AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Vi bor et relativt lite sted, og vi bor litt unna andre som går i klassen til barnet vårt. Barnet mitt går fint sammen med alle i klassen, og de er tre stk som går spesielt godt sammen. Vi legger godt til rette for å ha venner på besøk og at barnet får vært på besøk (det har jo pga korona dessverre vært lite av det nå), både av disse to som går spesielt godt sammen med og andre hun er venner med, fra andre klasser. Det jeg føler bekymringer på er at de to som barnet går best med er naboer og derfor er mye mer sammen med hverandre, naturlig nok, enn hva barnet mitt får vært med dem. Jeg er redd for at mitt barn etterhvert blir overflødig i den lille fine gjengen og dermed blir utafor. Jeg føler også litt på at det kjennes ofte som om det er vi som tar initiativ til å få til til vennebesøk. Det er aldri nei hvis det passer, hverken fra bestevennene eller de andre vennene barnet har, og det er jo veldig bra! Men om det er perioder hvor vi ikke tar initiativ så er det ganske stille, og dette er ganske vondt å oppleve. Enn så lenge er barna såpass små at det gjerne er oss foreldre som ordner besøk (barnet er 9 år), men jeg tenker på hvordan dette vil bli når barna blir så store at de ordner dette selv. Vil mitt barn bli "glemt" fordi vi bor litt unna og er litt vanskeligere å komme til? Hadde vært fint å høre erfaringer fra andre som har bodd, eller har barn som bor et lite stykke unna de barnet er mest sammen med. Det er snakk om 10 minutter med bil når jeg mener et lite stykke unna. Anonymkode: 1bf9d...f7b
Sinte-my Skrevet 17. mai 2020 #3 Skrevet 17. mai 2020 Er det ikke sånn at ungene kan sykle mellom hjemmene? For det ville jo vært en eventuell løsning.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #4 Skrevet 17. mai 2020 Vi er ikke i samme situasjon, men en god kamerat av sønnen bor slik som dere og vi på et boligfelt hvor de fleste av de andre kameratene bor. Det blir klart slik at de kameratene som er naboer er mest sammen, rett og slett fordi det ikke krever noen planlegging. Vi er allikevel nøye med å minne vår sånn på kameraten som bor et stykke unna. Hos oss oppfatter jeg ikke at den kameraten blir glemt i vondt vilje, men at de rett og slett ikke er så gode på å planlegge ennå. Hva med å oppmuntre sønnen din til å planlegge litt selv med de andre på forhånd, slik at det lages avtaler dem imellom? Så kan du følge opp det som blir avtalt med kameraten sine foreldre? Anonymkode: cbd32...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #5 Skrevet 17. mai 2020 24 minutter siden, Sinte-my skrev: Er det ikke sånn at ungene kan sykle mellom hjemmene? For det ville jo vært en eventuell løsning. Nei, på grunn av trafikkert vei er ikke det noen løsning. Anonymkode: 1bf9d...f7b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #6 Skrevet 17. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke i samme situasjon, men en god kamerat av sønnen bor slik som dere og vi på et boligfelt hvor de fleste av de andre kameratene bor. Det blir klart slik at de kameratene som er naboer er mest sammen, rett og slett fordi det ikke krever noen planlegging. Vi er allikevel nøye med å minne vår sånn på kameraten som bor et stykke unna. Hos oss oppfatter jeg ikke at den kameraten blir glemt i vondt vilje, men at de rett og slett ikke er så gode på å planlegge ennå. Hva med å oppmuntre sønnen din til å planlegge litt selv med de andre på forhånd, slik at det lages avtaler dem imellom? Så kan du følge opp det som blir avtalt med kameraten sine foreldre? Anonymkode: cbd32...0a1 Takk for synspunkt fra andre siden! Jeg skal ta med meg forslaget om planlegging videre. Anonymkode: 1bf9d...f7b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #7 Skrevet 17. mai 2020 Vi bor på bygda og mange bor spredt. Datteren min på 9 år har 4 venninner hun er mye sammen med. 3 av de bor i nærheten av hverandre. Men, har ikke inntrykk av at noen av de er noe mer sammen enn de er med min datter. Det hender noen av de slenger innom etter skolen har jeg skjønt, men min datter blir ofte invitert. Det samme gjør vi. Tror faktisk nesten min datter er mer sammen med disse tre enn de tre er sammen. Anonymkode: b4cd3...84b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #8 Skrevet 17. mai 2020 Min datter er 8 og det er lenge siden de begynte å organisere vennebesøk og fritid selv. Hun bor i gåavstand til alle sine venner. Anonymkode: e1b95...8b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå