AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Jeg bruker Word nettleser. Ikke nedlastet programvare. På forsiden har jeg et bilde øverst i dokumentet. Jeg vil at bilde går helt opp, så det fyller helt ut sidene og helt opp, kant i kant på toppen uten en synlig hvit marg. Jeg fikk det til på sidene. Men får en ca 3 cm hvit stripe øverst og klarer bare ikke få den vekk. Blir gal. Den godtar ikke innstilling i minus på marg den veien. Bare motsatt vei, nedover. Anonymkode: c52cf...e7e
Rowan Skrevet 17. mai 2020 #2 Skrevet 17. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Word nettleser. Ikke nedlastet programvare. På forsiden har jeg et bilde øverst i dokumentet. Jeg vil at bilde går helt opp, så det fyller helt ut sidene og helt opp, kant i kant på toppen uten en synlig hvit marg. Jeg fikk det til på sidene. Men får en ca 3 cm hvit stripe øverst og klarer bare ikke få den vekk. Blir gal. Den godtar ikke innstilling i minus på marg den veien. Bare motsatt vei, nedover. Anonymkode: c52cf...e7e Det skal gå an under bildeformat å endre bildet så det er foran teksten. Da kan du flytte friere rundt på det og forstørre/forminske det som du vil. Men jeg kan ikke love at bildet holder seg slik hvis du skriver ut dokumentet. Vil anta det samme gjelder for den du bruker også. Det er ikke Google dokumenter du bruker?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #3 Skrevet 17. mai 2020 Bruker jpg bildefil i Word nettversjon. Bruker Google nett. Anonymkode: c52cf...e7e
Rowan Skrevet 17. mai 2020 #4 Skrevet 17. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker jpg bildefil i Word nettversjon. Bruker Google nett. Anonymkode: c52cf...e7e Mener du Google dokumenter/Google docs? Jeg finner ingenting når jeg søker Google nett. Hvis det er Google dokumenter du bruker: Bildeformateringsløsningen funker ikke der. Men du kan justere margene på siden ved hjelp av linjalene helt til venstre og helt øverst. Og da kan du få bildet uten noen marg. Bruk linjalen på siden for å få det til øverst.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #5 Skrevet 17. mai 2020 Bruker ikke Google docs. Beklager, misforstod. Jeg bruker programvare fra office med nettilgang. Fungerer litt som Google docs. Men ligner mer på Word. Anonymkode: c52cf...e7e
Rowan Skrevet 17. mai 2020 #6 Skrevet 17. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker ikke Google docs. Beklager, misforstod. Jeg bruker programvare fra office med nettilgang. Fungerer litt som Google docs. Men ligner mer på Word. Anonymkode: c52cf...e7e Null stress. Lurer på om jeg ikke fant den nå, Word Online. Det går an å sette den øvre margen til 0, men da er det fremdeles en liten glipe mellom bildet og kanten. Det er under oppsett, så marger, egendefinerte marger. Men hvis du så høyreklikker på bildet og velger bryt tekst, så foran tekst så skal bildet komme helt inntil øvre kanten. Men ikke flytt på det - da går det tilbake til liten marg. Håper det hjalp og at det endelig var riktig program!
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #7 Skrevet 17. mai 2020 6 minutter siden, Rowan skrev: Null stress. Lurer på om jeg ikke fant den nå, Word Online. Det går an å sette den øvre margen til 0, men da er det fremdeles en liten glipe mellom bildet og kanten. Det er under oppsett, så marger, egendefinerte marger. Men hvis du så høyreklikker på bildet og velger bryt tekst, så foran tekst så skal bildet komme helt inntil øvre kanten. Men ikke flytt på det - da går det tilbake til liten marg. Håper det hjalp og at det endelig var riktig program! Takk. Jeg hadde mulighet her til bryt tekst, foran tekst foran. Men bildet flyttet seg litt lenger til høyre i stede. Fikk ikke det i kant. Legger ved bilde av kanten jeg ønsker vekk. Bildet er smalt og bredt, skal være ei fane øverst i dokument. Anonymkode: c52cf...e7e
Rowan Skrevet 17. mai 2020 #8 Skrevet 17. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Jeg hadde mulighet her til bryt tekst, foran tekst foran. Men bildet flyttet seg litt lenger til høyre i stede. Fikk ikke det i kant. Legger ved bilde av kanten jeg ønsker vekk. Bildet er smalt og bredt, skal være ei fane øverst i dokument. Anonymkode: c52cf...e7e Satte du margen til 0 først? Det var den eneste måten jeg fikk det til å funke på.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #9 Skrevet 17. mai 2020 5 minutter siden, Rowan skrev: Satte du margen til 0 først? Det var den eneste måten jeg fikk det til å funke på. Det funker faktisk. Har 2 mm glip nå. Men så bedre enn 3 cm. Så takk. Men blir det null cm i marg videre i dokumenter? Skal levere med standard oppsett med masse regler. 2 cm på siden, 1,5 linjeavstand etc.. Anonymkode: c52cf...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #10 Skrevet 17. mai 2020 10 minutter siden, Rowan skrev: Satte du margen til 0 først? Det var den eneste måten jeg fikk det til å funke på. Altså... vil jeg få følgefeil i oppgaven? Ser jeg må ha 2,5 i topp, bunn, venstre og høyre videre i oppgaven. Ikke så teknisk av meg😜 Anonymkode: c52cf...e7e
Rowan Skrevet 17. mai 2020 #11 Skrevet 17. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså... vil jeg få følgefeil i oppgaven? Ser jeg må ha 2,5 i topp, bunn, venstre og høyre videre i oppgaven. Ikke så teknisk av meg😜 Anonymkode: c52cf...e7e Det blir nok mindre marg enn det i resten av oppgaven da. Så da var det nok ikke løsningen, beklager. 😬 Da ville nok jeg bare levd med glipen.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #12 Skrevet 17. mai 2020 5 minutter siden, Rowan skrev: Det blir nok mindre marg enn det i resten av oppgaven da. Så da var det nok ikke løsningen, beklager. 😬 Da ville nok jeg bare levd med glipen. Søren. Må velge mellom glip og feil oppsett. Typisk meg. Men rakk for hjelp. Du hadde jo rett, selv om jeg ikke får bruke det😥 Anonymkode: c52cf...e7e 1
Rowan Skrevet 17. mai 2020 #13 Skrevet 17. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søren. Må velge mellom glip og feil oppsett. Typisk meg. Men rakk for hjelp. Du hadde jo rett, selv om jeg ikke får bruke det😥 Anonymkode: c52cf...e7e Bare hyggelig! Glad jeg kunne hjelpe til slutt, selv om det tok tid. 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå