Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begge er testene jeg tok er positive på tester med 25 Ml/u. men synes ikke at de er sterke nok til at jeg kan tenke noe «positivt». Ikm var i går, og testen i dag med morgenurin er i alle fall ikke sterkere enn den i går. Kanskje heller en nyanse svakere. Noen som har opplevd lignende? Vet ganske sikkert at egget festet seg på torsdag, siden jeg pleier å få en svak festeblødning (og det gjorde jeg den dagen). 

Anonymkode: af2f0...258

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som oftest er det ikke et godt tegn, men du må nesten bare vente å se. Når var eggløsning? 

Anonymkode: 9853e...9c6

AnonymBruker
Skrevet

Eggløsning var for akkurat to uker siden..

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggløsning var for akkurat to uker siden..

Da burde testen ideelt sett vært ganske sterk nå. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde testen ideelt sett vært ganske sterk nå. 

Ja.. jaja. Da er det nok bare å vente på mensen. Takk for svar da

AnonymBruker
Skrevet

På det tidspunktet du er akkurat nå må du nesten bare vente og se uansett.. 🙂 Jeg mener det kan slå begge veier, men gi det en uke til og test igjen hvis mensen ikke kommer. 

Anonymkode: 9fd8d...377

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På det tidspunktet du er akkurat nå må du nesten bare vente og se uansett.. 🙂 Jeg mener det kan slå begge veier, men gi det en uke til og test igjen hvis mensen ikke kommer. 

Anonymkode: 9fd8d...377

Ja, det er sant. Har jo ikke noe annet valg. Den første testen under var fra fredag (dagen før ikm) og den nederste er fra i dag. Ser den nederst mer, men de er jo svake 😞

649A7CC3-6E8F-41C8-983F-F51B4DA4810F.jpeg

CCB96098-67BE-4B00-BDD5-BB4039E6CCFE.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en såkalt kjemisk graviditet (at man mister før man når 5 uker), og da ble testene aldri skikkelig sterke. De var liksom for svake til å være på og over ikm. De var svake hele veien, kunne kanskje ane en liten stigning, men ikke stort. Begynte å blø 4-5 dager etter ikm. 

Anonymkode: c28d6...31b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hva IKM eller alle forkortelsene dine er. Uansett, min erfaring er at når streken blir svakere kan det være tegn på kommende spontanabort. Jeg spontanaborterte i uke 10. Tok en graviditetstest i uke 8 fordi jeg brått mistet alle symptomene. Den testen var svakere enn første test noen uker tidligere. Et par uker senere var spontanaborten i gang.. 

Anonymkode: 0e234...07e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde svake tester helt til 2 uker etter IKM men gravid var jeg og barn ble det. Så ikke sikkert det er noe galt. 

Anonymkode: ba875...964

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hva IKM eller alle forkortelsene dine er. Uansett, min erfaring er at når streken blir svakere kan det være tegn på kommende spontanabort. Jeg spontanaborterte i uke 10. Tok en graviditetstest i uke 8 fordi jeg brått mistet alle symptomene. Den testen var svakere enn første test noen uker tidligere. Et par uker senere var spontanaborten i gang.. 

Anonymkode: 0e234...07e

IKM er en helt tullete forkortelse som gir lite mening, det står for "Ikke Kommende Menstruasjon". Det naturlige ville ha vært å snakke om forventet menstruasjon. 

Alltid lurt på hvor dette egentlig stammer fra, helsepersonell bruker det ihvertfall ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Testene blir kanskje ikke svakere, men de blir ikke sterkere så fort som jeg skulle håpet..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet med tidligtest IKM, og den var svaaak. Ble sterkere og sterkere uka etterpå. Den ble så sterk som den kan bli. Mista dessverre 5+1.

Anonymkode: 3b1e5...60e

Skrevet

Mine tester var svake frem til en uke etter forventet mensen, da først ble de sterkere. Er nå 19uker gravid😃 anbefaler å kjøpe digital test, jeg stoler mer på de:) uansett, masse lykke til☺️❤️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

IKM er en helt tullete forkortelse som gir lite mening, det står for "Ikke Kommende Menstruasjon". Det naturlige ville ha vært å snakke om forventet menstruasjon. 

Alltid lurt på hvor dette egentlig stammer fra, helsepersonell bruker det ihvertfall ikke. 

Dette er jo litt OT, men det irriterer meg noe sykt! Folk spør jo "når er IKM?" Når er ikke kommende menstruasjon? Det går jo ikke an å ordlegge seg sånn! Når er forventet menstmenstruasjon, ville vært mye mer riktig. Man kan jo heller ikke snakke om "ikke kommende menstruasjon" når man ikke vet om den kommer eller ikke. Forventer menstruasjon, kan man derimot snakke om uavhengig om den kommer eller ikke. 

Anonymkode: 938df...912

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...