AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Det slår nesten ikke feil. Alle lærere jeg kommer i dypere samtaler med lurer på når jeg skal gå videre i utdanningen og ta lærerstudiet. Hvorfor er ikke yrket anerkjent hos lærere? Anonymkode: 9ac5b...216 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #2 Skrevet 17. mai 2020 Sikkert fordi de føler seg ovenpå. Ignorer det. De er ikke intelligente nok til å forstå at ikke alle ønsker å bli lærere, selv om de arbeider på skole. Anonymkode: b707d...833
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #3 Skrevet 17. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det slår nesten ikke feil. Alle lærere jeg kommer i dypere samtaler med lurer på når jeg skal gå videre i utdanningen og ta lærerstudiet. Hvorfor er ikke yrket anerkjent hos lærere? Anonymkode: 9ac5b...216 Det får du stort sett uansett yrke har jeg erfaring med. Hjelpepleiere får det i forhold til sykepleien, sykepleiere får det i forhold til spesialutdannelse, osv osv. Bare drit i det. Si du er fornøyd der du er og at du ser , som mange andre, at behovet for ungdomsarbeidere er STORT i dagens samfunn. Du gjør en kjempe viktig jobb, vær stolt av deg selv. Anonymkode: 8d1a5...dc9 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #4 Skrevet 17. mai 2020 Kanskje fordi de føler at du ikke får utnyttet potensialet ditt i den jobben du har, og at ved å for eksempel bli lærer kan du nå ut til barna på en annen måte. Slik var det ihvertfall for min del. Det at de sier slikt trenger ikke å være negativt ment, heller positivt. Anonymkode: 08ec2...19e 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Jeg er lærer og har ikke sånne holdninger i det hele tatt. Hva skulle vi gjort uten dere??? Jeg er kjempetakknemlig for den jobben barne-og ungdomsarbeidere gjør. Tåpelig av dem å si sånt. Anonymkode: 6116a...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi de føler at du ikke får utnyttet potensialet ditt i den jobben du har, og at ved å for eksempel bli lærer kan du nå ut til barna på en annen måte. Slik var det ihvertfall for min del. Det at de sier slikt trenger ikke å være negativt ment, heller positivt. Anonymkode: 08ec2...19e Det er en idiotisk ting å si. Med annen betydning så menes det at man ikke er «god nok» når man «bare» er barne - og ungdomsarbeider. Hva skulle vi gjort uten dyktige fagarbeidere? Er fagarbeidere bare «på vent» med utdanningen sin? Nei, de har en utdanning. Alle kan ikke være lærer; det går ikke rundt. Anonymkode: ed053...5e1 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en idiotisk ting å si. Med annen betydning så menes det at man ikke er «god nok» når man «bare» er barne - og ungdomsarbeider. Hva skulle vi gjort uten dyktige fagarbeidere? Er fagarbeidere bare «på vent» med utdanningen sin? Nei, de har en utdanning. Alle kan ikke være lærer; det går ikke rundt. Anonymkode: ed053...5e1 Det er ikke sikkert det er ment sånn. Kan være et tegn på at læreren ser ressurser og stort potensiale i ts. Anonymkode: d916c...5ee 2
Knirke Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Folk har generelt ikke noe med hva du gjør med livet ditt, men det kan være vanskelig å si det til dem på en avvæpnende måte. Bare smil og si "Kanskje en dag, vi får se... ". Da slipper du å forsvare valgene dine.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sikkert det er ment sånn. Kan være et tegn på at læreren ser ressurser og stort potensiale i ts. Anonymkode: d916c...5ee Uansett hvordan man vrir på det så er det nedlatende. Anonymkode: ed053...5e1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer og har ikke sånne holdninger i det hele tatt. Hva skulle vi gjort uten dere??? Jeg er kjempetakknemlig for den jobben barne-og ungdomsarbeidere gjør. Tåpelig av dem å si sånt. Anonymkode: 6116a...2ea Enig! Ser ofte at bu-arbeideren får kontakt med elever på en annen måte enn lærere gjør. Ofte er bu-arbeideren med den samme elevgruppa mer enn for eksempel sporadiske timelærere, og følger dem gjerne over år. Flinke folk, altså! Anonymkode: 0395a...f8d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #11 Skrevet 18. mai 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi de føler at du ikke får utnyttet potensialet ditt i den jobben du har, og at ved å for eksempel bli lærer kan du nå ut til barna på en annen måte. Slik var det ihvertfall for min del. Det at de sier slikt trenger ikke å være negativt ment, heller positivt. Anonymkode: 08ec2...19e Kanskje. Ikke sikkert at det er ment nedlatende, men det føles bare som at det man jobber med ikke er godt nok. Liker den kontakten jeg har med barna nå. Man får oftere tettere relasjoner til barna som BUA, og jeg kan likefullt være den som skaper humor og latter hos barna som å være en ansvarlig voksen som setter grenser. Jeg kan være litt klovn med barna, samtidig som jeg innehar respekt hos dem. Ingenting gir meg mer energi enn når jeg drar fram latter og smil hos ungene. Som lærer vil man miste litt av den kontakten. Å undervise blir det viktigste, å oppnå alle kunnskapsmålene og læreplanene. I tillegg har man kontakt med foreldre, timevis med planlegging, tonnevis av diverse møter og et tyngende ansvar for at alle elever skal lære det de skal. Anonymkode: 9ac5b...216
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #12 Skrevet 18. mai 2020 Mest trolig ser de potensialet ditt i å være lærer. Tenker jeg. Lærere, spesielt dem i barneskolen, er ofte de mest forståelsesfulle og omsorgsfulle menneskene i arbeidslivet. Tror neppe de gjør det for å føle seg ovenpå. Å være lærer er heller ikke noen grunn til å være nedlatende mot andre. Det er en helt normal jobb, og ikke noe høystatus over det. Anonymkode: 066b4...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå