Gå til innhold

"Hverdagsforret"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hr ferie denne uken, mens min samboer kke begynner ferie før til helga, og i den anledning skal jeg "leke husmor" denne uka, som jeg så søtt sa det. (I praksis skal jeg altså rydde leiligheta fordi vi får feriebesøk i løpet av uka...) Og derfor smilte jeg og sa at min samboer skal få middagen servert når han kommer hjem fra jobb hver eneste dag, og han svarte at ja, han ville gjerne ha tre-retters da.

Det får han nok ikke hver dag, men akkurat i dag tenkte jeg, siden det er første dagen, at det hadde vært morsomt. Men jeg har ingen erfaring med sånn flere-retters middag, så her vil jeg gjerne be om litt råd.

Selve middagen (hovedretten) skal være svinekoteletter med ris og salat, og til dessert tenkte jeg å lage rabarbrakompott, for jeg har litt rabarbra liggende som burde brukes. Men hva i all verden kan jeg servere som forrett? Aldri laget forret jeg... Bare noe til en vanlig mandag, i den grad forrett er "vanlig mandag"...

Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Happylappy
Skrevet

- Honningmelonbåt med spekeskinke surret rundt

- Asparges med hollandaise/bernaisesaus

- Asparges med spekeskinke og parmesanost i ovn

- asparges med ridderostbit, surr rundt en spekeskinke

- Avokado fylt med reker og en eller annen dressing

- Bruscetta

- Suppe av ett eller anna slag

Mye å velge i da..;)

Lykke til med husmorferien din..

Skrevet

- Hummus på varme pitatrekanter med gode oliven ved siden av (best med rødvin til :wink: )

- Gresk salat, eller en annen lett salat

Skrevet

Uvitende som jeg er vet jeg ikke engang hva alt dere nevner er, men takk for tipsene. Rødvin blir det neppe, for jeg drikker ikke vin, sambo kan jo få, men han drikker ikke ei flaske alene.

Gjest Sisubaby.
Skrevet

Avocado med reker og en rømmeklatt:

Kjøp en avocado som du deler i to. Ha i pillede reker fra boks, en klatt lettrømme over. Gjort på ett minutt!

Skrevet

Hummus er puré av kikerter (en boks funker fint), med olivenolje (ca. 4 ss til en boks kikerter), presset sitron, litt rå hvitløk, salt&pepper og evnt. paprikapulver, chili og tahini (sesamfrøpuré, kjøpes på innvandrerbutikk). Noen liker også å bruke lettrømme eller gresk yoghurt i. Man har ganske enkelt alle ingrediensene i foodprocessor og moser alt sammen til en puré. Og smaker evnt til med mer salt, pepper og sitronsaft.

Så kan du varme halvstekte, frosne pitabrød, dele dem i 4 eller 6 trekanter mens de ennå er varme, og ha litt hummus på hver. Kjempegodt! :)

Skrevet
Hummus er puré av kikerter (en boks funker fint)' date=' med olivenolje (ca. 4 ss til en boks kikerter), presset sitron, litt rå hvitløk, salt&pepper og evnt. paprikapulver, chili og tahini (sesamfrøpuré, kjøpes på innvandrerbutikk). Noen liker også å bruke lettrømme eller gresk yoghurt i. Man har ganske enkelt alle ingrediensene i foodprocessor og moser alt sammen til en puré. Og smaker evnt til med mer salt, pepper og sitronsaft.[/quote']

Oppsann :oops: - glemte en av de viktigste ingrediensene: Spisskummen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...