Gå til innhold

Panikk angst hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har panikk angst hele tiden også kalt generalisert angst. Jeg har en følelse av panikk som aldri går over. 

Er det noen andre som har det? Hvordan klarer dere å holde ut angsten?

Anonymkode: a437b...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Uff, det høres grusomt ut. Går du ikke i behandling for dette?

Jeg har bare angst av og til. Jeg tar medisiner for det, og prøver å "vri" tankene over på noe annet, men det er ikke så lett. Det er lettere hvis jeg blir engasjert/interessert i noe.

Anonymkode: 482b9...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også GAD men ikke panikk angst selv om jeg har hatt det før. 

Har du prøvd sobril eller rivotril e.l.?

Anonymkode: c3672...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Panikkangst er ikke det samme som generalisert angstlidelse. Ved et panikkanfall er man ikke i stand til å skrive, tenke eller snakke. Generalisert angstlidelse fører til uro og konsentrasjonsvansker, men ikke panikk. 😊 

Anonymkode: 0778d...4c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har panikk angst hele tiden også kalt generalisert angst. Jeg har en følelse av panikk som aldri går over. 

Er det noen andre som har det? Hvordan klarer dere å holde ut angsten?

Anonymkode: a437b...8c3

Gad og panikkangst er ikke det samme nei!!!

Anonymkode: de3e3...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har GAD til vanlig, som kan gå over i panikkanfall og panikkangst innimellom. Jeg er vel en av de som bare "lever med det". Tar ikke medisiner, drikker ikke unaturlig mye alkohol eller gjør noe spesielt for å døyve angsten, bare "sliter" meg gjennom de verste periodene. Med det stresset, den økte pulsen og det kaoset det innebærer. Jeg går på jobb hver dag, prøver å få i meg litt mat, lufter hunden, osv. Lever et vanlig hverdagsliv - det som hjelper for meg er å faktisk huske på at den vonde følelsen jeg har, faktisk er angsten! 

Hvis du er veldig plaget kan du snakke med legen din, det kan hjelpe veldig mye. Leger har en masse pasienter innom hver eneste dag som plages med det samme som deg og meg. Angst er ikke en uvanlig lidelse, så mye som 20 % av befolkningen vil ha angst på et eller annet tidspunkt i livet sitt, og 20 % til en hver tid vil oppleve angst eller liknende symptomer og uro i kroppen. 

Anonymkode: 50dab...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...