Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er en åpnet vinflaske i kjøleskapet holdbar?  Kan ikke noe om vin og syns ikke jeg kan lukte meg til det og smaken er uansett fæl etter min mening 😄

Anonymkode: 05448...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen få dager. Du må nesten få noen som liker vin til å smake på den. Uansett hvilket svar du får først her, vil det alltid komme noen å svare det stikk motsatte. ;) 

F.eks svar 1a: Den vil holde et par dager. 
Svar 2a: Næhhæhææi! Jeg har hatt åpnet vin stående i kjøleskap minst en uke og den har vært liiiike god!

Eller  svar 1b: Den holder en ukes tid.
Svar 2b: Nei, det gjør den slett ikke. Etter to dager er den ødelagt. 

Skrevet (endret)
35 minutter siden, Ullvott skrev:

Noen få dager. Du må nesten få noen som liker vin til å smake på den. Uansett hvilket svar du får først her, vil det alltid komme noen å svare det stikk motsatte. ;) 

F.eks svar 1a: Den vil holde et par dager. 
Svar 2a: Næhhæhææi! Jeg har hatt åpnet vin stående i kjøleskap minst en uke og den har vært liiiike god!

Eller  svar 1b: Den holder en ukes tid.
Svar 2b: Nei, det gjør den slett ikke. Etter to dager er den ødelagt. 

Det er åpenbart at vinen ikke holder i mange måneder, men jeg har til gode å lese at noen eksperter har hevdet under en uke. At vinen endrer karakter nor, sier seg vel nesten selv. Det gjør den jo ofte bare ved å stå et kvarter i glasset.

Endret av Brunello
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 😃 

Den er 5 dager gammel i dag. Skal være til rødvinsaus så kanskje det er litt slingringsmonn da? 

TS. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er en åpnet vinflaske i kjøleskapet holdbar?  Kan ikke noe om vin og syns ikke jeg kan lukte meg til det og smaken er uansett fæl etter min mening 😄

Snakket med en på polet som sa noen uker, men jeg har alltid hørt rundt 5 dager. Drikker ikke vin selv, så har egentlig ikke peiling. Den taper vel fort smak og aroma, men det kjenner kanskje ikke andre enn de som har litt peiling på vin. Hvis du skal bruke den i saus som varmes opp så forsvinner vel en del smak og aroma uansett? Så tror ikke det skal ha så mye å si 😊

Anonymkode: af4e1...4eb

AnonymBruker
Skrevet

Skal du brule det i saus så er det ingen krise! Der kan man bruke sur og dårlig vin 😅

Anonymkode: 235ac...13c

Gjest tranedatter
Skrevet

Vinskvetter er supert i maten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...