AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Har oppvaskmaskin med bestikk skuff. Tenkte i utgangspunktet at dette var veldig tungvint. Min erfaring nå er at det er forbausende enkelt- sålenge - man sorterer bestikket nå man legger det inn. Har en uhøytidelig opplæring med mannen i huset om å legge kniver med kniver osv -noe han syns er noe stort tøv. Så hva gjør folket her inne? Anonymkode: 3528d...a6e
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #2 Skrevet 17. mai 2020 kaos i oppvaskmaskinen, legger på riktig plass i skuffen Anonymkode: 925e5...0a5 1
Gjest MadameDeRosa Skrevet 17. mai 2020 #3 Skrevet 17. mai 2020 Bestikkskuffen i oppvaskmaskin er ti ganger mer tidkrevende enn kurv.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #4 Skrevet 17. mai 2020 Alt er blandet i de små avlukkene, men jeg setter det oppi med litt system. Alt skal ha plass rundt seg, så alt blir vasket. FYller ikke i for mye og det kan hende at jeg tar det overskytende for hånd, så er det gjort og det tar faktisk mindre tid å vaske opp manuelt enn å bruke maskin hvis det er få ting. Anonymkode: 09f20...736
Tvist Skrevet 17. mai 2020 #5 Skrevet 17. mai 2020 Vil heller ha kurv, det tar mindre tid, men mer plass.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #6 Skrevet 17. mai 2020 13 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Bestikkskuffen i oppvaskmaskin er ti ganger mer tidkrevende enn kurv. Er det? Litt mer tid å rydde inn, men da i arbeidshøyde - sorterer man er det gjort på sekunder å rydde ut, da også i arbeidshøyde. I tillegg slipper man å stikke seg på spissen av en gaffel eller kniv. Anonymkode: 3528d...a6e 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #7 Skrevet 17. mai 2020 17 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Bestikkskuffen i oppvaskmaskin er ti ganger mer tidkrevende enn kurv. Men skaper mer plass. Anonymkode: bcbd4...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #8 Skrevet 17. mai 2020 Skuff. Der vi begge sorterer etter type slik at det er raskt å rydde. Skuff er helt fantastisk. Blir renere, er mer effektivt, og sparer mye plass. Anonymkode: b3a0a...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #9 Skrevet 17. mai 2020 Det er ikke vanlig å sortere bestikket i kurven. Sortering kommer etter man har sett at det er rom og plass nok. Det viktigste du kan lære mannen din er å ikke la alt bestikket ligge klynget på samme sted. Anonymkode: 0b40c...b4b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #10 Skrevet 17. mai 2020 Hos oss er alle enige i at vi sorterer i skuffen slik at det tar under et minutt å rydde den. Ungene insisterer til og med på at det må være likt system hver gang, så om gafler og skjeer byttet plass en gang, bruker de gjerne litt tid på å bytte på alt😄 I kurv må det ikke være sortert for å bli rent, så det tar lengre tid å rydde og jeg liker nå skuff bedre. Anonymkode: e62ec...327
skruf Skrevet 17. mai 2020 #11 Skrevet 17. mai 2020 Den gamle oppvaskmaskinen vår hadde kurv til bestikket, så jeg var veldig skeptisk da den gamle takket for seg og den nye oppvaskmaskinen hadde bestikkskuff. Men, nå synes jeg egen skuff til bestikk er helt genialt! Legger kniver, gafler, teskjeer og skjeer for seg selv samlet, og da går det råfort å tømme bestikkskuffen når bestikket ligger ferdig sortert. Så nå kunne jeg aldri ha gått tilbake til kurv
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #12 Skrevet 17. mai 2020 Da jeg bodde alene gjorde jeg alltid det. Når min mann flyttet inn prøvde jeg å få ha til å gjøre det samme, men måtte til slutt gi opp. Så etter 1-2 år, så kommer han til meg med den mest geniale ideen. "hvis vi sorterer bestikket, så blir det kjempe enkelt å rydde etterpå". Følte for å slå han eller begynne og le. Men nå sorter vi! 🤭🤭 Anonymkode: 5d427...ed7
Nerine_ Skrevet 17. mai 2020 #13 Skrevet 17. mai 2020 Legger alt i system i bestikkskuffen, skal aldri ha oppvaskmaskin med kurv. Kan ikke helt skjønne at noen syns det er mer tidkrevende med skuff?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #14 Skrevet 19. mai 2020 Vi har bestikkskuff nå og legger ikke i system, men tilfeldig. Hos oss er det alltid meg som fyller opp, og mannen som rydder. Han vil gjerne at jeg sorterer sånn at det er enklere for ham å rydde. Men jeg synes det er feil at han skal spare sin tid - mens jeg må bruke mer tid. Jeg allerede gjør mer. De få oppgavene han har i huset, får han vennligst gjøre uten å prøve å ta shortcuts. Anonymkode: 92cab...07f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #15 Skrevet 19. mai 2020 Nå har ikke jeg skuff, men kurv. Sorterer i kurven, så det tar minimalt med tid å rydde ut igjen. Mannen gjør akkurat det samme. Anonymkode: e37b8...ba0
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #16 Skrevet 19. mai 2020 På 17.5.2020 den 8.32, AnonymBruker skrev: Skuff. Der vi begge sorterer etter type slik at det er raskt å rydde. Skuff er helt fantastisk. Blir renere, er mer effektivt, og sparer mye plass. Anonymkode: b3a0a...cfe Helt enig. Vi gjør det likt. Tar mye kortere tid enn med en kurv. Anonymkode: 7870a...83b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #17 Skrevet 19. mai 2020 Har bestikkurv nå. Sortere bestikket der. Skal ta det med videre til neste maskin med bestikkskuff. Det går veldig raskt å ta ut av maskinen, og ikke minst man slipper å ta så mye på bestikket. Anonymkode: e47bf...c1e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #18 Skrevet 19. mai 2020 På 17.5.2020 den 8.10, MadameDeRosa skrev: Bestikkskuffen i oppvaskmaskin er ti ganger mer tidkrevende enn kurv. Da lurer jeg på hva slags bestikkskuff dere har? Må den skrus løs hver gang for å få den ut? Bestikkskuff sparer både tid og plass. Har hatt begge deler, og vil ikke ha kurv igjen. Anonymkode: a2d01...be7
Kanutte Skrevet 19. mai 2020 #19 Skrevet 19. mai 2020 Vi har begge deler. Mannen bruker bestikkskuffen, jeg kurven. Jeg bruker tid etter vasken, han bruker tid på å sortere før vasken. For meg tar det omtrent like lang tid.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #20 Skrevet 19. mai 2020 Var også skeptisk til bestikkskuff, men det tar ikke lengre tid enn kurven så fungerer bra Anonymkode: 01caa...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå