exlybris Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Hei. Vi er 2 og en hund. Vi har bil og bor i Oslo. Vi kan ikke reise til hjemmelandet dette år pga korona. Kan dere anbefale en reise med startpoint i Oslo, med bil, gjennom Norge, max 10 dager ? Hvilken byer må jeg se? Hvilken steder? Hvilken hoteller må jeg bli som tillater hund? Finnes en pakkereise med hotell inkludert ? Først og fremst vi vil ha steder hvor hunden kan løpe fri, pen natur. Takk
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #2 Skrevet 17. mai 2020 Løpe fri? Det er båndtvang i sommer, så da bør dere velge hundegårder o.l. Anonymkode: 6524f...f07 2
exlybris Skrevet 17. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2020 Foretrekker steder hvor jeg kan lærer litt mer av Norge, ikke bare natur...
exlybris Skrevet 17. mai 2020 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Løpe fri? Det er båndtvang i sommer, så da bør dere velge hundegårder o.l. Anonymkode: 6524f...f07 Glemte det... trenger ikke nøyaktig å være helt fri..jeg mener fri i naturen...
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #5 Skrevet 17. mai 2020 4 minutter siden, exlybris skrev: Glemte det... trenger ikke nøyaktig å være helt fri..jeg mener fri i naturen... Hva mener du med fri i naturen da? Anonymkode: 6524f...f07 1
Julie Skrevet 17. mai 2020 #6 Skrevet 17. mai 2020 Finnes nok ingen pakkereiser for oss med hund såvidt jeg vet. Fjelltur med telt kan være flott, men litt væravhengig. Noen av DNT hyttene tillater jo også hund. Ruteforslag kan jo være å kjøre oppover Gudbrandsdalen,mange flotte fjellområder der som er verdt å sjekke ut. Videre dra seg vestover/ut mot kysten og runde nedover/tilbake? Noen hotell tillater vel hund, ellers er det vel campinghytter evt. Den biten kan du kartlegge når du vet hvor ruta går. Kan også anbefale AirBnB, en del tillater hund 🙂 1
exlybris Skrevet 17. mai 2020 Forfatter #7 Skrevet 17. mai 2020 5 minutter siden, Julie skrev: Finnes nok ingen pakkereiser for oss med hund såvidt jeg vet. Fjelltur med telt kan være flott, men litt væravhengig. Noen av DNT hyttene tillater jo også hund. Ruteforslag kan jo være å kjøre oppover Gudbrandsdalen,mange flotte fjellområder der som er verdt å sjekke ut. Videre dra seg vestover/ut mot kysten og runde nedover/tilbake? Noen hotell tillater vel hund, ellers er det vel campinghytter evt. Den biten kan du kartlegge når du vet hvor ruta går. Kan også anbefale AirBnB, en del tillater hund 🙂 Takk. Tenker om det lønner seg å kjøpe tilbudet fra Nordic choice som er 10 netter for 8000 kr. Det vil være fint med god hoteller, fordi som du sier tent er mye væravhengig. Hvilker hoteller og hvilken steder jeg ville velde er det jeg er litt usikker om...
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #8 Skrevet 17. mai 2020 Du bør få med deg vestlandet, Hardanger, bergen og stavanger. Fjell og fjord. Anonymkode: 32b1f...775 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #9 Skrevet 17. mai 2020 Vi var på telttur i Jotunheimen i fjor med bikkja. 2 voksne og en hund. Kjekkeste sommerferien jeg har hatt og fantastisk natur som jeg aldri glemmer. Hunden elsket det og jeg har aldri sett henne så sliten og tilfreds før eller siden. Vi var over tregrensa og det eneste levende vi traff der oppe var mennesker og villrein. Det går ann å reise til et høyfjellshotell, gå et par timer derfra også sette opp telt og gå dagsturer. Det kostet oss nesten ingenting, men kan være dyrt å reise på telttur hvis dere ikke har noe utstyr fra før. Anonymkode: e83b4...24c 2
EllMa Skrevet 17. mai 2020 #11 Skrevet 17. mai 2020 Fikk ikke til å kommentere. Men sjekk ut facebookgruppen jeg tok bilde av
exlybris Skrevet 17. mai 2020 Forfatter #12 Skrevet 17. mai 2020 1 time siden, EllMa skrev: Tusen takk! Dette her var veldig nyttig 1
Min_hund_er_Grå Skrevet 18. mai 2020 #13 Skrevet 18. mai 2020 Nesten alle quality hotell har hunde rom. dvs rom du kan ha hund på. Må ringe på forhånd for å booke. Gjerne 1 uke i forveien.
Troyamin Skrevet 18. mai 2020 #14 Skrevet 18. mai 2020 Siden jeg er Sørlending, må jeg reklamere for en liten, ukjent norgesperle som ligger to mil nord for Kristiansand. Tømmerrenna som går langs elven Otra og er fin å gå i med hund. Overnatting foregår på Paulen Gård som eier av speideren. Du kan også ta Setesdalsbanen med hund. Dersom du ønsker at hunden skal gå løs, er Bark Avenue med sin store inngjerding et fint sted. Tror en må være medlem for å benytte området, men dette ordner du på forhånd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå