner (og det er mange siden jeg har flere barn på skolen) kommer fra ressurssterke hjem med to engasjerte foreldre, alle med gode jobber med høy inntekt. Både Skjetten og de andre områdene i kommunen er populære, med høyt tilflyttertall og det bygges stadig ut og dette er ikke uten grunn. Dette er en populær kommune hvor folk ønsker å bo og det sier mye mer enn to-tre negative innlegg på et forum. Kom hit, jeg garanterer at dere vil trives. Anonymkode: 572a9...f9a 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #11 Skrevet 18. mai 2020 Jeg vokste opp på Skjetten på 90-tallet. Barneårene var veldig fine, men det var ikke så gøy å gå på ungdomsskolen. Røft miljø med mange ungdommer som kommer fra dårlige hjem satte sitt preg på hverdagen. Ville nok heller vokst opp et annet sted hvis jeg fikk velge - verken jeg eller noen andre i min vennegjeng har valgt å etablere seg med familie på Skjetten. Anonymkode: cce35...4ea 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 Dytter opp litt! Vi ser oss rundt i Strømmen/Skjetten/Skedsmokors/Kjeller-området og syntes egentlig rekkehusene på Skjetten virker midt i blinken for småbarnsfamilie, spesielt enderekkehusene. Flere er ganske store, har hage på to sider, det er mange lekeplasser, friområder og idrettsplasser i området, bilfrie internveier, nær barnehage/skoler, hyggelig og landlig følelse - ihvertfall de som ikke ligger ikke helt klin oppi E6 Er det fremdeles ansett som "ghetto" i dette området som sogner til Gjellerås skole eller er det bedre? 🤔 Vi er ihvertfall veldig lite ghetto av oss, så om vi flytter dit blir det litt mindre ghetto 😂 Anonymkode: bed6f...eda
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 23.8.2020 den 23.07): Dytter opp litt! Vi ser oss rundt i Strømmen/Skjetten/Skedsmokors/Kjeller-området og syntes egentlig rekkehusene på Skjetten virker midt i blinken for småbarnsfamilie, spesielt enderekkehusene. Flere er ganske store, har hage på to sider, det er mange lekeplasser, friområder og idrettsplasser i området, bilfrie internveier, nær barnehage/skoler, hyggelig og landlig følelse - ihvertfall de som ikke ligger ikke helt klin oppi E6 Er det fremdeles ansett som "ghetto" i dette området som sogner til Gjellerås skole eller er det bedre? 🤔 Vi er ihvertfall veldig lite ghetto av oss, så om vi flytter dit blir det litt mindre ghetto 😂 Anonymkode: bed6f...eda Lurer på det samme. Dytter tråden opp! Anonymkode: 50b91...309
Gjest Passpartou Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 17.5.2020 den 18.14): Vurderer å flytte til Skjetten. Eneboligen sokner til Skjetten barneskole. Hvordan er det å bo der, er skolen bra, og er det er koselig sted å bo? Anonymkode: b54d8...4f9 Skjetten er først og fremst et sted for bråkmakere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå