Gå til innhold

Skadelig med alkohol mellom eggløsning og mens?

FruE

Anbefalte innlegg

Har lest her inne at noen prøvere ikke rører alkohol mellom eggløsning og mens i tilfelle de er gravide. Men når jeg nevnte dette for en venninne, sa hun at det ikke er nødvendig, da et eventuelt foster uansett ikke deler blodomløp med moren de første ukene. Leste også følgende et sted: Den aller første tiden "svever" det befruktede egget riktignok rundt for seg selv, uten å ha nærkontakt med mor. Men når egget fester seg og den lille gror til, får han eller hun i seg det samme som deg.

Så da kan jeg vel kose meg med litt vin helt til IKM da? Vet at alkohol setter ned fruktbarheten altså, ikke det jeg lurer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, egget fester seg en uke før ikke-mens da, sånn ca, så dersom du ikke vil drikke etter at egget (eventuelt) har festet seg er det ca en uke før ikke-mens det er aktuelt.

(jeg går i det hele tatt ikke inn på mine meninger om alkohol og prøving, eller hvor tidelig foster og mor deler noe som helst, bare presiserer når egget fester seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en perfekt verden hvor ting skjer på første eller andre forsøk hadde eg holdt meg unna alkohol i den perioden, men når ting tar litt tid kan de klaffe dårlig med ulike arrangement iallefall dersom dere ikkje er åpne til omgivelsene om at dere prøver.

Eg skal f.eks. bort med jobben rundt EL denne mnd, ingen på jobb vet om prøvingen og det blir nok derfor vanskelig å holde seg helt borte fra alkoholen på det sosiale samværet på kveldene. Men eg tar det nok litt roligere enn vanlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...