Gå til innhold

Hvem oppdrar barna best!

Gjest Arwen Aftenstjerne

Anbefalte innlegg

Gjest Maiken unplugged

Mirabella dah...

F2F er en pressorganisajon; kall det gjerne en støttegruppe. De er ikke et lovfremmende organ som sådan. De bedriver lobbyvirksomhet. De er ikke i en posisjon hvor de fremmer sine egne lovforslag.

Hvorfor blir du så eitrande sinna fordi noen tenker annerledes enn deg? Du får mene hva du vil om dette, men det at du sitter i en posisjon hvor du kanskje føler deg forulempet av denne organisasjonens vinklinger gir jo ikke de som støtter seg til denne organisasjonen urett, eller? Du har nevnt ordet arrogant i en annen liknende tråd...Jeg synes vel at det er litt arrogant å latterliggjøre deres intensjoner på den måten som du gjør. Hvis du satte deg litt mer inn i enkeltsaker som de har tatt tak i, så ville du kanskje ha sett det urettferdige i systemet vi har i dag. Har sagt det før og sier det igjen. Dette dreier seg om en fremtidsrettet politikk som forhåpentligvis vil resultere i et balansert, likt utgangspunkt for foreldre som genuint er interesserte i sine ungers ve og vel, og som er interessert i et godt samarbeid som både legger juridiske og økonomiske rammer tilrette slik at de er til å leve med.

Vært i samme situasjon? Hva mener du egentlig med det? mener du om "vi andre" har vært i en situasjon hvor vi følte oss presset til å bli værende pga barnas omgang med sin far? I såfall så kan jeg trygt si at jeg har kastet noen muligheter på båten, ja. Som går på min karriere og lønnsbetingelser og sånt'no å gjøre. Og så?

Skal jeg sette meg ned og grine over spilt melk? Eller gjøre det beste utav dette? Skal jeg tenke på meg selv, eller skal jeg tenke på dem? Som i så fall ville hatt sjansen til å sett pappa'n sin max en gang i måneden? Hvis han hadde råd til å betale reisen (idag halvparten)? Flybilletter koster flesk...

Det var et valg, kan du trygt si. Men ikke et vanskelig valg. Selv om det satte meg minst fem år tilbake i forhold til de målene jeg hadde og fremdeles har. Det skumle med det, er at ingen kunne hindret meg hvis jeg valgte å gjøre dette. Det skulle ha blitt en orgie av faenskap før han ble tildelt omsorgen sånn uten videre. Jeg vet det, han vet det. Jeg unner ikke ungene å bli dratt gjennom noe sånt.

Var det noe sånt du ville høre, eller? Det finnes tusenvis av forskjellige eksempler på folk som velger et kompromiss, som velger å kjempe, som velger å gi seg, som gir opp hele greia, som møter veggen av frustrasjon, som ikke takler rettsapparatet og dets virkemidler og paragrafrytteri. Som ikke takler at ungene blir brukt som virkemidler.

Jeg liker det ikke, enkelt og greit. Jeg synes utgangspunktet er skjevt. På en måte som om at jeg ikke skulle være egnet til å inneha en lederstilling fordi jeg er kvinne og liknende :wink: Bare at dette er langt mer alvorlig. Om ikke for deg og meg, så for en rekke andre mennesker som blir spilt ut på sidelinjen fordi de er født med feil utstyr mellom bena.

Derfor er jeg glad vi har organisasjoner og pressgrupper som kjører hardt ut mot inngrodde holdninger som ikke nødvendigvis er riktige i vår tid.

Beklager avsporing. Selv om det kanskje ikke egentlig er en avsporing. Men kan oppfattes som en.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I noen familier er moren dårlig til å oppdra mens faren er flink, andre steder er det omvendt. Foreldrene må samarbeide om oppdragelsen.

I min familie er moren min den som har pleid å sette foten ned, gi oss regler og lære oss hva vi skal gjøre og ikke. Faren min har vært litt fraværende, men han har stillte opp når det gjalt han også. Likevel ble mamma den strenge som alltid maste om at jeg måtte rydde rommet, gjøre lekser, være høflig mot andre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirabella dah...

F2F er en pressorganisajon; kall det gjerne en støttegruppe. De er ikke et lovfremmende organ som sådan. De bedriver lobbyvirksomhet. De er ikke i en posisjon hvor de fremmer sine egne lovforslag.

Hvorfor blir du så eitrande sinna fordi noen tenker annerledes enn deg? Du får mene hva du vil om dette, men det at du sitter i en posisjon hvor du kanskje føler deg forulempet av denne organisasjonens vinklinger gir jo ikke de som støtter seg til denne organisasjonen urett, eller? Du har nevnt ordet arrogant i en annen liknende tråd...Jeg synes vel at det er litt arrogant å latterliggjøre deres intensjoner på den måten som du gjør. Hvis du satte deg litt mer inn i enkeltsaker som de har tatt tak i, så ville du kanskje ha sett det urettferdige i systemet vi har i dag. Har sagt det før og sier det igjen. Dette dreier seg om en fremtidsrettet politikk som forhåpentligvis vil resultere i et balansert, likt utgangspunkt for foreldre som genuint er interesserte i sine ungers ve og vel, og som er interessert i et godt samarbeid som både legger juridiske og økonomiske rammer tilrette slik at de er til å leve med.

Vært i samme situasjon? Hva mener du egentlig med det? mener du om "vi andre" har vært i en situasjon hvor vi følte oss presset til å bli værende pga barnas omgang med sin far? I såfall så kan jeg trygt si at jeg har kastet noen muligheter på båten, ja. Som går på min karriere og lønnsbetingelser og sånt'no å gjøre. Og så?

Skal jeg sette meg ned og grine over spilt melk? Eller gjøre det beste utav dette? Skal jeg tenke på meg selv, eller skal jeg tenke på dem? Som i så fall ville hatt sjansen til å sett pappa'n sin max en gang i måneden? Hvis han hadde råd til å betale reisen (idag halvparten)? Flybilletter koster flesk...

Det var et valg, kan du trygt si. Men ikke et vanskelig valg. Selv om det satte meg minst fem år tilbake i forhold til de målene jeg hadde og fremdeles har. Det skumle med det, er at ingen kunne hindret meg hvis jeg valgte å gjøre dette. Det skulle ha blitt en orgie av faenskap før han ble tildelt omsorgen sånn uten videre. Jeg vet det, han vet det. Jeg unner ikke ungene å bli dratt gjennom noe sånt.

Var det noe sånt du ville høre, eller? Det finnes tusenvis av forskjellige eksempler på folk som velger et kompromiss, som velger å kjempe, som velger å gi seg, som gir opp hele greia, som møter veggen av frustrasjon, som ikke takler rettsapparatet og dets  virkemidler og paragrafrytteri. Som ikke takler at ungene blir brukt som virkemidler.

Jeg liker det ikke, enkelt og greit. Jeg synes utgangspunktet er skjevt. På en måte som om at jeg ikke skulle være egnet til å inneha en lederstilling fordi jeg er kvinne og liknende  :wink:  Bare at dette er langt mer alvorlig. Om ikke for deg og meg, så for en rekke andre mennesker som blir spilt ut på sidelinjen fordi de er født med feil utstyr mellom bena.

Derfor er jeg glad vi har organisasjoner og pressgrupper som kjører hardt ut mot inngrodde holdninger som ikke nødvendigvis er riktige i vår tid.

Beklager avsporing. Selv om det kanskje ikke egentlig er en avsporing. Men kan oppfattes som en.

Maiken

1. Fremmer de ikke sine egne lovforslag? Vel, de er ihvertfall en sterk pådriver..og hvem er det som fremmer forslagene da? Det avgjørende er da heller ikke hvem som fremmer, men hvem som er pådriver.

2. Så det å ha en lov som "tvinger" den av foreldrene som har hovedomsorgen til å måtte bli boende der den andre av forreldrene bestemmer er en "god sak". For dette er som jeg har skjønt en sak som F2F gjerne vil ha fremmet som lovbestemt. Om intensjonen ellers er aldri så god hos F2F, med en slik bestemmelse faller hele min sympati og respekt for denne foreningen bort! De kan ha 99 gode saker, men det er den ene som velter det hele...

At jeg blir sint?? Jeg blir ikke sint på egne vegne, for jeg har ingenting å tape. Men jeg blir forbanna når man ønsker å innskrenke folks handlefrihet. Det gjør meg også innmari skremt at F2F og de som støtter dem kun ser ut til å se en side av saken. Og at mødre har all sympai ellers i samfunnet; hva har det med saken å gjøre? Man kan da likevel ikke tvinge den ene parten til å gjøre som en vil. Dessuten vitner et slikt synspunkt at man mere ønsker å "ta" mødrene enn det å tenke på barna.

Og jeg regner vel med at loven skal gå begge veier; slik at heller ikke samværsforldren kan flytte..?

Men jeg må si at jeg reagerer meget sterkt på kommentarene til Lasse. Deriblandt at han går til personangrep på den som ikke deler hans syn på F2F. Så hvem er det som egentlig reagerer her????

3. Jeg lurte på om det var flere som meg. Som bodde på et lite sted, der det nesten ikke finnes jobber, der det er vanskelig å få nettverk om man ikke er født og oppvokst der. Og nettverk er ikke noe som kommer over natten. Der det altså bare er den ene parten som har "alt".

Leser at du også kanskje har ofret en del...Hadde du gjort det samme dersom du hadde vært "tvunget" til det? Det er veldig lett å si at "se på meg, jeg har greid det" Men du gjorde det som sagt av fri vilje og fordi du mente det var det beste. Gir det deg noen rett til å si at alle andre må gjøre det samme som deg...? Kan en lovbestemmelse forhindre at folk tenker på denne måten?

4. Jeg har ikke noe imot at fedrene kommer mere på banen. Men det skal ikke være på bekostning av mødrene. Og jeg kan ikke se at det er en inngrodd holdning at man ikke liker at folks handlefrihet blir begrenset - det er vel mere tilbake til gamle dager....

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Hva betyr vel det at "lille ubetydelige meg" ikke akkurat er så veldig positiv til F2F.....

Jeg kommer uansett ikke til å endre mening....Men de har vel nok av andre støttespillere....

:hoho:

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...