Sansa20 Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 (endret) https://www.tv2.no/nyheter/11448655/ Hva mener dere om denne legen og saken Hun hadde bestemt seg å beholde barnet, men legen oppdret uprofesjonell .. Endret 17. mai 2020 av solietta
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #2 Skrevet 17. mai 2020 Har dessverre hørt om en lignende hendelse. Hørte om det direkte fra mor til barnet. I det tilfellet var fosteret helt friskt, men mor hadde hatt en affære og visste ikke hvem som var barnefaren. Hun og samboeren hadde bestemt seg for å satse videre på hverandre. Ultralyden viste at elskeren mest sannsynlig var far pga fosterets størrelse/alder. Den som utførte ultralyden tok utgangspunkt i at paret da ønsket abort, og begynte på papirarbeidet med henvisning. Anonymkode: 8f003...607
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 17. mai 2020 Hun ble da ikke beordret til å ta abort. Legen så på fosteret i ultralyd, konstaterte at fosteret hadde "store svulster i halsen, og en god dose vannansamling i kroppen", og at han "fryktet aller mest at dette var Downs syndrom". Å få den ene kommentaren til å bli "beordret til å ta abort" er sensasjonsjournalistikk. Det er bare tull. Om han kunne ordlagt seg annerledes? Greit. Leger er også mennesker. Hun står likevel fritt til å gjøre som hun vil. Det er klart at Downs syndrom er absolutt ikke ønskelig for de aller, aller fleste. Anonymkode: aca4f...0dd 179
Populært innlegg Purple_Pixiedust Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 17. mai 2020 Det stod Ingenting i artikkelen om at hun ble beordret til abort? Kun at legen sa hun fryktet at barnet hadde downs. Jeg kan ikke se at det er en feil uttalelse. Skal man juble for at barnet sitt har en alvorlig kromosomfeil? At barn med downs er like verdifull som andre barn er jo klart, men jeg som mor hadde ikke ønsket dette for mitt barn og ja, da jeg gikk gravid var jeg redd dette skulle ramme meg og min familie. Man skal selvsagt ikke ha dårlig samvittighet for å ikke ta abort. Det er opp til hver enkelt person og jeg tok selv et personlig standpunkt i forhold til det for lenge siden. 70
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 17. mai 2020 Så denne Birgitte ber politikerne om å stanse forslaget om NIPT-test slik at de som skal ha barn ikke kan diagnostisere foster for å se om det feiler fosteret noe eller ikke. Bare fordi hun synes det er en "glede" å ha et barn med Downs Syndrom? Makan til toskete tulling denne kvinnen er. Anonymkode: f90d4...c78 200
Sansa20 Skrevet 17. mai 2020 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ble da ikke beordret til å ta abort. Legen så på fosteret i ultralyd, konstaterte at fosteret hadde "store svulster i halsen, og en god dose vannansamling i kroppen", og at han "fryktet aller mest at dette var Downs syndrom". Å få den ene kommentaren til å bli "beordret til å ta abort" er sensasjonsjournalistikk. Det er bare tull. Om han kunne ordlagt seg annerledes? Greit. Leger er også mennesker. Hun står likevel fritt til å gjøre som hun vil. Det er klart at Downs syndrom er absolutt ikke ønskelig for de aller, aller fleste. Anonymkode: aca4f...0dd Var feil å bruke beordret , men ja ikke rett av legen å opptre slik som hun gjorde 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 17. mai 2020 Jeg skjønner ikke hva det var legen sa som var så fryktelig? 🤔 Anonymkode: b549c...f6f 78
Sansa20 Skrevet 17. mai 2020 Forfatter #8 Skrevet 17. mai 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hva det var legen sa som var så fryktelig? 🤔 Anonymkode: b549c...f6f Hun hadde bestemt seg å beholde, men da skal en lege profesjonell respektere at noen faktisk velger å beholde. Å få barn med downs syndrom ,er faktisk ikke det verste . Endret 17. mai 2020 av solietta 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 17. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så denne Birgitte ber politikerne om å stanse forslaget om NIPT-test slik at de som skal ha barn ikke kan diagnostisere foster for å se om det feiler fosteret noe eller ikke. Bare fordi hun synes det er en "glede" å ha et barn med Downs Syndrom? Makan til toskete tulling denne kvinnen er. Anonymkode: f90d4...c78 Forstå det den som kan. Fint for henne at hun vil ha barn med DS. Jeg ville ikke hatt det, og hadde garantert tatt abort om jeg fikk NIPT-test som viste barnet hadde DS. Anonymkode: 46777...7c2 80
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 17. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så denne Birgitte ber politikerne om å stanse forslaget om NIPT-test slik at de som skal ha barn ikke kan diagnostisere foster for å se om det feiler fosteret noe eller ikke. Bare fordi hun synes det er en "glede" å ha et barn med Downs Syndrom? Makan til toskete tulling denne kvinnen er. Anonymkode: f90d4...c78 Helt enig. Hun tenker jo ikke på barnet, bare seg selv. Tenk å faktisk ha et ønske om at andre barn skal være syke og potensielt ha et veldig vondt og vanskelig liv, kun på grunn av en prinsippsak. Anonymkode: 24003...a46 73
Sansa20 Skrevet 17. mai 2020 Forfatter #11 Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Hun tenker jo ikke på barnet, bare seg selv. Tenk å faktisk ha et ønske om at andre barn skal være syke og potensielt ha et veldig vondt og vanskelig liv, kun på grunn av en prinsippsak. Anonymkode: 24003...a46 Veldig mange med Downs syndrom har et absolutt fint liv . Ulike grader . 9
Sansa20 Skrevet 17. mai 2020 Forfatter #12 Skrevet 17. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Hun tenker jo ikke på barnet, bare seg selv. Tenk å faktisk ha et ønske om at andre barn skal være syke og potensielt ha et veldig vondt og vanskelig liv, kun på grunn av en prinsippsak. Anonymkode: 24003...a46 Downs syndrom er ingen sykdom .. 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #13 Skrevet 17. mai 2020 19 minutter siden, solietta skrev: Hun hadde bestemt seg å beholde, men da skal en lege profesjonell respektere at noen faktisk velger å beholde. Å få barn med downs syndrom ,er faktisk ikke det verste . svulster i halsen? Her var vel ikke downs det legen først og frtemst reagerte på skulle jeg tro. Mye her, foruten downs sier at fosteret ikke vil leve lenge. Downs har nok ikke noe med legens meninger å gjøre. Anonymkode: 0cea4...b0e 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #14 Skrevet 17. mai 2020 Ikke enkelt.. men downs trenger ikke være verdens undergang. Men personlig hadde jeg nok ikke bært fram et barn med downs. Anonymkode: 33fe5...db4 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #15 Skrevet 17. mai 2020 Hvordan har legen ordlagt seg feil? Anonymkode: 33b90...294 18
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #16 Skrevet 17. mai 2020 28 minutter siden, solietta skrev: Hun hadde bestemt seg å beholde, men da skal en lege profesjonell respektere at noen faktisk velger å beholde. Å få barn med downs syndrom ,er faktisk ikke det verste . Det verste er å miste barnet, det nest verste at barnet er multihandicappet. Selv om DS ikke er det absolutt verste, er det absolutt ute på spekteret av ting man ikke ønsker. Og det er kanskje det verste blant de mer sannsynlige utfall. Anonymkode: aca4f...0dd 14
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #17 Skrevet 17. mai 2020 Man må faktisk inn få facebooken hennes for å lese hva legen faktisk sa, det kommer ikke frem i linken. Anonymkode: 10383...44a 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #18 Skrevet 17. mai 2020 Det er skammelig at så mange tar abort hvis fosteret har Downs syndrom. Anonymkode: 73b16...733 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #19 Skrevet 17. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er skammelig at så mange tar abort hvis fosteret har Downs syndrom. Anonymkode: 73b16...733 Hvorfor er det skammelig? Anonymkode: ad5ad...9a4 61
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #20 Skrevet 17. mai 2020 29 minutter siden, solietta skrev: Downs syndrom er ingen sykdom .. Syndrom er en gruppe eller et sett av symptomer, tegn og funn som til sammen peker mot eller danner en klinisk enhet og som karakteriserer en sykdom eller tilstand Fra snl.no... Anonymkode: ad5ad...9a4 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå