AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Del Skrevet 17. mai 2020 Har alltid brukt Geisha sin, trodde «langkokt» grøt var det beste. Men under Korona-grisen var det tomt i butikken, hadde bare Ming. Så kjøpte det, og tenkte at det hadde en positiv bieffekt med at koketiden var kortere slik at det ikke tar så lang tid, selv om det kanskje ikke var like godt. Men til min store forbauselse viste det seg at Ming-grøten er vesentlig bedre enn Geisha! Hva kan grunnen være? Jeg har tenkt ut to teorier, som begge kan stemme: -I Geisha skal man bruke vann først for å koke inn risen, mens i Ming bruker man 100 % melk, kanskje Geisha får en litt vassen smak i forhold av den grunn? -Siden samlet koketid er så lang med Geisha, kanskje risen rett og slett blir ihjelkokt, mens det er litt god tyggemotstand igjen i Ming-grøten? I tillegg kan det selvsagt være ulikheter i selve risen, men tror mindre på at det spiller særlig stor rolle. Anonymkode: b9c26...dc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #2 Del Skrevet 17. mai 2020 Personlig liker jeg ikke smaken av Ming-grøten. Og min erfaring er at den må kokes mye lenger enn det som står på pakken for å bli ferdig. Greit med litt tyggemotstand, men ikke harde riskorn. Anonymkode: 7d973...b22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #3 Del Skrevet 17. mai 2020 Geisha sin er best👍 Du velger jo selv om du koker med vann først og så melk eller bare melk. Funker like godt på begge typer. Og teorien din om ihjelkokt grøt stemmer ikke. For jo lengre grøt får lov å stå på svak varme å bare godgjøre seg, jo bedre blir den. Anonymkode: 140f6...8bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #4 Del Skrevet 17. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Personlig liker jeg ikke smaken av Ming-grøten. Og min erfaring er at den må kokes mye lenger enn det som står på pakken for å bli ferdig. Greit med litt tyggemotstand, men ikke harde riskorn. Anonymkode: 7d973...b22 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Geisha sin er best👍 Du velger jo selv om du koker med vann først og så melk eller bare melk. Funker like godt på begge typer. Og teorien din om ihjelkokt grøt stemmer ikke. For jo lengre grøt får lov å stå på svak varme å bare godgjøre seg, jo bedre blir den. Anonymkode: 140f6...8bc Jeg spurte ikke hva slags som er best, men hvorfor Ming sin er så mye bedre. Jeg trodde som dere lenge, men har altså skjønt at jeg tok feil. Anbefaler å prøve Ming igjen. Anonymkode: b9c26...dc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #5 Del Skrevet 17. mai 2020 Enig med TS! Ming sin er absolutt best! Anonymkode: 4867e...d23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #6 Del Skrevet 17. mai 2020 Min sin "hurtiggrøt" er jo tilsatt smak som sukker, vaniljesukker og salt. Anonymkode: 69e65...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #7 Del Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min sin "hurtiggrøt" er jo tilsatt smak som sukker, vaniljesukker og salt. Anonymkode: 69e65...e25 Din sin? Om du har en egen type rask grøt, hvilken rolle spiller det? Anonymkode: b9c26...dc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #8 Del Skrevet 17. mai 2020 Coop sin grøtris er bedre enn begge de to. Anonymkode: 8504b...95f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #9 Del Skrevet 17. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min sin "hurtiggrøt" er jo tilsatt smak som sukker, vaniljesukker og salt. Anonymkode: 69e65...e25 Mente du Ming sin? Det er ikke noe annet enn ris i pakken, vaniljesukker er det selvsagt ikke. Anonymkode: b9c26...dc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #10 Del Skrevet 17. mai 2020 Hva er egentlig greia med merkene Ming og Geisha? Ser at Orkla Foods Norge står bak begge! Anonymkode: b9c26...dc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #11 Del Skrevet 17. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har alltid brukt Geisha sin, trodde «langkokt» grøt var det beste. Men under Korona-grisen var det tomt i butikken, hadde bare Ming. Så kjøpte det Mente Korona-krisen, om noen ikke skjønte det. Anonymkode: b9c26...dc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå